Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
-
miezie
- Forum-lid
miezie
31 mar 2015 13:34
Jans schreef:@miezie Ik vind je laatste zin wel heel erg algemeen. Er zijn toch heel veel goede sportartsen, die vaak zelf ook fanatiek sporter zijn. Ik heb meer moeite met een personal trainer. Er zullen er best goede bij zitten, maar het is inmiddels ook een hype om een personal trainer te hebben. Ik zie de meerwaarde van een personal trainer niet ten opzichte van een fysiotherapeut. Een fysio die iets van fietsen af weet kan je minstens zulke goede oefeningen geven.
Hij is ook algemeen... net als dat een sportarts algemeen kan zijn of een Personal Trainer een pannenkoek en een fysio kan je net zo goed de verkeerde kant op sturen.
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met deze trainster en daarin ben ik niet de enige. Vanuit mijn eigen ervaring geef ik deze tips... en met artsen heb ik het over het algemeen gewoon niet zo hoog op. Overigens heb ik het verder ook niet zo op personal trainers, want volgens mij zou je jezelf moeten kunnen trainen en is personal training vooral iets om nieuwe dingen aan te leren of het presteren van buiten te beschouwen. Een goede trainer, coach, whatever helpt je op weg in een paar sessies en dan is het aan jou... Maar dat is mijn bescheiden mening.
Als je van een kastje naar een muur gaat kun je volgens mij beter terug naar de absolute basis... en van daaruit stapje voor stapje afpellen.
-
JohanSchipper
- Forum-lid
JohanSchipper
02 apr 2015 22:59
rene schreef:JohanSchipper schreef:
Dat is toch een kwakzalver? Die naam kom me ergens bekend voor, en niet in positieve zin...
Ik kan er naast zitten hoor.
Stom lullen is ook een vak !
De naam Zweedijk is inderdaad een bekende naam in Zeeland. Lees hier ook maar eens een stuk over osteopathie en wielrennen.
http://www.gezondheidskrant.nl/56701/pr ... teopathie/
Het was vooral de voornaam die me bekend voor kwam icm de rest. Dus kan best zijn dat degene die ik in gedachte heb, een andere achternaam heb. Daarom zei ik dus ook: Ik kan er naast zitten. Ik kan ook verkeerd zitten.
-
Gerboon
- Forum-lid
Gerboon
02 apr 2015 23:26
Tijd
Zoals je zelf aangeeft in jou openingspost is de knie nog goed, alleen heb je nu pijnklachten. Nu wil het, net zoals met de meeste blessures, dat je ze snel oploopt en er maar moeilijk weer vanaf geraakt. Vaak is het zo dat veel veranderen weinig verbetering of zelfs een verslechtering teweeg brengt. Als je de knie de tijd geeft om zelf het een en ander op te lossen onder gelijke omstandigheden dan zul je zien dat dat een boel kan schelen.
Zo heb ik zelf mijn knieschijf uit de kom gehad afgelopen zomer. Hierbij heb ik zowel de schijf als het bovenbeen zwaar gekneusd. Echter ben ik hier gewoon mee verder gelopen. Dit heeft een stressfractuur van 14mm in de knieschijf veroorzaakt. Al met al heeft 6 maanden geduurd voordat ik weer kon fietsen,. 10 weken na vaststellen van de breuk was de pijn weer te harden. Had ik gewoon een week of 6 rust gehouden na het uit de kom gaan dan was de breuk waarschijnlijk nooit ontstaan en was ik veel sneller van de blessure af geweest. Inmiddels is de pijn verdraagbaar (heb feitelijk al een zo goed als versleten knie op mijn 21ste, mede door anatomische afwijking).
Probeer dus een middenweg te vinden in de ondersteuning die je nodig hebt. Een zooltje werkt echt niet alleen als hij 100% past. Iets te weinig of te veel ondersteuning, en dat constant houden over langere tijd, kan al helpen om de klachten te verminderen.