Die quattro's gaan ook gewoon goed hoor.
Ik zou eerder 28mm dan 25mm monteren. De wielen gaan het verschil niet maken.
Enkel in het bos van Wallers, het laatste stuk van Mons-en-Pevele en het stuk voor de haakse bocht op Carrefour de l'arbre zou bij 5 bar/25mm wel eens een stootlek kunnen geven.
welke wielen voor Parijs-Roubaix?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De Quattro's kan wel hoor.patmaessen schreef:Was zelf van plan om P-R te gaan rijden met racing quatro CX wielen. Blijkbaar geen goede keuze zo te lezen..... heb alleen nog een setje mavic ksyrium elite S welke standaard onder mijn Canyon geleverd werden. Enige input is welkom in deze want moet hem zaterdag al rijden.....
Maar TS had een betere wielset als alternatief
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 jan 2009 16:58
Gewoon een 28 mm bandje monteren; als die past. Natuurlijk niet keihard oppompen. 6 tot 7 bar is voldoende. Heb geen enkel probleem ondervonden. Velgen? Gewoon het standaard werk is, mits goed gespaakt, voldoende. Handjes los op het stuur, laat het wiel het zelf maar de richting zoeken, vaart houden, zo zwaar mogelijk draaien zodat je druk op de pedalen houd en niet heen en weer stuitert op je zadel en het komt goed. Heb hem in 1986 gereden. Toen bestonden de geavanceerde wielen nog niet en toch kwamen de meesten zonder problemen over de keien
Het mega zwaar rijden is echt wel een beetje achterhaald. Afgelopen jaren meermaals met profs op donderdag of vrijdag de recon gereden en zo zwaar als de Mosers van deze wereld over de kasseien gingen gebeurd nauwelijks nog.
Vroeger was door die klote toeclips dat ook veel belangrijker om grote druk op je pedalen te houden. In 86 was ik er ook bij
Zaterdag de Challenge. Door herstel van blessures rustig aan. Beetje foto's maken op wat stroken en een biertje op de wielerbaan bij Cafe au Pave.
Te zwaar op dit moment maar gewoon 5,5 bar
Vroeger was door die klote toeclips dat ook veel belangrijker om grote druk op je pedalen te houden. In 86 was ik er ook bij
Zaterdag de Challenge. Door herstel van blessures rustig aan. Beetje foto's maken op wat stroken en een biertje op de wielerbaan bij Cafe au Pave.
Te zwaar op dit moment maar gewoon 5,5 bar
Gaat niet meer lukken voor zaterdag, maar ik heb vorig jaar bij Rose versand een setje gekocht met 105 naven, 36 spaken en double butted velgen van Rose zelf, kostte volgens mij iets van 120 euro, en ze gaven met mijn 100 kilo geen krimp.
Ze waren prima gespaakt, ik had ze van te voren even na laten trekken door een bevriende fietsenmaker, maar hij vertelde dat het niet nodig was geweest.
Succes zaterdag.
Ze waren prima gespaakt, ik had ze van te voren even na laten trekken door een bevriende fietsenmaker, maar hij vertelde dat het niet nodig was geweest.
Succes zaterdag.