Hallo,
Ik weet dat er vast mensen gaan roepen dat ik de zoekfunctie moet gebruiken. heb ik gedaan maar kan het exacte antwoord (wat er vast niet is) niet vinden.
ik rijd nu met voor en achter nobby nic 2.1 op ongeveer 2 bar. ik heb een 18"cube reaction met een rs reba voorvork. ik heb hiervoor met specialized banden gereden die slecht bevielen en ook een dermate groot volume hadden dat net in de vork pasten en in mijn toenmalige frame met een beetje modder al mijn achtervork van de lak hadden ontdaan. nu zoek ik voor de droge periodes een goed bandje wat wat vlotter rolt dan de nic's maar doe ik goed aan de conti's en kan een 2.2 dan wel in mijn fiets of moet ik voor een 2.0 gaan en wat zijn daar de voor en tegens van. wat is de meerwaarde van de supersonics (zijn fors duurder) of zou ik beter de rocket rons kunnen pakken en dan weer de vraag 2.1 of 2.25 (evo geen evo). ik rij voornamelijk in drenthe op het zand dus en een paar keer per jaar in limburg of de ardennen. ik zoek een band die snel is met droog maar ook wel iets modder slikt. zodat ik niet elke rit hoef na te denken
ik hoop op wat meningen en ideeen ook gebruikservaringe
conti raceking vs rocket ron...maten ss evo??? past het in fiets....
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14060
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ten eerste zou ik sowieso op de maat 2.2 of 2.3 (bij conti) en 2.25 (bij Schwalbe gaan.)
Dit rijd beter op de MTB en past prima in je reaction (ze worden er standaard mee geleverd nu)
De RK is de snelste band met redelijke noppen, fractioneel sneller als een racing ralf. De RK 2.2 heeft ietsje meer volume als een Rara 2.25
Persoonlijk vond ik de RK de fijnste zomer (lees niet te nat parcours) achterband, maar de rest van de profielen van conti vond ik niets vandaar dat ik naar Schwalbe ben gegaan. Conti komt zeer snel met de X king, wat mij betreft een verbeterde RoRo.
Supersonic scheelt wel, het heeft echt superveel grip en de wang is zeer soepel en hij is nog licht ook. Ik heb er 300km mee in de ardennen gereden en 400 in het harz en nooit lek gereden. Hij slijt een stuk harder dan een rara.
Dan de schwalbes. De rocket ron zou ik nooit achter gaan rijden, is wat mij betrfet een voorband en te onstabiel als achterband, daar heeft de roro als voorband ook wel wat last van als het kurk droog is, maar dat is te verwaarlozen.
Zelf rijd ik 90% van de tijd met een RARA 2.25 op 2.0 bar achter en een RORO 2.25 op 1.8 voor. Bij een heel nat parcours vervang ik mij RORO door een NONI 2.25 op 1.7bar
Als de Xking verkrijbaar is ga ik weer naar conti, dat "handmade in Germany" staat toch beter! Maar de rara roro combo is in nederland zeer goed, op dit moment een van de betere
Op de langere termijn, ik rijd met drie weilsets mijn roro zit er een jaar op en 1500km zijn de noppen nog goed echter begint de zijkant te scheuren, met bv michelins en conti's nooit last van gehad
Dit rijd beter op de MTB en past prima in je reaction (ze worden er standaard mee geleverd nu)
De RK is de snelste band met redelijke noppen, fractioneel sneller als een racing ralf. De RK 2.2 heeft ietsje meer volume als een Rara 2.25
Persoonlijk vond ik de RK de fijnste zomer (lees niet te nat parcours) achterband, maar de rest van de profielen van conti vond ik niets vandaar dat ik naar Schwalbe ben gegaan. Conti komt zeer snel met de X king, wat mij betreft een verbeterde RoRo.
Supersonic scheelt wel, het heeft echt superveel grip en de wang is zeer soepel en hij is nog licht ook. Ik heb er 300km mee in de ardennen gereden en 400 in het harz en nooit lek gereden. Hij slijt een stuk harder dan een rara.
Dan de schwalbes. De rocket ron zou ik nooit achter gaan rijden, is wat mij betrfet een voorband en te onstabiel als achterband, daar heeft de roro als voorband ook wel wat last van als het kurk droog is, maar dat is te verwaarlozen.
Zelf rijd ik 90% van de tijd met een RARA 2.25 op 2.0 bar achter en een RORO 2.25 op 1.8 voor. Bij een heel nat parcours vervang ik mij RORO door een NONI 2.25 op 1.7bar
Als de Xking verkrijbaar is ga ik weer naar conti, dat "handmade in Germany" staat toch beter! Maar de rara roro combo is in nederland zeer goed, op dit moment een van de betere
Op de langere termijn, ik rijd met drie weilsets mijn roro zit er een jaar op en 1500km zijn de noppen nog goed echter begint de zijkant te scheuren, met bv michelins en conti's nooit last van gehad
het is echt een persoonlijk voorkeur en afhankelijk van de omstandigheden/route.
voordeel van de roro:
-lekker licht
-modder blijft niet hangen
-des te meer ze slijten des te beter ze gaan rollen
als het echt hard moet gaan op zand: big apple:
-supersnel
-erg zwaar
-goed op zand
voordeel van de roro:
-lekker licht
-modder blijft niet hangen
-des te meer ze slijten des te beter ze gaan rollen
als het echt hard moet gaan op zand: big apple:
-supersnel
-erg zwaar
-goed op zand
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;