Standplaats Tecklenburg
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Met z'n drieën gestart precies om acht uur. Best nog fris, maar toch wel zomerhandschoenen aan.
Koffie met appeltaart aan de voet van het kasteel/klooster in Bad Iburg.
Daar was de splitsing van de 90 en de 115 kilometer. Op de terugweg reden wij daar verkeerd. Verder geen problemen met de bepijling.
Diverse bekende klimmen, zoals de betonfabriek aan de Holperdorper Straße en de Fernseh Turm achter Tecklenburg.
Prachtige fietsdag en prachtige tocht.
@beezer, je hebt Pb.
Koffie met appeltaart aan de voet van het kasteel/klooster in Bad Iburg.
Daar was de splitsing van de 90 en de 115 kilometer. Op de terugweg reden wij daar verkeerd. Verder geen problemen met de bepijling.
Diverse bekende klimmen, zoals de betonfabriek aan de Holperdorper Straße en de Fernseh Turm achter Tecklenburg.
Prachtige fietsdag en prachtige tocht.
@beezer, je hebt Pb.
Op het vlakke lekker getoerd en op de klimmetjes de benen getest. Dan kon prima met ruim 1500hm op 115km.
Geen problemen met de bepijling gehad en nergens fout gereden. Positief ook de vele seingevers, alhoewel een enkeling meer van het zonnetje genoot.
De rugnummers waren geen succes: die bleven niet plakken aan de wielerkledij en liggen nu her en der verspreid door het Teutoburgerwoud. Ben benieuwd wie dat op gaat ruimen.
Al met al een prachtige fietsdag gehad in een prachtige omgeving.
Geen problemen met de bepijling gehad en nergens fout gereden. Positief ook de vele seingevers, alhoewel een enkeling meer van het zonnetje genoot.
De rugnummers waren geen succes: die bleven niet plakken aan de wielerkledij en liggen nu her en der verspreid door het Teutoburgerwoud. Ben benieuwd wie dat op gaat ruimen.
Al met al een prachtige fietsdag gehad in een prachtige omgeving.
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 26 mei 2011 18:10
Ook hier een heerlijke rit gehad, met één probleem met de bepeiling. Een bordje bleek omgedraaid. Even teruggereden om dit te herstellen en daarna lekker doorgefietst. Blijft toch een prachtgebied om te fietsen.
Ik had ook geen problemen met de pijlen, en anders kon je gewoon het rugnummerkruimelspoor volgenklimman schreef: De rugnummers waren geen succes: die bleven niet plakken aan de wielerkledij en liggen nu her en der verspreid door het Teutoburgerwoud.
Qua klimmen kom ik nog tekort, moest echt rustig klimmen om de Hf onder de 160 te houden. Verder lekker gefietst in een mooie omgeving. Het werd zelfs nog warm.
En prima georganiseerd. Niets dan lof voor de organisatie.
older Budweiser
LOL @ rugnummerkruimelspoor! Dat was inderdaad geen succes, doe voortaan maar van die stickers die je om je zadelpen kan plakken zoals bij Zoetemelk Classic. Bepijling was volgens mij vlekkeloos, alleen ergens in het begin die 270 graden bocht rechtsaf midden in een ziedende afdaling had wat beter aangekondigd kunnen worden. Mooie omgeving, weer eens wat anders dan Limburg of andere bekende plekjes. Organisatie prima met zeer veel seingevers, altijd niets dan respect voor de mannen en vrouwen die hun vrije tijd voor ons opofferen.
Namens de organiserende club: De rugnummers waren inderdaad geen succes. Echter, na 'problemen' (lees wangedrag wielrenners) vorig jaar heeft de politie geëist dat wielrenners te identificeren zouden zijn aan nummers op de rug. Deze plak-nummers bleven zeker niet zitten; zal volgend jaar dus anders moeten!
Bedankt voor de complimenten: leuk om te horen dat jullie genoten hebben, hopelijk tot volgend jaar!
ps: Ik heb onderweg nog foto's gemaakt, de link naar de foto's staat op de site van de club: www.owc-oldenzaal.nl
Bedankt voor de complimenten: leuk om te horen dat jullie genoten hebben, hopelijk tot volgend jaar!
ps: Ik heb onderweg nog foto's gemaakt, de link naar de foto's staat op de site van de club: www.owc-oldenzaal.nl
Bepijling was inderdaad perfect en die rugnummers drama, die van mij was na 10 minuten al aan het flapperen. Daarna er maar af gehaald en achter in mijn zak gestopt. Bij die parkeerplaats bij de start lag de grond namelijk al helemaal bezaaid met nummers en ik voelde niet de behoefte daar ook een bijdrage aan te leveren
Het enige wat ik verder wat minder vond was het ophalen van de nummers, een rij met "scan & go" en een rij met "voorinschrijving", ik had een voorinschrijving gedaan en daarbij hadden we scan & go barcodes gekregen, dus ben ik in de scan rij gaan staan. Dat duurde ongeveer 15-20 minuten en toen bleek dat ik toch voorinschrijving had moeten hebben waar maar 1 persoon in de "rij" stond.
Al met al mocht dat de pret niet drukken, super mooie omgeving en een leuke route, mijn maatje had alleen sinds augustus geen trap meer gefietst, dus die ging als een speer tot ~60km en toen was het ook echt op. Normaal laat ie me alle hoeken van iedere klim zien, maar na de kaap van de 60 waren de rollen omgekeerd. Ook wel eens leuk Het kwam het gemiddelde alleen niet bepaald ten goede.
Zelf heb ik 100km gefietst met het gevoel dat iemand met een bot mes in mijn linker achillespees zat te poeren, dus af en toe moest ik even een pijnlijke kreet slaken. Dan ga je ook anders proberen te fietsen met als resultaat dat er kramp in spieren schiet waarvan je normaal niet eens merkt dat ze er zijn. Maar ja, we waren natuurlijk niet om 5 uur opgestaan om er de brui aan te geven, dus iets lichter geschakeld en niet vanuit de bochten versnellen in de beugels en toen konden we hem netjes uitrijden.
https://www.strava.com/activities/288840401/analysis
Het enige wat ik verder wat minder vond was het ophalen van de nummers, een rij met "scan & go" en een rij met "voorinschrijving", ik had een voorinschrijving gedaan en daarbij hadden we scan & go barcodes gekregen, dus ben ik in de scan rij gaan staan. Dat duurde ongeveer 15-20 minuten en toen bleek dat ik toch voorinschrijving had moeten hebben waar maar 1 persoon in de "rij" stond.
Al met al mocht dat de pret niet drukken, super mooie omgeving en een leuke route, mijn maatje had alleen sinds augustus geen trap meer gefietst, dus die ging als een speer tot ~60km en toen was het ook echt op. Normaal laat ie me alle hoeken van iedere klim zien, maar na de kaap van de 60 waren de rollen omgekeerd. Ook wel eens leuk Het kwam het gemiddelde alleen niet bepaald ten goede.
Zelf heb ik 100km gefietst met het gevoel dat iemand met een bot mes in mijn linker achillespees zat te poeren, dus af en toe moest ik even een pijnlijke kreet slaken. Dan ga je ook anders proberen te fietsen met als resultaat dat er kramp in spieren schiet waarvan je normaal niet eens merkt dat ze er zijn. Maar ja, we waren natuurlijk niet om 5 uur opgestaan om er de brui aan te geven, dus iets lichter geschakeld en niet vanuit de bochten versnellen in de beugels en toen konden we hem netjes uitrijden.
https://www.strava.com/activities/288840401/analysis
Heb mezelf gevonden op de foto, het ziet er helaas weer niet zo koninklijk uit als ik mezelf wilde doen gelovenroy schreef:ps: Ik heb onderweg nog foto's gemaakt, de link naar de foto's staat op de site van de club: http://www.owc-oldenzaal.nl
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Wat een foto's! Bedankt, roy!
Bij Duitse toertochten, waar dit al jaren gebruikelijk is, worden rugnummers gebruikt die worden vastgezet met veiligheidsspelden, waarvan je er 4 krijgt per rugnummer. Misschien had daar eens naar gekeken kunnen worden i.p.v. het wiel opnieuw uit te vinden.roy schreef:Namens de organiserende club: De rugnummers waren inderdaad geen succes. Echter, na 'problemen' (lees wangedrag wielrenners) vorig jaar heeft de politie geëist dat wielrenners te identificeren zouden zijn aan nummers op de rug. Deze plak-nummers bleven zeker niet zitten; zal volgend jaar dus anders moeten!
Bedankt voor de complimenten: leuk om te horen dat jullie genoten hebben, hopelijk tot volgend jaar!
ps: Ik heb onderweg nog foto's gemaakt, de link naar de foto's staat op de site van de club: http://www.owc-oldenzaal.nl
Geen dank Walter, ik ben blij dat de foto's gewaardeerd wordenWalter G schreef:Wat een foto's! Bedankt, roy!
Ik vind stuurbordjes ook de mooiste oplossing. Als het dan toch op de rug moet (eis politie), dan zijn veiligheidsspelden wel nodig (zo blijkt).