KMC missing link voor 11-speed maar 1 keer gebruiken?
-
- Forum-lid
+1
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
Heb ook net een nieuwe 11-speed Ultagra ketting er om gelegd. Wilde dit verbinden door de 11 speeds missing link van KMC. Waar op de filmpjes alles heel makkelijk en soepel lijkt te lopen, krijg ik zie niet naar buiten geschoven.Het lijkt alsof de uiteinden net iets te smal zijn, want hij schuift niet soepel door. Is dit een algemeen probleem bij de 11 speed missing link van KMC?
Vraag: is er een slimme truc om de missing link op zijn plaats te krijgen of is het een kwestie van een flinke ruk er aan of trap er tegen te geven?
Ik ben wel in het bezit van het tangetje waar je ze makkelijk weer kunt losmaken. Graag hoor ik want nu het beste gedaan kan worden. Grt. Gert Jan
Vraag: is er een slimme truc om de missing link op zijn plaats te krijgen of is het een kwestie van een flinke ruk er aan of trap er tegen te geven?
Ik ben wel in het bezit van het tangetje waar je ze makkelijk weer kunt losmaken. Graag hoor ik want nu het beste gedaan kan worden. Grt. Gert Jan
- Matthijs1973
- Forum-lid
ketting en link monteren, inschuiven tot zover je kan, fiets op de grond en even kracht zetten op je pedaal, dan klikt ie er zo in.
Of tangetje van BBB gebruiken, is ook heel makkelijk om linkje weer los te maken!
@Havana: met tangetje lukte niet echt makkelijk op vast te zetten (blijkbaar zijn de schakels van de 11-speed iets anders)
@Matthijs: jouw tip had ik ook van andere mensen gehoord, daar ga ik vanavond maar eens mee aan de slag
Beiden in ieder geval bedankt voor jullie feedback
@Matthijs: jouw tip had ik ook van andere mensen gehoord, daar ga ik vanavond maar eens mee aan de slag
Beiden in ieder geval bedankt voor jullie feedback
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Wel missing link aan de bovenkant zetten, als je 'm op deze methode wilt klikken
Is tangetje van bbb niet voor én dicht én openmaken? Ik heb er een van kmc voor alleen openmaken.
Is tangetje van bbb niet voor én dicht én openmaken? Ik heb er een van kmc voor alleen openmaken.
Heb mijn missing link eens zorgvuldig bekeken na het vervangen van mijn ketting. Eerst goed schoongemaakt. Duidelijke slijtage zichtbaar aan de binnenkant en op het gebied waar ze in elkaar schuiven. Is wel een hele winter gebruikt en een ronde van Vlaanderen. Dus wellicht maakt dat uit. Ik vertrouw die schakel echt niet meer. Was echt verbaasd hoe hard zo'n schakeltje slijt.