Rose1400 wielen lager defect na 300km
Helaas geen garantie setje wielen nieuw overgenomen van particulier die ze bij aankoop gelijk gewisseld heeft. lagers inmiddels gedemonteerd en je voelt gewoon dat ze niet goed meer draaien als of ze droog / vuil zijn ( dicht lager dus zou dit niet moeten kunnen met 300 km ook zijn de wielen nooit nat geweest
pinarello dogma ,S-works venge
Het kan natuurlijk ook aan het lager liggen. Gewoon vervangen voor een kwaliteitslager in dezelfde maat. DT Swiss gebruikt ook 6902 lagers volgens mij en ik denk nog wel meer merken. Daar heb je goedkope en iets duurdere zoals ceramische voor.
Het lager kan iets scheef hebben gezeten natuurlijk. Dus even goed het naafhuis bekijken of er iets vreemds is.
Het lager kan iets scheef hebben gezeten natuurlijk. Dus even goed het naafhuis bekijken of er iets vreemds is.
Check even welke spelingsklasse er standaard gemonteerd worden: bij fietsnaven komt het wel eens voor dat men, door de strakke perspassing, C3 klasse monteerd.
Gewoon even SKF of eyzo lagers er in zetten en het probleem is verholpen. De afdichtingen van novatec naven zijn niet heel geweldig. In de winter met pekel betekent dat ook met goede lagers de levensduur ernstig verkort word. In de winter is 300km wel erg weining maar ik zelf ook weleens binnen 1000km lagers kapot gereden.
Beste oplossing is voor montage flink wat lager vet in de lagers spuiten. Waar vet zit kan ook geen vuil komen he
Beste oplossing is voor montage flink wat lager vet in de lagers spuiten. Waar vet zit kan ook geen vuil komen he
Ik zou een een paar leestekens gebruiken.
- oldandslow
- Forum-lid
Als je een paar weken kunt wachten; http://www.ebay.com/itm/2PCS-6902-2RS-S ... 3cd6f7027c
Ik heb een paar van die goedkope Chinese carbonlagers in miijn BB 30 bracket zitten, nu precies een jaar en 5500km.
Ik heb een paar van die goedkope Chinese carbonlagers in miijn BB 30 bracket zitten, nu precies een jaar en 5500km.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works