Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube Agree GTC Pro en Race (modellen 2015)

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 18 jan 2015 13:24

Hoosier schreef: Overigens is De Vos (ik neem aan dat je die in Zwanenburg bedoelt) wel goed befietsbaar en heb over hen goede dingen gehoord. Vind hun site iets minder overzichtelijk, maar wel Williers... ;) . Misschien moet ik daar binnenkort maar eens langs.
Van Wilier staan er alleen zeer overjarige modellen.

remco1b
Forum-lid

remco1b 18 jan 2015 15:16

Gerboon schreef:Domste wat je kunt doen is de keuze voor de fiets af laten hangen voor een casette set-up of bladen van het cranckstel. Je kunt tegenwoordig op de 5800 groep alle bladen monteren, dus voor 70 euro heb je een andere setup qua bladen. De oude kun je verkopen om wat geld terug te verdienen of je bewaard ze voor een later moment.
+1 wat betreft bladen enz.

@ Hoosier dat je Rose niet mooi vind kan ik me prima voorstellen. Sommige kleur combies vind ik ook echt niks. Heb zelf dan ook een helemaal mat zwarte. Daarbij smaken verschillen natuurlijk.

Wat betreft VOS. Zorg dat je weet wat je wil kopen en wat je niet wilt kopen.

Als je Willier mooi vind zal je de carrera fietsen van salden ook mooi vinden neem ik aan?
Is dat het geval kan je natuurlijk ook een fiets van salden overwegen en bij de lbs laten onderhouden.

In Amsterdam staat www.hansstruijkfietsen.nl ook goed aangeschreven heb ik begrepen van wat collega's
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 18 jan 2015 20:14

Beter dit meteen bij de dealer te doen dat kost altijd minder. Zet op een rijtje wat je wilt en ga shoppen. bij de een is er veel mogelijk, bij een ander een stuk minder.

dejohan
Forum-lid

dejohan 10 feb 2015 23:17

Ik heb april vorig jaar (2014 dus) een 2013 Cube Agree GTC pro gekocht met 105 afmontage maar Ultegra achterderraileur. Bij A.S. Adventure, zwaar afgeprijsd aan 999€.
http://www.promobutler.be/nl/winkels/as ... ts-2023663

Geen idee waarom er een Ultegra opstond, deze afmontage op deze fiets heb ik nergens online gevonden. Misschien kon A.S. Adverture, grote inkoper zijnde, bepaalde eisen stellen aan CUBE? Of hebben ze er zelf iets opgezet? Wie weet? Anyhow: pro's met ultegra achterderraileurs bestaan dus, ik heb er een :D .

Langs de andere kant, als je de GTC pro mooier vindt zou ik gewoon daarvoor gaan. Lijkt me sterk dat je ergens onderweg ontevreden blijkt van de 105, maar je kan desnoods het onderdeel waar je minder tevreden over bent nog steeds vervangen door een Ultegra.

maartenv1
Forum-lid

maartenv1 23 mar 2015 12:12

Hoosier schreef:Goeie vraag: moest even mijn overwegingen weer op een rijtje zetten.

Heb naar de site van Salden gekeken: mooie site met prachtige Williers (stille liefde). Maar zag dat Salden in Limburg zit en dat brengt mij tot een volgende overweging. Wil mijn fiets kopen via een FM en hem daar ook in onderhoud geven. Woon in Amsterdam en heb geen auto. Dat maakt de keuze voor FM wat beperkt.
gewoon dus bij salden kopen en je onderhoud combineren met een prachtig ritje in zuid limburg.
tijdens het winkelen kunnen ze je fiets onderhouden, en je kunt daarna weer op pad.
ik doe die regelmatig zo, stap op de trein, die vlak bij salden stopt, en ga savonds na een heerlijke dag weer terug. maak van die dag dus een feest zou ik zeggen. geen enkele noodzakelijke beperking

kopjethee
Forum-lid

kopjethee 23 mar 2015 13:36

Bij Cormantel in Amsterdam kan je 20% van je aankoopbedrag gebruiken om spullen te kopen.

Dus kan je er meteen mooie wielen in laten zetten met inruil van de wielen die al in de fiets zitten.

willow_tien
Forum-lid

Gebruikersavatar willow_tien 23 mar 2015 15:09

Als we dan van 1299,-- uitgaan ( GTC Pro ). En je krijgt voor die wielset 100,-- terug kan je bijna 360,-- uitgeven aan betere ( lichtere ) wielen geen gekke idee idd ;)

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 23 mar 2015 16:53

De Wilier(s) bij Vos zijn allen overjarig, nadat Veltec failliet is gegaan, hebben ze geen Wilier meer gehad.
Wat daar staat is voornamelijk Cento 1, en een paar Imperiale.
Ten hoogste model 2010/2011 thats it.
Voor Wilier kun je het beste naar Salden gaan, die heeft alles op voorraad, tm 2015!

Plaats reactie