omzetten achternaaf van 10 naar 11 speed.
Hallo allemaal,
Zojuist besloten om m'n Dura Ace WH7850 c50 tube wielen te houden.
Ze zijn alleen 10 speed, en de rest van de fiets is 11 speed.....
Op diverse fora gelezen dat deze wielen ( de achternaven dan...) zijn om te bouwen naar 11 speed.
Helaas zijn mijn frees capaciteiten dermate slecht dat ik dit zelf niet zie zitten.
Ik hoop dat er iemand is op het forum, die hiervoldoende verstand van heeft, en de middelen om dit te kunnen. ( uiteraard tegen een betaling)!
Ik hoor graag van diegene, via pb!
Zojuist besloten om m'n Dura Ace WH7850 c50 tube wielen te houden.
Ze zijn alleen 10 speed, en de rest van de fiets is 11 speed.....
Op diverse fora gelezen dat deze wielen ( de achternaven dan...) zijn om te bouwen naar 11 speed.
Helaas zijn mijn frees capaciteiten dermate slecht dat ik dit zelf niet zie zitten.
Ik hoop dat er iemand is op het forum, die hiervoldoende verstand van heeft, en de middelen om dit te kunnen. ( uiteraard tegen een betaling)!
Ik hoor graag van diegene, via pb!
Focus cayo
Ultegra 6800
DA C50
Ultegra 6800
DA C50
-
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30
Je zou kunnen overwegen om de Edco monoblock te gebruiken op je huidige body.
Behoorlijk aan de prijs, dat wel, maar dat zijn die DA wielen ook. Die Monoblock zit overigens kwalitatief en qua gewicht eerder op DA niveau dan op Ultegra - zonder aan diens kwaliteiten ook maar enigszins afbreuk te willen doen. Verder is ie gefreesd uit een blok gehard staal, dus de duurzaamheid zal echt wel OK zijn. Ik heb hem zelf als klimcassette (12-29) gemonteerd (wel in combinatie met Campa SR) en ben echt overtuigd.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
@ JJmagic,
pb me maar, wil het wel voor je doen.
pb me maar, wil het wel voor je doen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Klopt die ultegra is te betalen en blijft heel terwijl de gemiddelde DA cassette zwaar overprijsd is en bijna met een handleiding komt over hoe je hem zonder veel moeite kunt slopen.Die Monoblock zit overigens kwalitatief en qua gewicht eerder op DA niveau dan op Ultegra - zonder aan diens kwaliteiten ook maar enigszins afbreuk te willen doen
Monoblock is een prima oplossing en veel beter dan wat geknutsel aan zulke goede wielen (kan altijd nog)
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
Geknutsel lijkt me een groot woord. Alhoewel het feitelijk gezien dat wel is natuurlijk.
Heb het ik gok bijna 10 keer gedaan ondertussen en geen problemen. 20 minuten werk.
Voordeel is ook nog eens dat je kun wisselen met cassette's en verhoudingen i.p.v. 1 dure EDCO cassette.
Heb het ik gok bijna 10 keer gedaan ondertussen en geen problemen. 20 minuten werk.
Voordeel is ook nog eens dat je kun wisselen met cassette's en verhoudingen i.p.v. 1 dure EDCO cassette.
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Ik heb ook ca. 3500 km met een monoblock gereden, en kon al merken dat deze begon te slippen.Bovendien gaat het schakelen ook minder ten opzicht van een standaard Shimano cassette.Ik heb er nog 120 euro bij Mantel voor betaald, maar de prijs is nu al naar ca. 190 euro aangepast.Over prijsstijgingen in een paar maanden gesproken.
Niet om de monoblock de grond in te boren, maar gezien de prijsstelling had ik anders verwacht.
Daardoor gisteren ook prima geholpen door Niek om mijn Dura ace C35 wielen aan te passen.
Niet om de monoblock de grond in te boren, maar gezien de prijsstelling had ik anders verwacht.
Daardoor gisteren ook prima geholpen door Niek om mijn Dura ace C35 wielen aan te passen.