Ja dat ken ik en maar lachen als ze voorbij zoeven. En ik zwoegen bergop. Maar goed ieder z'n plezier.geleuken14 schreef:Een tweede accu in de tas achterop is een uitkomst..!!oldandslow schreef:Reed ik dinsdag lekker in het zonnetje met de wind in de rug zo'n 35 km//u, komt er een lange dwijl rechtop zittend op zo'n elektrische zaagmolen met zo'n 50 km/u voorbij geknald.En ik maar hopen dat zijn accu leeg was bij het volgende stoplicht. Flauw van mij he?
@Gretje; niet bedoeld voor jou hoor, maar ik moest het even kwijt.
Het E-Bike topic
Vind het wel geinig, al dat spul, zolang het maar duidelijk is wat wat is, en het geen " cancellaraatje" wordt
De meesten gaan niet harder dan 25, dus daar heb ik op t vlakke nooit last van, en zodra ze nog harder gaan kan ik het prima loslaten, of ze mogen als derny dienen
(Zo ben ik ook blij met dat hele " holleeder" snorbrommer mode, lekker met 35 a 40 achter zo'n deur aanzweven maar dat gaat offtopic )
Enige "minpunt" is bij wat klimwerk in rustige trainingsrit , en er dan idd van die "stelletjes" op 25-elec's aan het fietsen zijn die ik nauwelijks inhaal of bij mij achterop komen. Dan gaat mijn trainingsdoel even overboord en geef ik wat gas bij
(puur rationeel zou het me niets moeten doen, maar tja )
De meesten gaan niet harder dan 25, dus daar heb ik op t vlakke nooit last van, en zodra ze nog harder gaan kan ik het prima loslaten, of ze mogen als derny dienen
(Zo ben ik ook blij met dat hele " holleeder" snorbrommer mode, lekker met 35 a 40 achter zo'n deur aanzweven maar dat gaat offtopic )
Enige "minpunt" is bij wat klimwerk in rustige trainingsrit , en er dan idd van die "stelletjes" op 25-elec's aan het fietsen zijn die ik nauwelijks inhaal of bij mij achterop komen. Dan gaat mijn trainingsdoel even overboord en geef ik wat gas bij
(puur rationeel zou het me niets moeten doen, maar tja )
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Daar ben je nou eenmaal jongetje voor hè!
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Ik heb me vorige week ook een high speed e-bike aangeschaft, een Stromer st2.
Gelukkig zijn de problemen die ik hier las, niet bij mij opgetreden. Ik verwacht dat ze deze rond de jaarwisseling hebben opgelost, want mijn dealer kon 4 maanden geen st2's krijgen.
Ik heb deze gekocht, om mijn auto regelmatiger te kunnen laten staan, niet als vervanging voor mijn fietsen. Naast de Stromer, heb ik ook nog 2 mtb's waar ik in de winter 1x per week en in de zomer zo een 3-4x per week mee op stap ga.
Ik merk wel dat de meeste mensen hier, wel een mening hebben, maar nog niet op een high speed e-bike gereden hebben. Het is namelijk niet zo dat je er met gemak 45km/h mee rijdt, 35-40km/h is meer realistisch. Ik woon in limburg en de afstand die ik er meestal mee afleg is zo een 30-40km enkele reis. Indien je, je accu een beetje spaart voor de terugreis, moet je toch echt nog fatsoenlijk meetrappen om die 40km/h te halen. Heuvel op, zak je al gemakkelijk terug naar ~30km/h.
Dit zou ook niet realistisch zijn. Echte e-scooters tot 45km/h hebben een vermogen van 1,5 tot 2,5kW, terwijl de Stromer 0,5kw levert. Er zijn dagen dat ik geen 1-2kW wegtrap.
Gelukkig zijn de problemen die ik hier las, niet bij mij opgetreden. Ik verwacht dat ze deze rond de jaarwisseling hebben opgelost, want mijn dealer kon 4 maanden geen st2's krijgen.
Ik heb deze gekocht, om mijn auto regelmatiger te kunnen laten staan, niet als vervanging voor mijn fietsen. Naast de Stromer, heb ik ook nog 2 mtb's waar ik in de winter 1x per week en in de zomer zo een 3-4x per week mee op stap ga.
Ik merk wel dat de meeste mensen hier, wel een mening hebben, maar nog niet op een high speed e-bike gereden hebben. Het is namelijk niet zo dat je er met gemak 45km/h mee rijdt, 35-40km/h is meer realistisch. Ik woon in limburg en de afstand die ik er meestal mee afleg is zo een 30-40km enkele reis. Indien je, je accu een beetje spaart voor de terugreis, moet je toch echt nog fatsoenlijk meetrappen om die 40km/h te halen. Heuvel op, zak je al gemakkelijk terug naar ~30km/h.
Dit zou ook niet realistisch zijn. Echte e-scooters tot 45km/h hebben een vermogen van 1,5 tot 2,5kW, terwijl de Stromer 0,5kw levert. Er zijn dagen dat ik geen 1-2kW wegtrap.
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
Ben ik maar wat blij met mijn Blu Label Charger HS met aangepaste ( veel groter bereik met Nu Vinci 360 naaf en om laten bouwen van de ketting naar de Gates Beltdrive..Danield schreef:Ik heb me vorige week ook een high speed e-bike aangeschaft, een Stromer st2.
Gelukkig zijn de problemen die ik hier las, niet bij mij opgetreden. Ik verwacht dat ze deze rond de jaarwisseling hebben opgelost, want mijn dealer kon 4 maanden geen st2's krijgen.
Ik heb deze gekocht, om mijn auto regelmatiger te kunnen laten staan, niet als vervanging voor mijn fietsen. Naast de Stromer, heb ik ook nog 2 mtb's waar ik in de winter 1x per week en in de zomer zo een 3-4x per week mee op stap ga.
Ik merk wel dat de meeste mensen hier, wel een mening hebben, maar nog niet op een high speed e-bike gereden hebben. Het is namelijk niet zo dat je er met gemak 45km/h mee rijdt, 35-40km/h is meer realistisch. Ik woon in limburg en de afstand die ik er meestal mee afleg is zo een 30-40km enkele reis. Indien je, je accu een beetje spaart voor de terugreis, moet je toch echt nog fatsoenlijk meetrappen om die 40km/h te halen. Heuvel op, zak je al gemakkelijk terug naar ~30km/h.
Dit zou ook niet realistisch zijn. Echte e-scooters tot 45km/h hebben een vermogen van 1,5 tot 2,5kW, terwijl de Stromer 0,5kw levert. Er zijn dagen dat ik geen 1-2kW wegtrap.
Scheelde de helft in de kosten t o v af fabriek met deze carbon aandrijfriem...en...de juiste verhouding met het trappen..Niet te zwaar en niet te licht....Eigenlijk simpele techniek die bijna geen onderhoud behoeft...Met water afspoelen en schoon !
De veertig km/h halen is nu een makkie !
Ik begrijp het allemaal niet zo goed, de één verkondigt dat je er nog serieus voor moet trappen om aan de 35-40 km/u te komen, de ander beweert dat 40 km/u een makkie is. Maar ik ben er voorlopig nog niet aan toe om het uit te proberen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
Toen Riese en Muller met de Nu-Vincinaaf uitkwam was er een groot nadeel...Jans schreef:Ik begrijp het allemaal niet zo goed, de één verkondigt dat je er nog serieus voor moet trappen om aan de 35-40 km/u te komen, de ander beweert dat 40 km/u een makkie is. Maar ik ben er voorlopig nog niet aan toe om het uit te proberen.
Veel te veel trapomwentelingen bij hoge snelheid...Het bereik was gewoon veel te beperkt !
De fietsenmaker waar ik mijn Charger HS heb gekocht kwam er bij toeval,samen met nog een aantal co-collega''s achter dat er door een kleine aanpassing bij de Nu- Vinci naaf het bereik bijna even groot is als met een derailleur ! Het blijkt dat in de fabriek iets over het hoofd is gezien tijdens de assemblage....(zie de review van de Cruiser HS op deze site...)
Het bereik van een derailleur met het (onderhouds-voordeel) van een naaf..
Zeker i c m de Gates Beltdrive
MichaelM
De stromer bevalt heel goed, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat dit mijn eerste e-bike is en ik geen vergelijkingsmateriaal heb en ik heb hem nog niet zoveel gebruikt vanwege het weer.
De motor is heel sterk op de hoogste ondersteuning wat je merkt aan de acceleratie de grote accu is toch wel een must voor mij. Dit was toch wel een van de redenen om de Stromer ST2 te kiezen. Wat ik ook belangrijk vind, zeker nu ik de fiets heb, is dat je de ondersteuning heel mooi met de app. kan finetunen. De volgende instellingen zijn mogelijk: Hoe snel je ondersteuning krijgt, het koppel en de max snelheid tot waar je ondersteuning krijgt, maar bij 45km/h is het altijd op.
Het GPS gedeelte werkt niet zo goed, hij lijkt deze niet zo vaak te updaten.
Misschien was ik niet zo duidelijk in mijn vorige bericht. Ik gebruik de fiets zelden in de hoogste ondersteuning, vanwege het feit dat de accu dan rond de 60km leeg zal zijn. Dit is te weinig voor mijn gebruik (ik wil niet als ik ergens op bezoek ga, vragen om de accu op te laden). Om de ~100km actieradius te krijgen schroef ik de ondersteuning terug en dan is flink meetrappen toch wel vereist om de 40-45km/h te halen.
Maar ook in de hoogste ondersteuning moet je toch al flink meetrappen om de Camerigerberg met meer als 35km/h omhoog te komen.
Overigens, een ongetrainde man zou het al moeten lukken om tegen de 200W te moeten trappen. Als ik op de Tacx kijk, trap ik zo rond de 260W, maar weet niet hoe nauwkeurig die is. Profs zitten zo rond de 600W (net even opgezocht)
De stromer bevalt heel goed, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat dit mijn eerste e-bike is en ik geen vergelijkingsmateriaal heb en ik heb hem nog niet zoveel gebruikt vanwege het weer.
De motor is heel sterk op de hoogste ondersteuning wat je merkt aan de acceleratie de grote accu is toch wel een must voor mij. Dit was toch wel een van de redenen om de Stromer ST2 te kiezen. Wat ik ook belangrijk vind, zeker nu ik de fiets heb, is dat je de ondersteuning heel mooi met de app. kan finetunen. De volgende instellingen zijn mogelijk: Hoe snel je ondersteuning krijgt, het koppel en de max snelheid tot waar je ondersteuning krijgt, maar bij 45km/h is het altijd op.
Het GPS gedeelte werkt niet zo goed, hij lijkt deze niet zo vaak te updaten.
Misschien was ik niet zo duidelijk in mijn vorige bericht. Ik gebruik de fiets zelden in de hoogste ondersteuning, vanwege het feit dat de accu dan rond de 60km leeg zal zijn. Dit is te weinig voor mijn gebruik (ik wil niet als ik ergens op bezoek ga, vragen om de accu op te laden). Om de ~100km actieradius te krijgen schroef ik de ondersteuning terug en dan is flink meetrappen toch wel vereist om de 40-45km/h te halen.
Maar ook in de hoogste ondersteuning moet je toch al flink meetrappen om de Camerigerberg met meer als 35km/h omhoog te komen.
Overigens, een ongetrainde man zou het al moeten lukken om tegen de 200W te moeten trappen. Als ik op de Tacx kijk, trap ik zo rond de 260W, maar weet niet hoe nauwkeurig die is. Profs zitten zo rond de 600W (net even opgezocht)
Danield
Ik heb echt geen idee waar je dat van die 600W gevonden hebt, maar ik heb net even op Strava gekeken wat Laurens ten Dam wegtrapt. Het lijkt erop dat je iets gemist hebt, met jouw vermogen had je leuk in het profpeloton mee kunnen doen. het opgegeven vermogen op je Tacx is dus niet zo nauwkeurig. Ook profs komen tijdens een wedstrijd nog niet aan de helft van de door jou genoemde 600W.
Ik heb echt geen idee waar je dat van die 600W gevonden hebt, maar ik heb net even op Strava gekeken wat Laurens ten Dam wegtrapt. Het lijkt erop dat je iets gemist hebt, met jouw vermogen had je leuk in het profpeloton mee kunnen doen. het opgegeven vermogen op je Tacx is dus niet zo nauwkeurig. Ook profs komen tijdens een wedstrijd nog niet aan de helft van de door jou genoemde 600W.
Leuke discussie. Op de redactie hebben we deze winter een tijdje woon-werkverkeer gedaan met een Haibike die max 44 ging. Om de vooroordelen die hier rondgaan (je bent lui, het is een brommer, heeft niks met fietsen te maken) te checken, hebben we dat met een hartslagmeter om gedaan. En vergeleken met ons ww-verkeer op een normale racer. Ik reed tussen A'dam Zuid-oost en woonplaats Utrecht, met een groot deel rechtdoor langs het Adam-Rijnkanaal. In een toekomstig nummer gaan we er dieper op in, maar alvast een paar leuke bevindingen:
- als ik langs het kanaal 15 km lang 45 rijd, doe ik dat met een hartslag van gemiddeld 161. Mijn max is 176. D3 dus.
- Omgekeerd: in D1 (130bpm) rijd je 35 met vol vermogen, tegen 28 zonder ondersteuning op een gewone racer.
- in beide gevallen was douchen na afloop echt nodig
Kortom: het is net zo sport als niet-ondersteund fietsen, alleen bij een hogere snelheid. Wie zegt dat het niks met fietsen te maken heeft, heeft nog nooit op zo'n fiets gereden.
Nog meer ervaringen:
- ik ben een ervaren wedstrijdrijder en 45 wel gewend. Maar je gaat echt alleen maar 45 rijden als het kan, bijvoorbeeld langs het kanaal op een leeg fietspad. Eigenlijk net als een auto: op een landweggetje ga je ook niet 180 rijden terwijl je auto het wel kan.
- we twijfelen nog over het nut anders dan woon-werk. De accu is te snel leeg om bij een snelle groep mee te kunnen en je moet ondersteunen, want de fiets is 18kilo.
- De Haibike heeft als max 45. Dus als je een viaductje af rijdt, dan remt de fiets actief af tot 45 kmh.
Ik vond het een ideaal vervoermiddel. Het brengt ww-verkeer (39km) in mijn geval terug van 1,5 uur naar een uur, waardoor de verhouding met de auto gunstiger wordt (45 minuten). Voor heen en weer heb ik niet de tijd of de energie. Dus dit is absoluut een oplossing om mij vaker uit de auto te krijgen. Maar hobby-fietsen doe ik liever op een gewone racer, ook al ga ik dan misschien langzamer. Het is gewoon lekkerder rijden op een fiets van 7 kilo dan van 18. Bovendien speelt de eventuele tijdwinst dan geen rol, alleen fietsplezier.
Het gemoraliseer over al dan niet fietsen met een e-bike vind ik een non-discussie. Iedereen moet vooral uit fietsen halen wat ie wilt. Geniet ervan, met of zonder ondersteuning. Er zit hier iemand op het forum die e-bikers belachelijk maakt, maar zelf zijn ritjes rijdt in een regenboogtrui die hij niet heeft verdiend. Kijk, en dat vind ik dan weer niet kunnen. Zo heeft iedereen dan weer een mening over het gedrag van een ander. Misschien moeten we daar gewoon maar een beetje mee stoppen en iedereen het zijne gunnen.
- als ik langs het kanaal 15 km lang 45 rijd, doe ik dat met een hartslag van gemiddeld 161. Mijn max is 176. D3 dus.
- Omgekeerd: in D1 (130bpm) rijd je 35 met vol vermogen, tegen 28 zonder ondersteuning op een gewone racer.
- in beide gevallen was douchen na afloop echt nodig
Kortom: het is net zo sport als niet-ondersteund fietsen, alleen bij een hogere snelheid. Wie zegt dat het niks met fietsen te maken heeft, heeft nog nooit op zo'n fiets gereden.
Nog meer ervaringen:
- ik ben een ervaren wedstrijdrijder en 45 wel gewend. Maar je gaat echt alleen maar 45 rijden als het kan, bijvoorbeeld langs het kanaal op een leeg fietspad. Eigenlijk net als een auto: op een landweggetje ga je ook niet 180 rijden terwijl je auto het wel kan.
- we twijfelen nog over het nut anders dan woon-werk. De accu is te snel leeg om bij een snelle groep mee te kunnen en je moet ondersteunen, want de fiets is 18kilo.
- De Haibike heeft als max 45. Dus als je een viaductje af rijdt, dan remt de fiets actief af tot 45 kmh.
Ik vond het een ideaal vervoermiddel. Het brengt ww-verkeer (39km) in mijn geval terug van 1,5 uur naar een uur, waardoor de verhouding met de auto gunstiger wordt (45 minuten). Voor heen en weer heb ik niet de tijd of de energie. Dus dit is absoluut een oplossing om mij vaker uit de auto te krijgen. Maar hobby-fietsen doe ik liever op een gewone racer, ook al ga ik dan misschien langzamer. Het is gewoon lekkerder rijden op een fiets van 7 kilo dan van 18. Bovendien speelt de eventuele tijdwinst dan geen rol, alleen fietsplezier.
Het gemoraliseer over al dan niet fietsen met een e-bike vind ik een non-discussie. Iedereen moet vooral uit fietsen halen wat ie wilt. Geniet ervan, met of zonder ondersteuning. Er zit hier iemand op het forum die e-bikers belachelijk maakt, maar zelf zijn ritjes rijdt in een regenboogtrui die hij niet heeft verdiend. Kijk, en dat vind ik dan weer niet kunnen. Zo heeft iedereen dan weer een mening over het gedrag van een ander. Misschien moeten we daar gewoon maar een beetje mee stoppen en iedereen het zijne gunnen.