Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Specialized zadels

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 06 apr 2015 19:32

Zelf zaterdag de Power (instapmodel, Expert geloof ik) gekocht. Eens totaal iets anders dan jarenlang Arione. Ik had behoefte aan ontlasting van the sack. Bevalt vooralsnog goed (drukpunt ligt duidelijk anders) en ook in de beugel blijf je dat zo ervaren. De drukpunten zijn wel duidelijk verplaatst naar de zitbotjes en dat is nog even wennen (voor mij, tov de Arione).

Zal nog wel een update geven als ik meer miles heb gemaakt!

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 06 apr 2015 21:31

Cool! Klopt het dat je ook makkelijker diep kan zitten? Ik rij nu zonder problemen met een Toupé en een Phenom (en op m'n tijdritfiets de Sitero), maar die Power intrigeert me wel ;)

Bezemwagen
Forum-lid

Bezemwagen 07 apr 2015 12:21

Net zadel wezen omruilen. Bij een nieuwe meting maten ze 125mm en uiteraard zat ik toen precies tussen het 143 en 155mm in. Uiteindelijk voor het 143mm model gekozen (van de Romin Evo Pro). Nu maar testen dus...

De Power heb ik ook bekeken, maar het model is voor mij toch iets te "revolutionair".

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 09 apr 2015 11:41

tommeke14 schreef:Cool! Klopt het dat je ook makkelijker diep kan zitten? Ik rij nu zonder problemen met een Toupé en een Phenom (en op m'n tijdritfiets de Sitero), maar die Power intrigeert me wel ;)
Daar kom ik nog op terug. Ik kan sowieso niet vergelijken met die Toupé en Phenom (die ook al een gleuf hebben natuurlijk). In mijn beleving van dit weekend (180km in twee ritjes) is dat de steun echt vooral van de zitbotjes komt, ook als je dieper gaat zitten. Vanavond trainingswedstrijdje dan weet ik weer meer.

RickvanB
Forum-lid

RickvanB 06 jul 2015 15:34

Hallo wouterf,

Ben even bezig met speuren naar reacties over de Specialized Power en kwam dit topic tegen. Heb jij nog nieuwe ervaringen opgedaan? Nog steeds naar wens?

knukkel
Forum-lid

Gebruikersavatar knukkel 15 jul 2015 14:36

Ik rij sinds kort ook met een Specialized Power zadel, voornamelijk omdat ik nu ook met een tijdrij (opzet) stuur rond cross en het Romin zadel nogal oncomfortabel was in die positie.
Hij ziet er niet uit en heb er nog geen urenlange tochten mee gemaakt, maar hij voelt wel echt een stuk comfortabeler als je diep zit. En vooralsnog geen last van een slaapzak, waar ik normaal vrij snel last van heb. Hij zit wel 'raar' omdat je niet echt kunt verzitten om de druk wat te verplaatsen.
Hopelijk dit weekend beter weer met tijd voor een lange rit...

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 15 jul 2015 21:07

RickvanB schreef:Hallo wouterf,

Ben even bezig met speuren naar reacties over de Specialized Power en kwam dit topic tegen. Heb jij nog nieuwe ervaringen opgedaan? Nog steeds naar wens?
Bevalt nog prima. Ook bij lange ritten (200+) of bij lange klimmen. Wel is het nog even zoeken naar de juiste positie, maar ik loop eigenlijk met mijn totale op de fiets te 'rommelen'. Maar absoluut geen last van de zitbotjes of wat dan ook in die regio.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 13 jun 2017 20:11

Mijn Specialized Toupé zadel van ca. 3 jaar oud is aan de onderzijde gescheurd/gebroken. Het is het hardplastic deel aan de onderzijde, zeg maar bij de twee smalle banen. De bovenkant van het zadel is nog in orde en daarom is het zadel nog bruikbaar, hooguit dat het nu iets meer doorbuigt. Ik merkte het dan ook pas toen ik het zadel een keer inspecteerde.
Kent iemand dit probleem en is het typisch voor dit zadel?
Ik wil een nieuw zadel kopen, met min of meer dezelde vorm, maar wil dan niet de Toupé aanschaffen. Suggesties?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 jun 2017 23:01

Ik heb al 2 Specialized Alias zadels gehad, die hier ook last van hadden en een Henge (MTB) zadel, ben niet de lichtste maar dit is wel een euvel bij deze zadels.
Zadels zitten verder fantastisch.
Een zadel is zoals hier al heel veel vermeld een persoonlijk dingetje.
Maar iets kopen dat op een Toupé lijkt, lijkt mij het beste en dan gewoon ondervinden,
meer zit er niet op.
Bikers are not alone

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 13 jun 2017 23:05

Dank voor je reactie puffdaddy. Ik zal mijn fietsenmaker ook eens raadplegen wat zijn visie/mening is. En dan inderdaad wat anders kopen dat zoveel mogelijk lijkt op de Toupé.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 14 jun 2017 06:47

plantagenet schreef: 13 jun 2017 20:11 Mijn Specialized Toupé zadel van ca. 3 jaar oud is aan de onderzijde gescheurd/gebroken. Het is het hardplastic deel aan de onderzijde, zeg maar bij de twee smalle banen. De bovenkant van het zadel is nog in orde en daarom is het zadel nog bruikbaar, hooguit dat het nu iets meer doorbuigt. Ik merkte het dan ook pas toen ik het zadel een keer inspecteerde.
Kent iemand dit probleem en is het typisch voor dit zadel?
Ik wil een nieuw zadel kopen, met min of meer dezelde vorm, maar wil dan niet de Toupé aanschaffen. Suggesties?
Het Specialized Romin zadel komt het dichtst bij de oude Toupe zadels, wanneer je geen probleem hebt met dat beetje doorbuigen, als het ware een klein kuiltje.
Ik heb ook lang met de Toupe gereden totdat die vervangen werd door een nieuw model dat veel vlakker was, m'n oude Toupe boog ook een beetje door.
Het Romin zadel getest en dat zat perfect, net als m'n oude Toupe.
Heb nu op al m'n fietsen Romin zadels.

ncornelisse
Forum-lid

ncornelisse 14 jun 2018 08:25

Kan iemand verklaren waarom een Toupe expert een kortere rails heeft dan een Toupe pro?
Gisteren een nieuwe Toupe expert geinstalleerd, maar nu kan ik ook een andere zadelpen kopen met meer setback.

Plaats reactie