Het is echt wel meteen herfst. Ik denk het laatste zonnestraaltje gezien te hebben vorige maandag.
Sindsdien koud en grijs. Nu al twee dagen de hele dag mist.
Vanmorgen 5 graden en dikke mist. Blij met een fijne winterjas en -broek
Maar graag even wat zon de eerste dagen
Het grote woon-werk topic
Gisteren best fris gehad met nog dunne handschoenen, beenstukken. Vandaag beenstukken op driekwart broek ipv korte broek, buff onder helm, iets dikkere handschoenen. Prima bij 1,3°C.
Dogma F
Ik had het liever nog wat uitgesteld, maar vandaag toch de Atom6 in wintermodus gezet.
Andere wielen, G-one allround bandjes en de vaste spatbordenset.
Zoals met de vorige set ook hier weer moeten improviseren met de Edge AL 45 spatborden. Die krijg ik niet goed geïnstalleerd op de normale manier. De banden blijven bovenaan altijd slepen. Heb uiteindelijk het houdertje daar niet gebruikt, een gaatje geboord in het spatbord en rechtstreeks aan de achterbrug gemonteerd zodat ik een 1-1,5 cm extra vrij heb. De metalen staafjes zijn achteraan eigenlijk ook gewoon te kort. Die zouden een 2 tal cm langer moeten zijn.
De vorige set kraakte door op het punt waar ik het gaatje vees. Wel onder garantie vervangen. 'k Heb nu wat rubbertjes tussen vijs en spatbord gestoken. Zien of dat helpt.
Meteen ook batterijtje van de rechter shifter vervangen. Die heeft het bijna 9.000 km volgehouden.
Andere wielen, G-one allround bandjes en de vaste spatbordenset.
Zoals met de vorige set ook hier weer moeten improviseren met de Edge AL 45 spatborden. Die krijg ik niet goed geïnstalleerd op de normale manier. De banden blijven bovenaan altijd slepen. Heb uiteindelijk het houdertje daar niet gebruikt, een gaatje geboord in het spatbord en rechtstreeks aan de achterbrug gemonteerd zodat ik een 1-1,5 cm extra vrij heb. De metalen staafjes zijn achteraan eigenlijk ook gewoon te kort. Die zouden een 2 tal cm langer moeten zijn.
De vorige set kraakte door op het punt waar ik het gaatje vees. Wel onder garantie vervangen. 'k Heb nu wat rubbertjes tussen vijs en spatbord gestoken. Zien of dat helpt.
Meteen ook batterijtje van de rechter shifter vervangen. Die heeft het bijna 9.000 km volgehouden.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Vanochtend was het vooral de regen trotseren. En wat ben ik blij met mijn Vaude Drop regenbroek. Vanmiddag had ik op de stukken met zijwind zo'n beetje de hele breedte van het fietspad nodig. En op een gegeven moment fietste ik ergens waar ik de wind boven mijn kop echt hoorde bulderen. Heerlijk!!!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Tips voor de wasbeurt op het werk?
Zakelijk zijn we verhuisd naar een ander pand. Helaas geen douche op die locatie en komt er ook niet. Nu zorg ik ervoor om 7.30 binnen te zijn, dan is het keukentje voor mij
En dan is het "poedelen" met een washandje en later dweilen. Geen fijne wasbeurt en extra werk. Enige upgrade waar ik over denk is oude handdoek op de grond, scheelt dweilen achteraf. Benieuwd of ik nog nuttige tips krijg van andere ervaringsdeskundigen.
Zakelijk zijn we verhuisd naar een ander pand. Helaas geen douche op die locatie en komt er ook niet. Nu zorg ik ervoor om 7.30 binnen te zijn, dan is het keukentje voor mij
En dan is het "poedelen" met een washandje en later dweilen. Geen fijne wasbeurt en extra werk. Enige upgrade waar ik over denk is oude handdoek op de grond, scheelt dweilen achteraf. Benieuwd of ik nog nuttige tips krijg van andere ervaringsdeskundigen.
Dogma F
Ik zweet meestal niet zo hard tijdens de morgenrit. Gewoon vochtig washandje en nadien even deostick.
Ik heb enkel een handdoek bij mij. Even goed afdrogen en deotje en de nette kleertjes aan. Maar ik ben geen enorme zweter. Zomers zorg ik altijd dat ik optijd ben, kan ik nog even uitzweten alvorens ik omkleed. Heb wel een eigen ruimte waar ik kan omkleden, kleding op kan hangen en fiets kan neerzetten. Verwarmd allemaal.