Remblokken en wielen wisselen alu/carbon?
Beste forum genoten,
Vast een vraag die al vaker gesteld is, maar ik zoek kennelijk niet goed genoeg.
Ik heb sinds kort twee wielsets, een hoge velg met carbon remvlak en een lage velg met alu remvlak.
Wielen wisselen bij harde wind ok, maar wat doe je dan met de remblokken? Moet je die ook wisselen? Dat lijkt me zoveel gedoe dat er vast een (sub optimale?) oplossing voor bedacht is.
Zijn er merken/type remblokken die een redelijk compromis bieden?
In de zomer lekker de carbon blokken erin, in de herfst en het voorjaar de compromisblokken en in de winter de alublokken?
Bij voorbaat dank voor een reactie.
Vast een vraag die al vaker gesteld is, maar ik zoek kennelijk niet goed genoeg.
Ik heb sinds kort twee wielsets, een hoge velg met carbon remvlak en een lage velg met alu remvlak.
Wielen wisselen bij harde wind ok, maar wat doe je dan met de remblokken? Moet je die ook wisselen? Dat lijkt me zoveel gedoe dat er vast een (sub optimale?) oplossing voor bedacht is.
Zijn er merken/type remblokken die een redelijk compromis bieden?
In de zomer lekker de carbon blokken erin, in de herfst en het voorjaar de compromisblokken en in de winter de alublokken?
Bij voorbaat dank voor een reactie.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je schrijft het zelf, deze vraag is al ( dikwijls) voorbijgekomen.
En al even dikwijls op de manier beantwoordt zoals je zelf aangeeft.
Succes nog.
PS: ik wissel steeds blokken
En al even dikwijls op de manier beantwoordt zoals je zelf aangeeft.
Succes nog.
PS: ik wissel steeds blokken
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik stel bijna dezelfde vraag,want als het nat is dan komt er ook rotzooi tussen blok en carbon velg tijdens het remmen en wanneer ik een blokje schoonmaak dan lijkt het mij dat er geen aluminium slijpsel of wat dan ook nog op zit en volgens mij kun je het niet eens met het blote oog waarnemen.peter1981 schreef:gewoon wisselen want je wilt ook niet met alu vijzel in je remblok remmen op je carbon remvlak
wisselen is immers snel gedaan
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je hebt gelijk, dat remblokken wisselen is een verhaal van de remblokken maffia.nijkie schreef:Ik stel bijna dezelfde vraag,want als het nat is dan komt er ook rotzooi tussen blok en carbon velg tijdens het remmen en wanneer ik een blokje schoonmaak dan lijkt het mij dat er geen aluminium slijpsel of wat dan ook nog op zit en volgens mij kun je het niet eens met het blote oog waarnemen.peter1981 schreef:gewoon wisselen want je wilt ook niet met alu vijzel in je remblok remmen op je carbon remvlak
wisselen is immers snel gedaan
Totaal geen geloof aan hechten en geen blokken wisselen.
Soms stel ik me de vraag,......., nee laat maar.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
De snelste oplossing is: niet wisselen maar wel vaak nieuwe wielen kopen.
De langzaamste en goedkoopste oplossing is: 2 sets blokjes en die in de houders wisselen.
De beste oplossing is een extra set blokjes en een extra set houders kopen en de houders met blokjes wisselen.
De langzaamste en goedkoopste oplossing is: 2 sets blokjes en die in de houders wisselen.
De beste oplossing is een extra set blokjes en een extra set houders kopen en de houders met blokjes wisselen.
....... en de allerbeste oplossing: 1 fiets voor je hoge carbonnen wielen met bijpassende blokjes, en 1 fiets voor je lage alu wielen!
Heren,
Hartelijk dank voor de reacties. Ik weet nu wat mij te doen staat.
Eerlijk gezegd valt me het wat tegen. Al de renners die ik met een extra set wielen naar de koers zie rijden voor het geval ze in de wedstrijd lek rijden wisselen vast de remblokken niet:)
Nog een andere optie die ik niet langs heb zien komen: zorgen voor een dubbele set wielen met dezelfde velgrand. Ik denk dat ik daar maar eens serieus over na ga denken.
Groeten,
Jozef62
Hartelijk dank voor de reacties. Ik weet nu wat mij te doen staat.
Eerlijk gezegd valt me het wat tegen. Al de renners die ik met een extra set wielen naar de koers zie rijden voor het geval ze in de wedstrijd lek rijden wisselen vast de remblokken niet:)
Nog een andere optie die ik niet langs heb zien komen: zorgen voor een dubbele set wielen met dezelfde velgrand. Ik denk dat ik daar maar eens serieus over na ga denken.
Groeten,
Jozef62
Tjsa nood breekt wet hè. En als je het over profs hebt; die zal het natuurlijk vrij weinig interesseren aangezien ze hun eigen materiaal niet betalen...
Ik hanteer overigens de Hanz Bé methode: carbon wielen in de zomerfiets, alu wielen in de winterfiets. Ik heb natuurlijk wel eens moeten wisselen, zo wacht ik momenteel al weer een paar maandjes op m'n nieuwe carbon wielen dus heb ik de alu wielen in de zomerfiets. Met 2-3 minuten ben je dan echt wel klaar.
Ik hanteer overigens de Hanz Bé methode: carbon wielen in de zomerfiets, alu wielen in de winterfiets. Ik heb natuurlijk wel eens moeten wisselen, zo wacht ik momenteel al weer een paar maandjes op m'n nieuwe carbon wielen dus heb ik de alu wielen in de zomerfiets. Met 2-3 minuten ben je dan echt wel klaar.