Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 mar 2015 22:31

Nee, dit topic gaat over wielrenners die onverantwoordelijk bezig zijjn op een openbare weg en zodoende andere mensen in gevaar brengen.

Tevens gaat het hier om 'botsingen' tussen renners en andere weggebruikers op een openbare weg en waarvan de schuld nader te bepalen is.

Het filmpje geeft een sprint in een wegrace weer op een afgesloten parcours.
Herinner je je Hushovd met die PMU hand van een supporter rijdens een sprint van de TdF?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1042
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 13 mar 2015 07:15

Ik weet ook dat dit topic normaalgesproken gaat over wielrenners die (on-)bewust moeite hebben met verkeers- en gedragsregels. En ik herinner idd ook Thor Hushovd, maar ik vraag me toch serieus af of hier de toeschouwer in al zijn onschuld de renster in kwestie ten val brengt. Misschien een nieuw topic waard? Toeschouwers in de media (geen stijl)?
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 13 mar 2015 09:19

Volgens mij wordt er doelbewust aan het stuur getrokken. Een poging tot doodslag mijn inziens. Ik hoop dat ze de dader snel te pakken krijgen en voor het gerecht brengen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 mar 2015 09:42

Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn om die dader te pakken? Er stonden voldoende mensen omheen. Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets bewust doet, maar die arm gaat ook niet vanzelf die richting op.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 13 mar 2015 10:51

Ik de val live gezien, maar dacht toen nog dat ze tegen het hek reed (kon het niet zien omdat Bronzini ervoor reed), ook op de fotos kon ik het niet zien, omdat ik pas fotos heb van tijdens de val. Hoe meer ik dit filmpje kijk hoe meer ik denk dat het echt met opzet is gedaan, ik kan het me niet indenken dat iemand daar gaat staan en met opzet dit zou doen...

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 mar 2015 11:48

jorisb schreef:ik kan het me niet indenken dat iemand daar gaat staan en met opzet dit zou doen...
Ow jawel hoor, is waarschijnlijk aan de buitenkant een keurige man, met ergens in zijn karakter een weeffoutje met een psychopathisch trekje. (gewoon een sadist, type Gestape NSB'er)Gevalletje TBS kliniek dus.
Mogelijk dat de man gewoon een hekel heeft aan mensen op een racefiets en hier zag hij zijn kans schoon om even een hufterstreek uit te halen.

Ik ben het eens jer81 dat dit soort handelen gewoon een poging tot doodslag is.
Als op een of andere manier bewezen kan worden dat de man de pest heeft aan fietsers dan had hij hier niets te zoeken en kun je er voorbedachte rade aan toevoegen.

Apart trouwens dat er nu geen manhunt ingezet word door bijvoorbeeld GeenStijl.
Een oproep op de tv door Politie voor beeldmateriaal, dan moet het toch kunnen om deze persoon te identificeren.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 13 mar 2015 13:36

Er is nog een andere optie. Als mensen beweging waarnemen in de hoek van hun zichtveld hebben ze de neiging hun hand er naar uit te steken. Dit geldt vooral voor mensen die het niet gewend zijn om met bewegende dingen te werken. Als ik bezoek krijg in de buurt van mijn machines ben ik vreselijk allert. Meermaals heb ik polsen vast gegrepen van handen die onbewust in de richting van iets draaiends gingen. Zijn mensen in staat om voor deze onbewuste behoefte zich lang te maken of ergens over heen te hangen?: Ja.

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 13 mar 2015 13:48

In het filmpje zie je de dader al heel de tijd op de boarding slaan. Echter bij het passeren steekt hij zijn hand wel 1,5 tot 2 keer zo ver uit. Het lijkt bijna expres te gaan. Of het ging per ongeluk, de dader is enthousiast, slaat hard op de boarding, de deelnemers komen dichterbij, vlakbij het passeren wil hij een nog hardere klap geven en steekt zijn hand nog verder uit maar raakt daarbij de renster.

Wat niet voor de dader pleit is dat hij zich niet gemeld heeft.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1042
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 13 mar 2015 18:31

In de immer betrouwbare en altijd objectieve kwaliteitskrant De Telegraaf is te lezen dat de meningen ietwat uit elkaar lopen over het (on-)bewuste karakter van de actie. De ploeg van de renster gaat er vooralsnog van uit dat het niet bewust is gebeurt, de organisatie heeft inmiddels aangifte gedaan en ook de politie zou een onderzoek gaan starten. Ik denk zelf dat de "dader", indien zijn actie niet bewust gedaan is, zich met een gerust hart kan melden. Hij zal wel op z'n sodemieter krijgen voor z'n actie en voor het feit dat hij zich niet meteen gemeld heeft, maar verder is het dan een zaak voor de verzekering. Is een en ander bewust gedaan, dan wordt hij hopelijk opgespoord.

Wat ik wel hoop is dat deze actie geen vervolg krijgt van medelandgenoten die ons, wielrenners, liever kwijt dan rijk zijn.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 13 mar 2015 20:45

Mijn eerste indruk was dat de man de dame voor het slachtoffer een duwtje wilde geven, maar de snelheid onderschat heeft waardoor de renster erachter ook geraakt werd. Het kan een onbezonnen en een beetje domme actie zijn, maar toch ontstaan uit enthousiasme.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 13 mar 2015 21:09

Ik heb er moeite mee me voor te stellen dat iemand een hele koers gaat staan bij wonen in de hoop op het laatst een van de renners van zijn/haar fiets te kunnen meppen. Aan de andere kant kan ik ook niet meer begrijpen dat er nog steeds mensen over hekken hangen, over het parcours gaan lopen of op andere gevaarlijke plekken gaan staan lollig doen met vlaggen en clownspakken. Mensen zijn kennelijk gek.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 mar 2015 21:13

TumTumTum schreef: Mensen zijn kennelijk gek.
Nee, dat heet 'niet nadekend en onnozel ' ;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie