Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners gezocht voor tv-programma

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 04 mei 2018 17:25

Ik kan met veel lachen (ook met dikke buiken in lycra) maar het moet wel grappig zijn (en dat is dit dus absoluut niet)
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mei 2018 00:10

walter- schreef: 04 mei 2018 16:47 even in perspectief plaatsen: een populair onderwerp op dit forum... De rest van de wereld is niet dagelijks met fietsen bezig...
Maar bijna iedereen heeft tegenwoordig een mening over wielrenners en velen voelen zich geroepen die ook op social media te laten horen. Je kunt och niet ontkennen dat daar op ingespeeld wordt?
Campagnolo Ultra Dork

walter-
Forum-lid HC

walter- 05 mei 2018 00:29

Natuurlijk;
- er wordt gelachen met lelijke fietskleren
- met rommel die wielrenners achterlaten
- met hinder van asielcentra
- met mensen met idiote voorstellen om wielrenners weg te houden...
Waar is het probleem?
en een goede satire moet zo zijn dat het onderwerp van de satire zich ongemakkelijk voelt; satire lijkt me zeer geslaagd....

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mei 2018 00:42

Het probleem is dat het niet grappig is. Het is afgeraffeld en slecht doordacht.

-Waarom nemen juist de Turk en zijn vriendin het op voor de asielzoekers en niet b.v. een groepje hangjongeren in bomberjacks?
-Waarom een touwtje spannen tussen twee van die lage paaltje in een woonwijk? Dat kan toch veel spectaculairder op een fietspad buiten de bebouwde kom. Waarschijnlijk waren de makers gewoon te lui om die straat te verlaten en even ergens anders te filmen.
-Ik had die kerel die moet kakken een caravan of camper in laten rennen die net ingeladen werd voor vakantie. Een knipoog naar Dumoulin mag ook wel deze tijd van het jaar.

Met een kwartiertje meer (denk)werk had het zoveel leuker kunnen zijn. Ik vind dit echt veel te slecht voor op tv
Campagnolo Ultra Dork

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 05 mei 2018 00:43

Ik zal er aan denken, wanneer ik weer door Abcoude rij.
Overigens een dorp waar je liefst met een paar minuten doorheen vliegt via de kortste weg, zo mooi is het er nu ook weer niet... :mrgreen:

De TS heeft zich hier trouwens ook niet meer laten zien.
Moderators zouden dit soort oproepen imo dienen te verwijderen, gelijk aan de regels in het verkooptopic.

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 05 mei 2018 10:33

Wiliertoerist schreef: 05 mei 2018 00:43 De TS heeft zich hier trouwens ook niet meer laten zien.
Moderators zouden dit soort oproepen imo dienen te verwijderen, gelijk aan de regels in het verkooptopic.
Mee eens.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

walter-
Forum-lid HC

walter- 05 mei 2018 10:58

Ernie C. schreef: 05 mei 2018 00:42 ...
-Waarom nemen juist de Turk en zijn vriendin het op voor de asielzoekers en niet b.v. een groepje hangjongeren in bomberjacks?
-Waarom een touwtje spannen tussen twee van die lage paaltje in een woonwijk? Dat kan toch veel spectaculairder op een fietspad buiten de bebouwde kom. Waarschijnlijk waren de makers gewoon te lui om die straat te verlaten en even ergens anders te filmen.
-Ik had die kerel die moet kakken een caravan of camper in laten rennen die net ingeladen werd voor vakantie. Een knipoog naar Dumoulin mag ook wel deze tijd van het jaar.

...
Gezien je opmerkingen ben ik bang dat ik een aantal van de moppen in de sketch ga moeten uitleggen. Ik denk dat je er een aantal niet begrepen of gezien hebt (of toch niet waar voor mij de grap over gaat).
Bv de grap over de koord over de weg gaat niet over die koord. Die gaat over de goedbedoelende bestuurder die problemen wil oplossen die er niet zijn en zo echte problemen veroorzaakt. Kijk even in je gemeente en je vindt zo veel mensen in een bestuursfunctie*.
Je bent zo hard gefocust op het fietsen dat je de andere moppen niet meer ziet.

En waarom de Turk grappiger is dan de hangjongeren mag je zelf invullen (al was het maar omdat niemand New kids on the block kan overtreffen).

En voor mij moet het niet altijd super doordacht zijn en mag het best op 15 minuten bedacht zijn. Ik vind het gewoon grappig hoe iemand wat ideeën rond fietsen bij elkaar raapt en ons even een spiegel voor houdt.

Walter
*: de reactie van de bestuurders zal zijn: met zo een sketch gaan wielrenners denken dat we niets voor hen willen of kunnen betekenen en dat we niets in de maatschappij kunnen verbeteren of dat we zelfs een gevaar zijn voor de maatschappij. Als ze 5 minuten langer hadden nagedacht hadden ze iets echt grappig kunnen maken.

walter-
Forum-lid HC

walter- 05 mei 2018 11:01

SqueeZer schreef: 05 mei 2018 00:47 ...
- Zo word ik als dikkere fietser vaak scheef aangekeken of nageroepen in de trant van 'hoe durf jij buiten komen jij hoort in je zetel te liggen als je zo vet staat' ... terwijl ik net ga fietsen om te vermageren.
...
En dat overkomt een meer gezette jogger of balletdanser niet?
Maar zelfs de atletische fietsen ziet er in zijn bretellen broek niet uit. Wees eens eerlijk?
Walter

walter-
Forum-lid HC

walter- 05 mei 2018 11:02

SqueeZer schreef: 05 mei 2018 00:47 ...
- Zo ben ik gisteren daadwerkelijk een klein buurtweggetje tegengekomen in een wijk waar men doodleuk levensgevaarlijk lint had gespannen want de kindjes moesten veilig kunnen spelen (buurt op eigen initiatief).
...
En dat was omwille van de sketch?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mei 2018 15:08

Ik focus mij totaal niet op het wielrennen in voel mij ook helemaal niet aangesproken. Ik ben niet dik, rij niet in groepjes, heb een bel, heb geduld in het verkeer, gooi nooit afval op straat en schijt (tijdens mijn fietstochten) niet in andermans tuin. Ik erger mij eerder zelf ook aan dat soort "collega's" Ik focus mij op de humor en die is imho totaal mislukt. Ik snap prima wat de achterliggende gedachte achter de grappen is, ik kan er alleen niet om lachen.

Goedbedoelende bestuurders komen niet zelf met een plan maar trekken eerst enkele tienduizenden euro's uit aan een onderzoeksbureau dat vervolgens met een duur plan komt dat toch niet werkt. In ieder geval is dat touwtje veel te simpel om de grap te laten werken.

Er zijn al zoveel vlug bedachte, al dan niet grappige filmpjes te zien op Youtube. Op tv mag het echt wel beter dan dit. Waren het nu basisschoolkinderen geweest dan had ik het prima gevonden.
Campagnolo Ultra Dork

jer81
Forum-lid

jer81 12 mei 2018 18:55

Of de wat gezettere fietsers er wel of niet uitzien in hun wielrenkleding laat ik even in het midden. Feit is dat die wielrenkleding het fietsen een stuk aangenamer maakt.

Wat mij tegenvalt is dat de NPO, die erg into de SJW hype is aan fat shaming doet. Terwijl de NPO dit verwerpelijk acht waarvan oa dit NPO artikel getuigd; https://joop.bnnvara.nl/kijk-nou/fat-shaming-bestaat

rikkert
Forum-lid

rikkert 13 mei 2018 14:32

Idd superslecht. En nog nog eens grappig. Zijn er mensen hier die meegedaan. (En het ook durven te zeggen 😁)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie