Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

maikelm
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 dec 2014 20:31
Locatie: Rotterdam

maikelm 31 mar 2015 12:12

thanks, heb gisteren voor het eerst een ritje met nieuwe wielen gereden, ze zijn erg stijf en het lijkt dat je er makkelijker hard mee gaat. Ging verder goed ondanks de harde wind, je moet wel wat alerter zijn voor windvlagen. Vandaag met windkracht 7/8 ga ik iig niet proberen:) Deze wielen gebruik ik voor vlakke wegen i.c.m. 11-23 casette. De aluminium mavics die bij m'n fiets zaten houd ik voor het klimwerk met 11-28 cassette.

Gebruikersavatar
bnijssen
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jul 2013 13:06

Gebruikersavatar bnijssen 05 apr 2015 15:51

Ook ik hakte een poos geleden de knoop door. Vorige week kwamen mijn Helin Liu 50mm wielen binnen. Wegens drukte nu pas mee aan de slag. Helaas alleen een klein slagje in het voorwiel. Helin adviseerde dit er zelf uit te draaien maar ik ga toch liever even langs de LBS om het te laten fixen.
Foto's volgen ook nog.
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl

wimvanbrink
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2009 16:58

wimvanbrink 08 apr 2015 22:19

Ook als je een lekke binnenband hebt, kun je op een draadband doorrijden. Wel voorzichtig de bocht nemen. Heb zo 30 km gefietst, buitenband was aan gort, maar de velg bleef heel.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 apr 2015 23:32

Uitzonderingen bevestigen de regel maar ik zal het niet doen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 09 apr 2015 09:51

En wat schiet je er mee op ? , gewoon binnenbandje wisselen lijkt me toch handiger.

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 10 apr 2015 10:55

Ik ben een keer ongelofelijk op mijn gezicht gegaan. Lek gereden op een kasseienstrook met daarna een scherpe bocht. Wist niet dat ik voor lek had. Voorwiel gleed weg, pats. Gewoon een nieuw bandje erin stoppen dus.

Gebruikersavatar
bnijssen
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jul 2013 13:06

Gebruikersavatar bnijssen 10 apr 2015 16:28

Vandaag dan eindelijk mijn eerste rit gemaakt met m'n 50mm Helin Liu clinchers.
Afbeelding
Novatec A291SB & F482SB + Mac Aero CN424 spaken
Voor de geinteresseerden, dit zijn ze: http://www.aliexpress.com/item/Best-Nov ... 57123.html
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl

tijs_a
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 apr 2011 10:50

tijs_a 11 apr 2015 09:18

Zijn fietsenmakers/wielmakers doorgaans eigenlijk happig om 'China' wielen na te lopen? Ik zit namelijk sterk er over te denken om zelf ook zoiets moois aan te schaffen. Echter ik zou ze dan wel graag willen laten nalopen, alvorens ze ik op de fiets zet. Of is dit niet nodig?

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 11 apr 2015 10:04

tijs_a schreef:Zijn fietsenmakers/wielmakers doorgaans eigenlijk happig om 'China' wielen na te lopen? Ik zit namelijk sterk er over te denken om zelf ook zoiets moois aan te schaffen. Echter ik zou ze dan wel graag willen laten nalopen, alvorens ze ik op de fiets zet. Of is dit niet nodig?
Waarom niet? Alle andere wielen die je langsbrengt behandelen ze op dezelfde manier neem ik aan

michael Dedacciai
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2014 17:58

michael Dedacciai 11 apr 2015 10:07

Naambezet schreef:
tijs_a schreef:Zijn fietsenmakers/wielmakers doorgaans eigenlijk happig om 'China' wielen na te lopen? Ik zit namelijk sterk er over te denken om zelf ook zoiets moois aan te schaffen. Echter ik zou ze dan wel graag willen laten nalopen, alvorens ze ik op de fiets zet. Of is dit niet nodig?
Waarom niet? Alle andere wielen die je langsbrengt behandelen ze op dezelfde manier neem ik aan

volgens mij kan je bij maatwielen.nl ook hiervoor terecht en is hij redelijk positief over wielen uit China.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 apr 2015 11:53

tijs_a schreef:Zijn fietsenmakers/wielmakers doorgaans eigenlijk happig om 'China' wielen na te lopen? Ik zit namelijk sterk er over te denken om zelf ook zoiets moois aan te schaffen. Echter ik zou ze dan wel graag willen laten nalopen, alvorens ze ik op de fiets zet. Of is dit niet nodig?
Als een fietsenmaker zijn normale uurloon kan doorrekenen zonder dat de klant hier over gaat zagen dan hoeft dit geen probleem te vormen.

Maar waarom zou je nieuwe wielen al van tevoren laten nalopen? Dan koop je toch gewoon een stel full carbon wielen in België of Nederland. Er zijn ondertussen genoeg goede wielbouwers met een erg goede service en garantie die dezelfde wielen voor een faire prijs verkopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 apr 2015 12:47

Zoran doet hier niet moeilijk over.

Plaats reactie