Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
urdvurk1.1
- Forum-lid
urdvurk1.1
30 aug 2013 02:01
asmeets schreef:FM heeft mijn klacht bij ZIPP neergelegd en ik wacht nu op een reactie. Men kon niet aangeven hoe dit lang dit ging duren. Ik ga in ieder geval niet heel erg lang meer wachten.
Voor de duidelijkheid: de redelijke termijn waarbinnen je een oplossing verlangt bepaal je zelf. Je kunt dus heel goed zeggen dat je, ook omdat dit al zo lang speelt, nu op korte termijn een oplossing verwacht - bijvoorbeeld binnen twee weken. Die oplossing kan inderdaad zijn dat de FM een ander, gelijkwaardig product aanbiedt.
Door de klacht nu bij
Zipp neer te leggen verplaatst de FM nu het probleem naar de fabrikant, maar dat klopt niet: zoals al eerder vermeld heb je een overeenkomst met de FM, niet met de fabrikant. De FM moet dit probleem dus met jou oplossen, of en wanneer
Zipp gaat reageren is voor die oplossing niet van belang.
-
asmeets
- Forum-lid
-
Contact
asmeets
30 aug 2013 07:44
@urdvurk1.1
Klopt helemaal wat je zegt. Ben ik me ook zeer bewust van. Ik ben nu bereid nog een week te wachten en dan ga ik me harder opstellen. Voor de zekerheid heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering al gecontroleerd en alle kosten inclusief die van advocaten worden vergoed en als ik dat wil voeren zij de juridische procedure voor mij. Om de kosten hoef ik me dus niet druk te maken.
Ik kan de messen dus slijpen als ik dat wil, maar doe dat alleen als het echt nodig is.
-
asmeets
- Forum-lid
-
Contact
asmeets
11 sep 2013 19:48
Na twee weken oorverdovende stilte afgelopen vrijdag gebeld of er al iets bekend was over de wielen. Geen contact te krijgen door drukte in de winkel volgens de telefoniste en op verzoek een mail gestuurd. Weer geen reactie.
Vanmorgen maar vroeg gebeld, en wel contact gekregen. Men kon echt niet reageren op iedere e-mail. Korte samenvatting was dat ik maar moest wachten op de reactie van ZIPP. Als ik het niet eens was met dat voorstel moest ik dat dan maar laten weten. Hoe lang dat ging duren kon men echt niet aangeven. Wederom een minder prettig gesprek dat ik heb afgesloten met de mededeling dat ik ze nog twee weken zou geven om dit op te lossen en dat ook schriftelijk zou sturen.
Op advies van de rechtsbijstands verzekering de brief aangetekend verstuurd en en ook per mail nog een keer. Ik geef ze tot 27 september om dit op een voor mij acceptabele manier op te lossen.
Dit is of vervanging voor een set wielen van vergelijkbare kwaliteit en prijs van een ander merk of een toegoedbon voor de winkel ter waarde van de wielen.
Is het op die datum niet geregeld dan stel ik hen in gebreke en ga tot ontbinding van de koop over, en geef ik de zaak in handen van mijn rechtsbijstandsverzekering. Ik hoop echter dat het niet zover komt,
Tot mijn verbazing binnen 30 minuten na het versturen van de mail het verzoek de wielen te brengen omdat ZIPP ze wil inspecteren alvorens een uitspraak te doen. Dat had ik dus veel eerder verwacht. Vanmiddag dus maar in de auto gesprongen om ze weg te brengen. Uiterst correct behandeld in de winkel en alle begrip voor mijn probleem en verbaasd dat er weer problemen waren. Wel een andere medewerker dan aan te telefoon, en die me al vaker geholpen heeft, maar toch.
Ben erg benieuwd wat de reactie gaat worden. Morgen krijgen ze de aangetekende brief en 27 september blijft echt staan.
-
SENSAtioneel
- Forum-lid
SENSAtioneel
12 sep 2013 10:59
Heb je geen rechtsbijstandverzekering? Daar kan je dit soort vragen beter beleggen.
Overigens is garantie iets anders dan omruilrecht. Wettelijk gezien heeft iedereen een 'bedenkperiode' ofwel omruilrecht. Garantie is iets wat staat om problemen aan het aangeschafte product te herstellen. Dat zijn feitelijk twee zeer verschillende punten.
Wanneer je goed naar je zaak kijkt, heeft de fabrikant en de fietsenmaker aan hun garantieplicht voldaan door jou telkenmale te helpen. Echter, is het product hoogstwaarschijnlijk van inferieure kwaliteit. Hoe daar vervolgens mee wordt omgegaan zou ik als ik jou was beleggen bij je rechtsbijstandverzekering.
TIP: Handel vanaf nu ALLES per mail af of bevestig na telefonisch contact het besprokene per mail!!!
-
asmeets
- Forum-lid
-
Contact
asmeets
12 sep 2013 11:58
@Senationeel,
Dank voor je reactie.
Bijna alles is vastgelegd in mail, of de inleverbon met probleembeschrijving heb ik nog, dus wat dat betreft geen enkel issue. Zoals ik al aangaf in mijn stuk tekst heb ik de huidige stap afgestemd met mijn rechtsbijstandsverzekering en geef ik de zaak aan hun handen als er niet tijdig (27 september) een acceptabel voorstel is. Wat acceptebel is heb ik in de aangetekende brief brief verwoord.
Maar nogmaals, ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.
-
SENSAtioneel
- Forum-lid
SENSAtioneel
12 sep 2013 13:37
Veel succes in ieder geval met de afhandeling !
-
urdvurk1.1
- Forum-lid
urdvurk1.1
14 sep 2013 18:51
SENSAtioneel schreef:Overigens is garantie iets anders dan omruilrecht. Wettelijk gezien heeft iedereen een 'bedenkperiode' ofwel omruilrecht. Garantie is iets wat staat om problemen aan het aangeschafte product te herstellen. Dat zijn feitelijk twee zeer verschillende punten.
Wanneer je goed naar je zaak kijkt, heeft de fabrikant en de fietsenmaker aan hun garantieplicht voldaan door jou telkenmale te helpen.
Voor de goede orde: de wettelijke bedenkperiode van 7 dagen geldt alleen bij koop op afstand. Als je bij een winkel iets koopt is de koop in principe definitief. Elke mogelijkheid tot omruil - staat vaak op de bon als 'ruilen binnen 14 dagen' o.i.d. - is coulance van de winkelier.
Je hebt als consument daarentegen wel recht op een deugdelijk product. De fietsenmaker heeft in dezen zeker nog niet aan zijn garantieplicht voldaan. Het probleem is immers nog niet opgelost.
Het aanbieden van een gelijkwaardig, vervangend product kan een manier zijn om een garantiegeval af te wikkelen, maar dit is niet hetzelfde als afzien van de koop binnen de bedenkperiode bij koop op afstand, of omruilen omdat het product bij nader inzien niet bevalt.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
15 sep 2013 15:55
Lees deze thread en persoonlijk had ik de winkel na drie keer spaken stellen/naaf reparatie gesommeerd de koop te ontbinden. De winkel is je contractpartij (en niet Zipp) en je moet ze een redelijke kans geven om de problemen op te lossen, het genoemde aantal reparaties is meer dan wat je redelijk kan noemen en kan je voor ontbinding gaan.
Zipps worden steeds beter maar die doet me weer aan de wat ouders Zipps denken: veel problemen en klachten werden steeds maar half opgelost.
-
franklin
- Forum-lid
franklin
15 sep 2013 17:22
Heel veel succes met de afhandeling. Dit alles is helaas allemaal maar al te herkenbaar voor me. Ik heb inmiddels mijn verlies genomen en een setje handgespaakte Reynolds wielen bij Wheel-Tec besteld als vervanging. Mijn Zipp 404 achterwiel ligt nu bij het oud vuil. Alles bij elkaar nog geen seizoen plezier van gehad, rest van de tijd alleen maar problemen gehad. Wat Zipp nu bereikt heeft? Dat ze het geld voor een vervangend wiel hebben uitgespaard en dat ze me nooit, maar dan ook nooit meer als klant zullen terugzien en dat ik Zipp ook niemand zal aanraden. Succes, ik hoop dat jij meer geluk zult hebben. Je kunt al je energie steken in het halen van je "recht" maar op een gegeven moment heb je je buik zo vol van al die negatieve energie die je daar in moet steken. Wettelijk gezien heb je inderdaad niets te maken met Zipp maar met de fm, maar die loopt ook tegen een muur op bij Zipp en ik neem hem ook niets kwalijk. Vind echt dat een merk als Zipp, dat toch aanzienlijk duurder is dan een gemiddeld merk, wel wat meer service mag geven.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
15 sep 2013 21:40
Is die Fm nog steeds dealer van Zipp? Simpelweg heb je bij non-conformiteit niets te maken met Zipp maar met je dealer en of hij/zij gehoor vindt bij Zipp is wat bot gezegd niet jouw probleem. Buiten de VS kwam Zipp jarenlang weg met het leveren van rommel en duiken in geval van een terechte garantieclaim. In de VS zijn de voorwaarden veel beter en laten ze dit soort grappen simpelweg uit hun hoofd omdat consumenten voor helemaal niets een rechtzaak beginnen (en nog winnen ook).
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
15 sep 2013 21:47
Op advies van de rechtsbijstands verzekering de brief aangetekend verstuurd en en ook per mail nog een keer. Ik geef ze tot 27 september om dit op een voor mij acceptabele manier op te lossen.
Dit is of vervanging voor een set wielen van vergelijkbare kwaliteit en prijs van een ander merk of een toegoedbon voor de winkel ter waarde van de wielen.
Is het op die datum niet geregeld dan stel ik hen in gebreke en ga tot ontbinding van de koop over, en geef ik de zaak in handen van mijn rechtsbijstandsverzekering. Ik hoop echter dat het niet zover komt,
Tot mijn verbazing binnen 30 minuten na het versturen van de mail het verzoek de wielen te brengen omdat ZIPP ze wil inspecteren alvorens een uitspraak te doen.
Toch wel 'toevallig dat er twee weken niets vernomen was en men (FM) na ontvangst van bovenstaande kennisgeving wel thuis gaf.
Toen moesten de wielen echter nog gebracht worden omdat
ZIPP ze nog wilde inspecteren? Waarom toen pas?
Dus binnen die 30 minuten heeft FM nog contact met
ZIPP gehad welke zeiden dat de wielen naar
ZIPP moesten? Ik geloof er geen snars van. Mijn idee is dat die FM loopt te klooien en de zaak helemaal vergeten was.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
asmeets
- Forum-lid
-
Contact
asmeets
15 sep 2013 22:14
Heel erg frappant inderdaad Zorroi. Wil ik echter een goede case hebben moet ik ze de tijd geven het probleem op te lossen. Dat is nu schriftelijk gebeurd en mijn aangetekende brief is afgeleverd volgens track & trace. Hoe langer ik er echter over nadenk, hoe liever ik heb dat ik de koop kan laten ontbinden. Als ik andere wielen of een tegoedbon krijg aangeboden zit ik nog steeds aan de FM vast.
Wat vast staat is dat ik me niet laat afschepen. Ik heb inderdaad niets met ZIPP te maken maar heb de wielen bij de FM gekocht. Wat dat betreft geef ik Sharkman113 helemaal gelijk.
Maar goed, nog 2 weekjes en dan is er duidelijkheid. Hou jullie op de hoogte.