Hallo,
Op mijn fiets een giant peloton, 6sp incl sis schakeling op de buis, uit 1990 zit een derailleur waar redelijk wat speling op zit.
speling op de ophangbout, wieltjes en de veren/scharnieren zijn ook niet helemaal strak meer.
Nu is mijn vraag kan ik hier gewoon een andere opzetten?
Een goedkope shimano acera of iets anders van rond de 25,-??
Fiets gebruik ik paar keer per week als hobby, ben ook weer 'net' begonnen met fietsen dus wil nog geen nieuwe aanschaffen. Wel deze fiets redelijk goedkoop opknappen zodat deze weer technisch redelijk fatsoenlijk is...
Gr
Dave
achterderailleur (uit 1990) vervangen
-
- Forum-lid
Shimano Alivio zal het wat langer volhouden (25j lijkt me wat veel...), maar Acera is ook redelijk. Bereik, dat stel je af met de boutjes. Die derailleurs kosten nog heel wat minder dan jij denkt. Acera wordt met de nieuwe groep 8v op het niveau van Alivio van 10j terug gebracht.
-
- Forum-lid
Klimmer.. dank voor je antwoord!!
mvg
dave
mvg
dave
Een SIS uit 1990 kan ook een positron zijn. Bij positron zat de indexering in het deraillieur, en zat er geen trekspanning op de derailleurkabel. De kabel was een trek-duw kabel. Niet uitwisselbaar met onderdelen van nu. Als het een positron was moet je dus ook de kabel en handle vervangen.