Canyon
Inderdaad off-topic, en inderdaad het klopt met de schuin vormgegeven buitenbladen. Ik ga nog 39t uitproberen met m'n 52 bladen anders naar de standaard 53/39 voor de polder.jsparie schreef:Het hoort niet specifiek in het canyon topic, maar de reden is dat bij shimano bij de duurdere varianten het grote blad enigszins schuin is vormgegeven waardoor de ketting, meer dan bij andere merken, precies naar het passende naastliggende kleine blad wordt geleid. Bij de 11 spd is dat minder specifiek dan bij de 10 spd. Als dat schuine kantje is afgestemd op een 34 blad, zoals bij 10 spd, (bijv. 6700) en je gebruikt een 42 zal de ketting naar een lager niveau worden geleid dan passend en kan klem komen te zitten tussen de bladen.
Hoe groter het binnenblad hoe groter de afstand tussen de bladen (aan de bovenkant van het kleine blad) en hoe groter de kans dat de ketting daar tussen klem komt te zitten. Als je een 10 spd compact hebt met een 34 zal een 36 al een stuk beter gaan dan een 39, laat staan een 42. Bij de 11 spd (bijv 6800 zou een 39 volgens mij ook gewoon moeten werken.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
thedutchmaster schreef:Sinds eind februari ook eigenaar van een Canyon Ultimate CF SL.
Wat een fijne machine!!
Een meer gedetailleerd verslag van aankoop en gebruikerservaring volgt nog...
Hierbij enkele foto's.
Mooie fiets zeg, mag je best wat meer foto's van plaatsen...
Kogel is door de kerk.
Vandaag besteld Canyon Ultimate CF SL 9.0 SL in carbon fiber black - yellow.
Gelukkig op voorraad en zou dus snel binnen kunnen zijn (:-).
Wielset wordt binnenkort besteld bij WheelTec en wordt zeer waarschijnlijk (weer) een setje H+Son SL42.
Kanniewachtenopeenritjenu!!
Vandaag besteld Canyon Ultimate CF SL 9.0 SL in carbon fiber black - yellow.
Gelukkig op voorraad en zou dus snel binnen kunnen zijn (:-).
Wielset wordt binnenkort besteld bij WheelTec en wordt zeer waarschijnlijk (weer) een setje H+Son SL42.
Kanniewachtenopeenritjenu!!
Ik heb een 39 (11spd 6800) gemonteerd ipv een 36 in combinatie met een 52 en heb geen problemen. Voor derailleur wel even netjes afstellen en of controleren.jsparie schreef:Het hoort niet specifiek in het canyon topic, maar de reden is dat bij shimano bij de duurdere varianten het grote blad enigszins schuin is vormgegeven waardoor de ketting, meer dan bij andere merken, precies naar het passende naastliggende kleine blad wordt geleid. Bij de 11 spd is dat minder specifiek dan bij de 10 spd. Als dat schuine kantje is afgestemd op een 34 blad, zoals bij 10 spd, (bijv. 6700) en je gebruikt een 42 zal de ketting naar een lager niveau worden geleid dan passend en kan klem komen te zitten tussen de bladen.
Hoe groter het binnenblad hoe groter de afstand tussen de bladen (aan de bovenkant van het kleine blad) en hoe groter de kans dat de ketting daar tussen klem komt te zitten. Als je een 10 spd compact hebt met een 34 zal een 36 al een stuk beter gaan dan een 39, laat staan een 42. Bij de 11 spd (bijv 6800 zou een 39 volgens mij ook gewoon moeten werken.
Canyon Ultimate CF 9.0 | Cube Attention 29"
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
enwijopmooiefoto's!!riquest schreef: Kanniewachtenopeenritjenu!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 27 mei 2014 12:40
Ik was eens benieuwd wat jullie zoal gebruiken/aanraden qua smeermiddel voor de ketting.
Nu gebruik ik Finish line dry lube (http://www.finishlineusa....chain-lubricants/dry-lube) en deze is steeds 'op' na 2 ritten, meestal zo'n 120-150 km. Dan begint de ketting te piepen. Ook trekt het erg veel vuil aan.
Ik was benieuwd of jullie ervaringen hebben met andere producten die beter zijn? Ik las al over Squirt lube, die zou langer meegaan maar moeilijker zijn om de ketting te reinigen nadien?
Nu gebruik ik Finish line dry lube (http://www.finishlineusa....chain-lubricants/dry-lube) en deze is steeds 'op' na 2 ritten, meestal zo'n 120-150 km. Dan begint de ketting te piepen. Ook trekt het erg veel vuil aan.
Ik was benieuwd of jullie ervaringen hebben met andere producten die beter zijn? Ik las al over Squirt lube, die zou langer meegaan maar moeilijker zijn om de ketting te reinigen nadien?
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53
Iedere 250km door de bbb chain cleaner en daarne cassette eraf en eveneens poetsen met ontvetter. Daarna ketting inspuiten met morgan blue racing oil. Belangrijkste hier is vuil weghalen van ketting! En goed smeermiddel vr de schalmen. Vuil slijt de ketting niet het al soort smeermiddel. En vet trekt sowieso vuil aan dus poetsen is de boodschap!