53x11 schreef:1) Afgaande op het artikel zijn er nog geen gevallen bekend van geschrokken paardjes.
Nogmaals, als dat al zo is (want ik interpreteer het artikel toch echt anders) dan nog doet het niet ter zake omdat het over mountainbikers op ruiterpaden gaat en die moeten daar sowieso wegblijven.
53x11 schreef:2) Wat ik wil zeggen is dat dit een eenzijdig stemmingmakend artikel is
Want ruiters moeten niet zeuren over fietsers op de ruiterpaden zolang er geen gevallen bekend zijn van geschrokken paarden?
53x11 schreef:3) lees anders ff zelf dat pamflet; gebaseerd op onderbuikgevoelens (hou jij niet zo van dacht ik?), gevoed door dit soort krantenartikelen
Ik heb het pamflet gelezen en kan mij volledig vinden in klachten van mensen die zich storen aan mountainbikers die over wandelpaden jakkeren en buurtbewoners die geen zin hebben in parkeeroverlast.
53x11 schreef:4) zelfreflectie is prima, maar dat impliceert niet dat ik (of een willekeurige andere sportfietser) me hoef weg te laten zetten als een wielerterrorist. (Doe jij daar eigenlijk zelf wel eens aan? Aan zelfreflectie?)
Wie de schoen past. Ik lees dat artikel en voel mij geen moment weggezet als wielerterrorist, jij blijkbaar wel. Fiets jij over wandelpaden, over de rijbaan en/of door rood? Zo nee dan gaat het niet over jou en is het vreemd dat jij je aangesproken voelt. In dat geval kun je je energie beter op het wangedrag van de anderen richten.
53x11 schreef:@kawouter: als paarden blijkbaar erg kunnen schrikken van een fietser (of een vallende tak, of een boos konijn), hoe verantwoord is het dan eigenlijk om paardrijden in de openbare ruimte toe te staan? Paarden zullen zich hoe dan ook eens buiten de toegewezen ruiterpaden moeten begeven
[/quote]
Opnieuw een mooi voorbeeld van hoe je precies dat doet waaraan anderen zich zo storen. Moeten fietsers zich gewoon aan de regels houden en van de ruiterpaden wegblijven? Nee, als paarden daarvan schrikken horen ze niet in de openbare ruimte thuis. Ruim baan voor de wielerterrorist!