Het E-Bike topic
valt toch wel mee? Ik zie niet veel segmenten met absurde tijden. Met de 45+ bike is het natuurlijk wel zo dat je als argeloze strava gebruiker nooit met zekerheid kan zeggen of het eigen inspanning is dat er wat hulp is geweest van de motor, de snelheden zijn daarvoor te "haalbaar" / niet per defintie onmogelijk.
Ja, Ja, zgn. e-doping.! Op de laatste Bikemotion hing op de stand van "Salden" een racefiets waarbij het bracket en dus de drive-train voortdurend ronddraaide zonder dat je aan het frame kon zien dat er een elektromotor in was verwerkt.Sieper schreef:valt toch wel mee? Ik zie niet veel segmenten met absurde tijden. Met de 45+ bike is het natuurlijk wel zo dat je als argeloze strava gebruiker nooit met zekerheid kan zeggen of het eigen inspanning is dat er wat hulp is geweest van de motor, de snelheden zijn daarvoor te "haalbaar" / niet per defintie onmogelijk.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik vind dit echt het summum hoor, een e-racefiets.
Het moet toch niet veel gekker worden.
Volgens mij interesseert het je dan inderdaad geen klap van wat iedereen van je vindt. Zelfs de grootste leek zal je onderweg smakelijk uitlachen.
Het moet toch niet veel gekker worden.
Volgens mij interesseert het je dan inderdaad geen klap van wat iedereen van je vindt. Zelfs de grootste leek zal je onderweg smakelijk uitlachen.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Sieper schreef:valt toch wel mee? Ik zie niet veel segmenten met absurde tijden. Met de 45+ bike is het natuurlijk wel zo dat je als argeloze strava gebruiker nooit met zekerheid kan zeggen of het eigen inspanning is dat er wat hulp is geweest van de motor, de snelheden zijn daarvoor te "haalbaar" / niet per defintie onmogelijk.
Hij kan maar max 45 hoor. Dus een vlak KOMmetje pak je er niet snel mee. Bergop wel natuurlijk. Inderdaad weer een manier om op Strava vals te spelen.
Superheld lijken idd maar in werkelijkheid belazer je de boel en ben je dus juist een anti-held. Ik mag hopen dat mensen zo eerlijk tegen zichzelf zijn dat ze zichzelf niet voor het lapje te houden via Strava (en op andere manieren).
In de nieuwe Fiets (het blad) heeft een redacteur ook een klein stukje geschreven over een elektrische fiets die hij geprobeerd had en over het vooroordeel dat mensen hebben. Afglijdende schaal ben ik bang.
In de nieuwe Fiets (het blad) heeft een redacteur ook een klein stukje geschreven over een elektrische fiets die hij geprobeerd had en over het vooroordeel dat mensen hebben. Afglijdende schaal ben ik bang.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Strava eerlijkheid is in feite heel ander topic. (gewoon fietsen, achter de brommer? Segmenten, zeker de langere, als ploegentijdrit? etc.).
On topic van electrische fiets, volgens mij is het die ondersteuning die werkt tot ongeveer 45 km/u (zal altijd marge op zitten), kan je zelfstandig harder, dan zou dat mogelijk moeten zijn. De fiets is dus niet feitelijk begrensd, alleen de ondersteuning.
En is dit wat of niet. Vele argumenten voor, met name op woon-werk vlak. Vele argumenten tegen, maar met name op sportief vlak.
Afgelopen najaar bij een toertocht in de eiffel zat een iets oudere man op een electrisch ondersteunde fiets (geen idee van welk type en of het tot zulke snelheden ondersteunde). Dan denk je eerst van dat is toch laf, en heeft niets met fietsen te maken, waarom doe je dan aan een 180km tocht mee.
Maar je hebt in zo'n geval natuurlijk geen idee wat die man fysiek nog kan. En als hij op deze manier nog met zijn groep maten aan toertochten mee kan doen dan is dat in mijn ogen wel echt een toegevoegde waarde en een legitieme verantwoording van zo'n type fiets bij sportieve inzet.
Het is maar 1 voorbeeld natuurlijk. Maar moest er wel even aan denken.
On topic van electrische fiets, volgens mij is het die ondersteuning die werkt tot ongeveer 45 km/u (zal altijd marge op zitten), kan je zelfstandig harder, dan zou dat mogelijk moeten zijn. De fiets is dus niet feitelijk begrensd, alleen de ondersteuning.
En is dit wat of niet. Vele argumenten voor, met name op woon-werk vlak. Vele argumenten tegen, maar met name op sportief vlak.
Afgelopen najaar bij een toertocht in de eiffel zat een iets oudere man op een electrisch ondersteunde fiets (geen idee van welk type en of het tot zulke snelheden ondersteunde). Dan denk je eerst van dat is toch laf, en heeft niets met fietsen te maken, waarom doe je dan aan een 180km tocht mee.
Maar je hebt in zo'n geval natuurlijk geen idee wat die man fysiek nog kan. En als hij op deze manier nog met zijn groep maten aan toertochten mee kan doen dan is dat in mijn ogen wel echt een toegevoegde waarde en een legitieme verantwoording van zo'n type fiets bij sportieve inzet.
Het is maar 1 voorbeeld natuurlijk. Maar moest er wel even aan denken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Hier rijdt ook iemand mee met een Gruber in zijn koersfiets, in de snelle groep.
Zonder dit zou hij binnen de paar kilometer moeten lossen. Nu heeft die man een veel groter bereik, kan hij mee met zijn vrienden,... Hij komt haast nooit op kop dus wat geeft het voor de rest.
Zonder dit zou hij binnen de paar kilometer moeten lossen. Nu heeft die man een veel groter bereik, kan hij mee met zijn vrienden,... Hij komt haast nooit op kop dus wat geeft het voor de rest.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Heeft iemand van jullie ervaring met ondersteuning in een racefiets? Ik bedoel niet het elektrisch schakelen, maar elektrische ondersteuning met fietsen.
Ik weet ik kan het uitproberen, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen?
Ik heb het al geprobeerd op een vlak stuk weg, maar voelde geen verschil. Ik ga de fiets halen en dan eens bergop proberen. Ik hoop dan echt verschil te voelen.
Het is een flinke investering, maar brengt het me ook wat ik er van verwacht.
Ik wil perce blijven fietsen, maar ik heb vaak pijn. Vandaar deze overweging.
Ik weet ik kan het uitproberen, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen?
Ik heb het al geprobeerd op een vlak stuk weg, maar voelde geen verschil. Ik ga de fiets halen en dan eens bergop proberen. Ik hoop dan echt verschil te voelen.
Het is een flinke investering, maar brengt het me ook wat ik er van verwacht.
Ik wil perce blijven fietsen, maar ik heb vaak pijn. Vandaar deze overweging.
Bij mijn moeders e-bike werkt het zeer goed! Dit is wel een gewone stadsfiets tot 25km/h maar als ik hem op 100% zet en flink trap dan komt het voorwiel automatisch omhoog.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
@gretje Je kunt toch ook op een citybike of zo rustiger gaan fietsen. Of wil je persé op een racefiets blijven fietsen. En ik vraag me echt af, wanneer je ook op heuvelachtiger gebied gaat fietsen je pijn er niet meer zal zijn. Ik zou eerst maar eens proberen of je ergens voor een weekend of zo een e-racefiets kunt huren. En dan ook naar de heuvels, of Bergen gaan.
Of je gaat op vakantie naar een gebied waar je makkelijk e-bikes kunt huren (omgeving Ventoux of zo) en dan beslissen of je het geld er nog voor over hebt.
Of je gaat op vakantie naar een gebied waar je makkelijk e-bikes kunt huren (omgeving Ventoux of zo) en dan beslissen of je het geld er nog voor over hebt.