Het wordt zeker een mooi setje. Gewicht rond de 1520 gram.daniel1975 schreef:Mooi setje hoor!!body schreef:De set zal bestaan uit
Velgen: Kinlin XR270
Sapim cx Ray + Cx Sprint
Hope Pro III naven
Hope snelspanners
Mooi in zwart zonder decals.
Wat is het opgegeven gewicht en prijs?
Scheur in Zonda wiel
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
+ 1Suntoro schreef:
Voor prijzen moet je Wheeltec (of andere wielbouwers) mailen, vraag me af of dat gepast is om te plaatsen op een forum, al houd je dat niet tegen. Voor een koopje laat je geen wiel spaken, want arbeid kent natuurlijk een prijs.
Albert Einstein
Albert Einstein
Inderdaad!gerard4t schreef:Zo te zien is de las in het wiel niet rondom doorgelast en is op de las de scheur begonnen. Slechte eindcontrole.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Daar zit geen las, de alu velg wordt geperst (of hoe noem je dat) uit een aluminium profiel.gerard4t schreef:Zo te zien is de las in het wiel niet rondom doorgelast en is op de las de scheur begonnen. Slechte eindcontrole.
Mogelijk is het materiaal daar wel iets dunner door het persen..
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Een velg wordt uit een stuk aluminium profiel gebogen en de uiteinden worden dan tegen elkaar gelast. En dat is dus de las die ik bedoel. Waar kan dat rechte stukje aan de binnenkant van de velg anders vandaan komen?
Overigens, het vormen van het profiel heet extruderen en dat werkt zo: door en matrijs die openingen heeft in de vorm van het profiel wordt gloeiend heet aluminium geprest, dat door de druk en vervorming in de matrijs een beetje vloeibaar wordt. Nadat het profiel uit de matrijs is gekomen is het nog wat slapjes en ligt als een spaghetti-sliert op een soort rollentafel. De uiteinden worden door grijpers beetgepakt en het profiel een stukje uitgerekt. Nu is het kaarsrecht.
Overigens, het vormen van het profiel heet extruderen en dat werkt zo: door en matrijs die openingen heeft in de vorm van het profiel wordt gloeiend heet aluminium geprest, dat door de druk en vervorming in de matrijs een beetje vloeibaar wordt. Nadat het profiel uit de matrijs is gekomen is het nog wat slapjes en ligt als een spaghetti-sliert op een soort rollentafel. De uiteinden worden door grijpers beetgepakt en het profiel een stukje uitgerekt. Nu is het kaarsrecht.
Groet,
Gerard.
Gerard.
Na 3 weken heb ik weer een nieuw achterwiel gekregen. Hopmans heeft deze netjes opgestuurd, excl verzendkosten
Ook weer opgelost.
Ook weer opgelost.
Albert Einstein
Albert Einstein
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Net mijn Zonda achterwiel gecontroleerd en die blijkt ook te gaan scheuren, precies op de 'verhoging' bij één van de buitenste spaken. Set is exact drie jaar oud. Vermoed geen garantie meer? Bij mij overigens ook nooit een spaak kapot gehad in de achtervelg. Het ligt dus niet aan de spaakspanning.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Even mijn correspondentie nagekeken en ik zie dat de Zonda's op precies 10 juni 2010 naar mij verzonden zijn. Dat is op één dag na drie jaar geleden. Campagnolo geeft drie jaar garantie op mechanische defecten bij wielen. Zullen ze coulant zijn? Wielen zijn indertijd besteld bij Fashionforcycling in Belgie. Heb ze al een mail gestuurd.