En over welke fm gaat het hier?asmeets schreef:.......
Reactie van de FM:
Beste Ad,
De stickers heeft zipp speciaal vervangen zodat het voorwiel perfect past bij het achterwiel.
Het "probleemwiel" is vervangen, dus verder zou het nu opgelost moeten zijn
We kunnen deze wielen helaas niet inruilen.
.........
Mvg
De FM.....
Rechtspositie bij slechte wielen
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16473
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Om me ook even in deze soap te mengen:
Als de FM zo overtuigd is van de kwaliteit van de Zipp wielen dan ruilt hij deze toch probleemloos in. Hij kan ze toch zo weer door verkopen voor een mooi bedrag(helemaal nu de wielset gedeeltelijk nieuw is).
Geeft de FM aan TS een degelijke set Fulcrum wielen ofzo mee en is ie meteen van het gedoe van garantie gevallen af
Maar goed ik zal wel wat te praktisch hier over denken...
Als de FM zo overtuigd is van de kwaliteit van de Zipp wielen dan ruilt hij deze toch probleemloos in. Hij kan ze toch zo weer door verkopen voor een mooi bedrag(helemaal nu de wielset gedeeltelijk nieuw is).
Geeft de FM aan TS een degelijke set Fulcrum wielen ofzo mee en is ie meteen van het gedoe van garantie gevallen af
Maar goed ik zal wel wat te praktisch hier over denken...
@lcsmt, die naam deel ik nog even niet. Ik weet niet of dat effect gaat hebben op mijn zaak. Daarnaast heb ik de afgelopen weken meegemaakt wat ongenunaceerde en nergens op gebaseerde kritiek voor effect kan hebben. Ik doel hier mee op de commotie rond Alpe d'HuZes.
Als alles is afgerond beslis ik of ik de naam ga delen.
Als alles is afgerond beslis ik of ik de naam ga delen.
- urdvurk1.1
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 20 jul 2011 22:45
- Locatie: Amsterdam
Helder. Door met een ongevraagd tegenvoorstel te komen geeft de FM impliciet aan niet akkoord te gaan met jouw voorstel. Dat lijkt me een punt waar je rechtsbijstandverzekering mee verder kan, en een beter uitgangspunt dan een oplossing waar je eigenlijk niet op zit te wachten, en waar jij weer ja of nee op moet zeggen.asmeets schreef:ik heb totaal geen ruimte gelaten voor vervanging van het achterwiel. Of een wielset van een ander merk van dezelfde kwaliteit, of een tegoedbon. That is it! Daar niet mee akkoord gaan betekent dat ik wil ontbinden.
...maar volgens mij wel over dat een probleem binnen een redelijke termijn zou moeten worden opgelost. 2 jaar aanmodderen lijkt mij niet redelijk meer.asmeets schreef:Disucussiepunt dat er kan zijn is dat er in de wet niks is aangegeven over een aantal acceptabele reparaties, aldus de jurist.
Hoe dan ook: succes ermee, ik ben wel benieuwd naar het verdere verloop.
Hmmm vreemd verhaal..
A- ik begrijp niet dat je al deze problemen met Zipp wielen hebt, heb hier nog niet eerder van gehoord.
Je moet een eis bij je FM neerleggen dat jij nog 1x een nieuwe set wielen krijgt, blijkt deze ook niet goed, dat je dan een financiele vergoeding krigt. Let op, deze kan door de verstreken tijd geen 100% meer zijn.
A- ik begrijp niet dat je al deze problemen met Zipp wielen hebt, heb hier nog niet eerder van gehoord.
Je moet een eis bij je FM neerleggen dat jij nog 1x een nieuwe set wielen krijgt, blijkt deze ook niet goed, dat je dan een financiele vergoeding krigt. Let op, deze kan door de verstreken tijd geen 100% meer zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Het gaat in deze soap beslist niet over een fietsenmaker maar duidelijk over een fietsboer
Dus geen FM maar in het vervolg een FB
Dus geen FM maar in het vervolg een FB
@650B, ik had deze problemen zelf ook niet verwacht. Ik heb uitvoerig reviews en tests gelezen om zeker te weten dat ik een goede wielset zou kopen voor dit bedrag. Op basis daarvan ben ik tot aanschaf over gegaan. Maar er zijn helaas meer problemen met de ZIPP wielen. Met name met de achternaaf. Niet voor niets wordt deze ieder jaar veranderd. Mijn onderzoek is helaas toch niet zorgvuldig genoeg geweest.
Toen de eerste problemen onstonden vond ik de service van de FM (of FB zoals materialist verwoord) goed. Mijn klachten werden serieus genomen en netjes afgehandeld. Zelfs bij de laatste keer inleveren met problemen was dit zo. Alleen de laatste telefonische contacten waren onvriendelijk, maar dat ligt wat mij betreft aan de persoon. Alleen de laatste mail was was wat mij betreft buiten alle proporties door in een keer te insinueren dat ik zelf wellicht de oorzaak was.
Ik heb echter wel de fout bij me zelf gezocht. Doe ik iets verkeerd? Maar dat kan helemaal niet. Daarvoor heb ik veel te weinig gebruik kunnen maken van de wielen. Een reparatie duurt ongeveer 4-6 weken. Reken dan maar uit hoe vaak je in een seizoen kunt fietsen. Ik heb zlefs voorgsteld de wielset nu nog een keer te vervangen en als dezelfde problemen binnen een jaar terug zouden komen dat we dan tot ontbinding van de koop over zouden gaan. Helaas geen positieve reactie.
Dat ZIPP nu voor de tweede keer tot vernieuwen van het wiel overgaat is voor mij een teken aan de wand. Als het wiel goed was geweest hadden ze dit echt niet gedaan. Het voorwiel is namelijk ook gecontroleerd en daarvan heeft men aangegeven dat dit perfect was, en het wiel is dus ook niet vervangen.
Dat spaaknippels niet goed verlijmd zijn en dat daardoor de spaken continue loslopen is volgens mij gewoon een fout van de fabrikant en herstel moet door hun gebeuren. Als ik de wielen daarna terug krijg en na slechts één keer fietsen zijn ze alweer losgelopen dan wordt er dus niet goed hersteld.
Als vervolgens de naven slecht lopen (en natuurlijk weer losgelopen spaken) waar ook al meerdere keren over is geklaagd (en al eerder een keer reden voor vervanging is geweest), en ik krijg de wielen terug na reparatie en ik moet ze na twee weken alweer terugsturen vraag ik me af of er wel goed wordt gerepareerd. Vervolgens komt de mededeling van ZIPP dat de lagers versleten zijn. Nadat ik heb aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in de wielen en reparaties, en dus een andere regeling wil kan er in een keer wel goed gekeken worden.
Maar goed ik ga er nu mee stoppen want het zit me allemaal behoorlijk dwars. De FM (FB) is mij in ieder geval kwijt als klant en reclame maken zal ik echt niet meer doen. Ik informeer jullie nog wel over het vervolg.
Toen de eerste problemen onstonden vond ik de service van de FM (of FB zoals materialist verwoord) goed. Mijn klachten werden serieus genomen en netjes afgehandeld. Zelfs bij de laatste keer inleveren met problemen was dit zo. Alleen de laatste telefonische contacten waren onvriendelijk, maar dat ligt wat mij betreft aan de persoon. Alleen de laatste mail was was wat mij betreft buiten alle proporties door in een keer te insinueren dat ik zelf wellicht de oorzaak was.
Ik heb echter wel de fout bij me zelf gezocht. Doe ik iets verkeerd? Maar dat kan helemaal niet. Daarvoor heb ik veel te weinig gebruik kunnen maken van de wielen. Een reparatie duurt ongeveer 4-6 weken. Reken dan maar uit hoe vaak je in een seizoen kunt fietsen. Ik heb zlefs voorgsteld de wielset nu nog een keer te vervangen en als dezelfde problemen binnen een jaar terug zouden komen dat we dan tot ontbinding van de koop over zouden gaan. Helaas geen positieve reactie.
Dat ZIPP nu voor de tweede keer tot vernieuwen van het wiel overgaat is voor mij een teken aan de wand. Als het wiel goed was geweest hadden ze dit echt niet gedaan. Het voorwiel is namelijk ook gecontroleerd en daarvan heeft men aangegeven dat dit perfect was, en het wiel is dus ook niet vervangen.
Dat spaaknippels niet goed verlijmd zijn en dat daardoor de spaken continue loslopen is volgens mij gewoon een fout van de fabrikant en herstel moet door hun gebeuren. Als ik de wielen daarna terug krijg en na slechts één keer fietsen zijn ze alweer losgelopen dan wordt er dus niet goed hersteld.
Als vervolgens de naven slecht lopen (en natuurlijk weer losgelopen spaken) waar ook al meerdere keren over is geklaagd (en al eerder een keer reden voor vervanging is geweest), en ik krijg de wielen terug na reparatie en ik moet ze na twee weken alweer terugsturen vraag ik me af of er wel goed wordt gerepareerd. Vervolgens komt de mededeling van ZIPP dat de lagers versleten zijn. Nadat ik heb aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in de wielen en reparaties, en dus een andere regeling wil kan er in een keer wel goed gekeken worden.
Maar goed ik ga er nu mee stoppen want het zit me allemaal behoorlijk dwars. De FM (FB) is mij in ieder geval kwijt als klant en reclame maken zal ik echt niet meer doen. Ik informeer jullie nog wel over het vervolg.
Afgelopen week ben ik gebeld door de jurist van mijn rechtsbijstandsverzekering die de zaak in behandeling heeft. Ik moest nog even de garantievoorwaarden opsturen om zeker te stellen dat er nog garantie op de wielen zat. Dit is inderdaad het geval en dat zorgt er voor dat de bewijslast bij de FM komt te liggen en niet bij mij.
Deze week gebruikt hij om de zaak te bestuderen (historie van de afgelopen 21 maanden en 36 pagina's aan bijlagen over uitgevoerde reparaties en communicatie) en volgende week bespreken we samen een plan van aanpak om de opties door te nemen. Daarna gaat hij aan de slag.
Zo'n 1,5 week geleden wel nog een mail van de FM (of FB) gehad met de vraag wanneer ik de wielen op kwam halen. Net alsof er niets aan de hand was. Heb maar vriendelijk terug gemaild dat mijn rechtsbijstandsverzekering contact met hun op neemt!
Deze week gebruikt hij om de zaak te bestuderen (historie van de afgelopen 21 maanden en 36 pagina's aan bijlagen over uitgevoerde reparaties en communicatie) en volgende week bespreken we samen een plan van aanpak om de opties door te nemen. Daarna gaat hij aan de slag.
Zo'n 1,5 week geleden wel nog een mail van de FM (of FB) gehad met de vraag wanneer ik de wielen op kwam halen. Net alsof er niets aan de hand was. Heb maar vriendelijk terug gemaild dat mijn rechtsbijstandsverzekering contact met hun op neemt!
Vandaag een teleurstellend advies van de rechtsbijstandsverzekering gekregen. Het voorstel is nog een keer akkoord te gaan met reparatie. Omdat men wel meewerkt aan reparaties en er geen duidelijke jurispredentie maakt de zaak lastig. Het kan een bijzonder langdurige zaak worden als de FB niet mee wil werken.
Nu ben ik daar niet zo bang voor, maar het kan ook inhouden dat ik maar een deel van mijn aankoopbedrag terug krijg als ik win. Wel is het advies om verlenging van de garantie te vragen i.v.m. de bewijslast die dan bij de FB ligt.
Ik denk er dit weekeinde over na en neem dan een besluit. Ik dacht dat ik als consument toch beter beschermd was door de wet.
Nu ben ik daar niet zo bang voor, maar het kan ook inhouden dat ik maar een deel van mijn aankoopbedrag terug krijg als ik win. Wel is het advies om verlenging van de garantie te vragen i.v.m. de bewijslast die dan bij de FB ligt.
Ik denk er dit weekeinde over na en neem dan een besluit. Ik dacht dat ik als consument toch beter beschermd was door de wet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 23 aug 2013 11:17
- Locatie: Apeldoorn
Het is ook gewoon een moeilijk verhaal, het ergste is dat je veel geld betaalt voor een (top) set.
Dit is dan natuurlijk wel het laatste wat je verwacht
Dit is dan natuurlijk wel het laatste wat je verwacht
Goed. Aan die rechtsbijstandsverzekering heb je dus ook niets.
Zal best dat men (FM) heeft geprobeert het probleem te verhelpen maar alles niet in een redelijke termijn.
Als je de geschiedenis door leest over zoveel tijd dan zou ik me schamen als rechtsbijstandsverzekering en ik begrijp niet hoe ze tot hun besluit zijn gekomen.
Dus wel cashen maar niets doen.
Is er met rechtsbijstandsverzekering wel overeen gekomen dat als na nog 1 reparatie het euvel niet verholpen is ze WEL iets gaan doen voor hun geld?
Edit waar je zegt dat:'Wel is het advies om verlenging van de garantie te vragen i.v.m. de bewijslast die dan bij de FB ligt.'
Nee, je claim gaat in op moment dat je voor het eerst het probleem aangemeld hebt en door het zuigen van FM/ZIPP gaat dat na 2 jaar niet 'verjaren'
Je hebt echt veel geduld asmeets. Ik was al lang met die wielen in de deur van de FM gaan zitten.
Zal best dat men (FM) heeft geprobeert het probleem te verhelpen maar alles niet in een redelijke termijn.
Als je de geschiedenis door leest over zoveel tijd dan zou ik me schamen als rechtsbijstandsverzekering en ik begrijp niet hoe ze tot hun besluit zijn gekomen.
Dus wel cashen maar niets doen.
Is er met rechtsbijstandsverzekering wel overeen gekomen dat als na nog 1 reparatie het euvel niet verholpen is ze WEL iets gaan doen voor hun geld?
Edit waar je zegt dat:'Wel is het advies om verlenging van de garantie te vragen i.v.m. de bewijslast die dan bij de FB ligt.'
Nee, je claim gaat in op moment dat je voor het eerst het probleem aangemeld hebt en door het zuigen van FM/ZIPP gaat dat na 2 jaar niet 'verjaren'
Je hebt echt veel geduld asmeets. Ik was al lang met die wielen in de deur van de FM gaan zitten.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock