opgerekte binnenband
Waar ik al tijden mee zit en gek genoeg nergens op het Internet kan vinden: door het wat oppompen van een losse binnenband wordt deze langer uiteraard. Als de binnenband wat te lang in die toestand is geweest komt deze lang niet altijd helemaal terug in de oude lengte als de lucht er uit gelaten wordt. Gevolg: deze is niet meer in de buitenband te krijgen. Hoe los ik dat op ? De band is en blijft dus simpelweg te lang.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
5 euro uitgeven aan een nieuwe binnenband?
Vanwaar eigenlijk uberhaupt het oppompen, en in die toestand houden, terwijl de binnenband niet gewoon om een wiel in een buitenband ligt?
Andere wat ik me kan voorstellen., maar zal lastig zijn en misschien ook niet zonder risico's is om de binnenband toch gewoon in je buitenband te prutsen, ondanks dat ie te lang is. En dan hopen dat het met het oppompen gewoon weer enigszins goed komt.
Vanwaar eigenlijk uberhaupt het oppompen, en in die toestand houden, terwijl de binnenband niet gewoon om een wiel in een buitenband ligt?
Andere wat ik me kan voorstellen., maar zal lastig zijn en misschien ook niet zonder risico's is om de binnenband toch gewoon in je buitenband te prutsen, ondanks dat ie te lang is. En dan hopen dat het met het oppompen gewoon weer enigszins goed komt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Wat ik ook nergens op het Internet vinden kan : waarom zou je een losse binnenband wat oppompen
Ik heb dat nooit gedaan, maar ik bewaar de reservebanden wel koel, droog en in het donker en - indien niet door de fabrikant gedaan - lichtjes ingetalkt. Nooit problemen gehad met m'n reservebandjes...
Ik heb dat nooit gedaan, maar ik bewaar de reservebanden wel koel, droog en in het donker en - indien niet door de fabrikant gedaan - lichtjes ingetalkt. Nooit problemen gehad met m'n reservebandjes...
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
beste
bartg: bijvoorbeeld soms twijfel je er aan of een ventiel nog goed is. Dan blijft zo'n band een tijdje wat opgepompt liggen of, erger nog, je vergeet het gewoon en komt die band een paar weken later weer tegen. Met alle ellende van dien dus.
Mark Veenstra; geprobeerd maar houd toch nog enkele centimeters band over.
bartg: bijvoorbeeld soms twijfel je er aan of een ventiel nog goed is. Dan blijft zo'n band een tijdje wat opgepompt liggen of, erger nog, je vergeet het gewoon en komt die band een paar weken later weer tegen. Met alle ellende van dien dus.
Mark Veenstra; geprobeerd maar houd toch nog enkele centimeters band over.
-
- Forum-lid
Ventiel testen met de Biba in een Buba om een velg?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders