Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden gaan gemakkelijk op Pacenti SL23 velgen

BikeWheels
Forum-lid

BikeWheels 18 feb 2015 14:22

De Vittoria Diamante Pro in 25 mm gaan er ook goed op / af ;-)

JoostG
Forum-lid

JoostG 21 feb 2015 10:14

Lcsmet schreef:Heb de Schwalbe One in 25 mm aangeschaft.
Ik heb ze er, weliswaar niet "vanzelf", met enkel de handen opgekregen.

iedereen bedankt voor het meedenken.
Goed om te horen!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

jeroenvh
Forum-lid

jeroenvh 11 mar 2015 19:57

Ik heb de SL23 ook, maar de heren wielbouwers laten na de klant te waarschuwen voor de nadelen van deze velg. De pluspunten (gewicht, breedte, stijfheid) worden overal genoemd maar ik zou deze velgen aan niemand aanraden.

Alle basis adviezen en trucjes zijn voor de Pacenti Sl23 niet voldoende. Ik heb 25 "racefietservaring" en heel veel wielen gehad, maar dit is een misser van Pacenti.

kawouter
Forum-lid

kawouter 11 mar 2015 20:39

ok. Maar wat zijn die nadelen?

JoostG
Forum-lid

JoostG 11 mar 2015 20:48

jeroenvh schreef:Ik heb de SL23 ook, maar de heren wielbouwers laten na de klant te waarschuwen voor de nadelen van deze velg. De pluspunten (gewicht, breedte, stijfheid) worden overal genoemd maar ik zou deze velgen aan niemand aanraden.

Alle basis adviezen en trucjes zijn voor de Pacenti Sl23 niet voldoende. Ik heb 25 "racefietservaring" en heel veel wielen gehad, maar dit is een misser van Pacenti.
Tja, het ligt natuurlijk niet alleen aan de wielbouwer. Het ene type band gaat er makkelijker op dan het andere type, dus ook de bandenfabrikanten spelen een belangrijke rol. Aangezien de marges zo klein zijn, maakt waarschijnlijk de batch van een bepaald type band ook nog uit (meer gebruikte matrijs, ruimere band...).
insta #gravelgremmen

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 mar 2015 21:47

jeroenvh schreef:Ik heb de SL23 ook, maar de heren wielbouwers laten na de klant te waarschuwen voor de nadelen van deze velg. De pluspunten (gewicht, breedte, stijfheid) worden overal genoemd maar ik zou deze velgen aan niemand aanraden.

Duidelijk verhaal 8-) ...ik ga het beleven binnenkort heb diverse banden liggen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mar 2015 23:57

De velg van de Pacenti 23SL is zo ondiep dat het een ware verschrikking is om er banden op te trekken.
Naar mijn idee moet een buitenband er toch gewoon met je blote handen op te krijgen zijn.
Stel dat je in de koude ergens onderweg een lekke band hebt, je mag er niet aan denken als je er banden enkel opkrijgt met de marteltuigen die hier de revue gepasseerd zijn :)

Deze vraag staat op verschillende fora, ik was al blij dat ik niet de enige ben (was :) )

En ik was niet op zoek naar gelijk welke band die er op ging maar een beetje een topband binnen het gamma van een merk.

Met de Schwalbe One is het dus wel te doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

zlyrinx
Forum-lid

zlyrinx 12 mar 2015 07:44

Ik heb nu ook Schwalbe one 25mm op mijn pacenti's, en gaat eigenlijk best okee. Het installeren heb ik met zeepwater gedaan en ging echt heel gemakkelijk. Onderweg is misschien lastiger, maar ik merk dat als je de band in het diepere middengedeelte van de band duwt je relatief makkelijk onder de band komt met een bandenlichter. Als je eenmaal een gedeelte van de band over de velg hebt komt de rest vanzelf ook. Eigenlijk best goed te doen dus, je moet er alleen even handig in worden.

Ik neem trouwens aan dat de Schwalbe One tubeless nog wel een tandje strakker om de velg liggen dan de Schwalbe One vouwbandjes?

JoostG
Forum-lid

JoostG 12 mar 2015 07:54

Ach, laten we ook niet vergeten dat we in dit geval praten over een velg die ontworpen is om tubeless gebruikt te worden en tubeless banden die een verdikking bij de 'draad' hebben en meestal iets smaller vallen.
Hoe vaak lees je niet over geworstel met standaard clinchers en banden?
Verder heb je te maken met overwegingen van de fabrikanten: afgedichte spaakgaten betekent geen lint en meer ruimte voor opleggen band, maar ellende bij (vervangen van) spaken. Diep velgbed: meer ruimte band, maar lastiger band te laten ploppen. Daarnaast kiezen de bandenfabrikanten voor meer rubber rond de draad voor betere klemming en daardoor betere luchtdichtheid en meer veiligheid (band loopt niet van velg wanneer lek).
Bij het omleggen van de band kan dit alles een behoorlijke pain in the ass zijn, maar het eindresultaat vergoedt voor mij alles.
insta #gravelgremmen

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 mar 2015 09:14

Hoe verhouden de Pacenti's zich tot een andere beruchte velg, namelijk Campagnolo neutron? (Qua moeilijkheid van banden omleggen that is).
Bij mijn neutrons scheelde het een hele hoop om veloplugs te gebruiken overigens.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

BikeWheels
Forum-lid

BikeWheels 12 mar 2015 13:07

De montage van Banden op de Pacenti's gaat inderdaad wat lastiger. Ik vermeld het er altijd bij maar goed.
Tip van mijn kant: kijk welk lint er nu inzit en vervang deze of laat deze vervangen door een glad tubeless lint idem als in de mtb velgen wordt gebruikt.
Dit zorgt ervoor dat de band wat makkelijker te verplaatsen en er zo makkelijker afgaat. Zo heb ik geen enkele problemen meer met deze velgen ;)

jappiex
Forum-lid

jappiex 12 mar 2015 17:33

Vandaag mijn wielen met Pacenti SL23 opgehaald. Volgens de maker gingen de door mij aangeleverde Schwalbe One's er zeer gemakkelijk om.

Plaats reactie