Ik rij bijna elke dag op de racefiets naar mijn werk. Afgelopen winter heb ik mijn oude Raleigh cross fiets (MTB-achtig) hiervoor gebruikt ivm gladheid etc.
Voor komende winter wil ik graag een fiets waar je ook in de regen goed mee kunt remmen, dus bij voorkeur schijfremmen en dikke banden. Ik wil verder echter graag zo dicht mogelijk bij een racefiets blijven, dus een licht frame, geen verende onderdelen en een vaste voor en achter vork.
Ik denk dat een zgn cross-hybride hier het dichtst bij komt. Een cyclo cross fiets valt af vanwege V-remmen.
Ik heb zelf de Cube LTD CLS rigid ezien die ook niet extreem duur is (599 euro adviesprijs) Wie heeft er nog aanbevelingen?
Woon Werk Winter Wielerfiets
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan
Weet je zeker dat je geen V-brakes wilt. De remkracht is meer dan voldoende en een schijfrem is gevoeliger voor pekel dan een V-brakes. Alleen als er echt sneeuw ligt ben je misschien in het voordeel met schijremmen, maar bij een gemiddelde NL'se winter met vocht en zout zou ik liever V-brakes hebben
Ik zou op zoek gaan naar een fiets met een versnellingsnaaf en eenvoudige V-brakes.
Succes!
Ik zou op zoek gaan naar een fiets met een versnellingsnaaf en eenvoudige V-brakes.
Succes!
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Heb je al eens een singlespeed of fixie overwogen?
Licht, efficiënt en onderhoudsarm, en met een fixie ben je niet meer alleen afhankelijk van je velgremmen om tot stilstand te komen.
Singular Peregrine is ook een optie trouwens: staal, dikke banden en schijfremmen mogelijk, SS en geared op de bouwen.
Licht, efficiënt en onderhoudsarm, en met een fixie ben je niet meer alleen afhankelijk van je velgremmen om tot stilstand te komen.
Singular Peregrine is ook een optie trouwens: staal, dikke banden en schijfremmen mogelijk, SS en geared op de bouwen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Gewoon lekker je Raleigh houden.
ik gebruik ook een oude Raleigh cross hybride voor woon werk en hij remt op zich prima. echter in vergelijking met de ultegra remmen op mijn racer is het wel een stuk minder (vooral slechter te doseren). regen ervaring heb ik in de afgelopen dagen genoeg opgedaan, onzeker voelde ik mij nooit. Zelfs in de stortende regen lukt het om de wielen te laten blokkeren, hoewel ik dat eigenlijk liever niet heb.
ik gebruik ook een oude Raleigh cross hybride voor woon werk en hij remt op zich prima. echter in vergelijking met de ultegra remmen op mijn racer is het wel een stuk minder (vooral slechter te doseren). regen ervaring heb ik in de afgelopen dagen genoeg opgedaan, onzeker voelde ik mij nooit. Zelfs in de stortende regen lukt het om de wielen te laten blokkeren, hoewel ik dat eigenlijk liever niet heb.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Een simpele crosser van marktplaats kopen. in de zomer er andere bandjes op en niemand doet je iets.
Ik rijd er nu twee jaar op een van Tuyl crosser, ook in de sneeuw, meer dan voldoende grip.
Ik rijd er nu twee jaar op een van Tuyl crosser, ook in de sneeuw, meer dan voldoende grip.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when