Alles over vakanties op én met de fiets

adres nabij Sella ronde Dolomieten

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 apr 2015 09:18

Alleghe is een heel mooi plaatsje, maar om nu te zeggen strategisch... Is toch al meer een uithoek. Maar mocht je het toch overwegen, dan ken ik daar wel een heel goed hotel in de buurt.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

thijsreinen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2011 20:50

thijsreinen 05 apr 2015 21:40

Hallo Dario,
Alleghe niet stategisch? Alle eerder genoemde passen binnen bereik met een rondje onder de 130 km? Lijkt me vrij strategisch. Passen binnen bereik die ik vanuit Arabba of Corvara niet zou redden met een fietsdagtocht.(ik ben geen begenadigd klimmer) Daar moet ik wel bij zeggen dat ik er zelf nooit geweest ben en dit baseer door op de kaart te kijken en wat rondjes te tekenen in Basecamp. Dus misschien zijn er dingen die ik over het hoofd zie. Vrienden gaan er in Juni heen dus ben benieuwd naar hun ervaringen. Arabba en Corvara wel geweest en ook fantastisch en strategisch.

thijsreinen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2011 20:50

thijsreinen 05 apr 2015 21:42

Dario,
hou me trouwens aanbevolen voor je hotel. Ik heb nog wel plannen om een keer die kant op te gaan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2015 09:35

Nooit geweest en toch melden dat het gunstig ligt.......
Kijk even welke rondjes je kunt maken, incl de hoogteprofielen. Dan zullen er wel wat kwartjes vallen.
Less is bore

thijsreinen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 sep 2011 20:50

thijsreinen 06 apr 2015 20:15

Hallo Daniel.
Dan mag jij met argumenten komen en mij er van overtuigen dat het niet gunstig ligt om alle in mijn eerste post genoemde passen te kunnen doen in een rondje vanuit Alleghe binnen de 130 km. Nooit te oud om te leren. Wat ik al aangaf heb ik veel, er zijn er vast nog meer te verzinnen, rondjes vanuit Alleghe, in basecamp getekend en de hoogteprofielen bekeken. Wat voor kwartje zou er dan moeten vallen? De onderste 5-6 passen zijn vanuit Arabba en zeker vanuit Corvara toch wat moeilijker bereikbaar binnen een redelijk aantal km. Nooit in Alleghe geweest is eigenlijk ook niet waar, wel eens geweest maar nooit als standplaats voor fietsvakantie. Arabba en Corvara wel. Dus overtuig me maar en ik ben de eerste die zal toegeven dat ik onzin uitkraam.

Chrisquelion
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2015 20:20

Chrisquelion 07 apr 2015 21:11

Ooit als fietser, voor én na de Dolomietenmarathon, goed verwend geweest bij:
http://www.albergodolomia.it

Plaats reactie