Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 22 apr 2015 08:48

Dat geeft voor ons weer meer mogelijkheden om ook een nieuwe vork te eisen als ze't niet netjes wegwerken. Nu vooral weer lekker gaan genieten want het blijft een heerlijke fiets!

kamstra
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:38

kamstra 27 apr 2015 09:35

Ik heb de stickers via de post thuis gekregen , waren precies dezelfde stickers als die ik er zelf al op geplakt had .
Dit is een goedkope oplossing maar het werkt wel.
Maar het uiteindelijke probleem wordt er niet mee opgelost.
Na een aantal maal het stuur in uiterste stand gedraaid te hebben is de sticker ingesleten en manifesteert het probleem zich wederom.
Dus het is eigenlijk een pleister op de wond .Vandaag na een ritje gemaakt te hebben kwam ik erachter dat mijn wiellagers van het supra rfc 55 achterwiel na 2000km naar de kl o te zijn , dit vind ik wel een beetje snel..
F.F

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 27 apr 2015 22:23

Zo dan! Dat is idd wel heel erg snel! Weet niet wat normaal is maar 2000 km zeker niet! Valt daar ook niet iets voor bij sensa te regelen?

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 28 apr 2015 01:31

kamstra schreef:Ik heb de stickers via de post thuis gekregen , waren precies dezelfde stickers als die ik er zelf al op geplakt had .
Dit is een goedkope oplossing maar het werkt wel.
Maar het uiteindelijke probleem wordt er niet mee opgelost.
Na een aantal maal het stuur in uiterste stand gedraaid te hebben is de sticker ingesleten en manifesteert het probleem zich wederom.
Dus het is eigenlijk een pleister op de wond .Vandaag na een ritje gemaakt te hebben kwam ik erachter dat mijn wiellagers van het supra rfc 55 achterwiel na 2000km naar de kl o te zijn , dit vind ik wel een beetje snel..
Briefje erbij dat je die stickers op je vork moet plakken.. Ik ga die stickers echt niet over die kras heen plakken. Die moet eerst maar eens weg gewerkt gaan worden. Ik heb ooit eens dat soort stickers van mijn vorige fiets willen verwijderen en trok zo de lak er mee af.

phranck
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 apr 2015 10:47

phranck 28 apr 2015 14:35

afgelopen weekend mijn 1e racefiets aangeschaft en eerste testrit gemaakt op maandagochtend (gisteren).
Erg blij, het betreft dus een Sensa. Een Romagna 105 afgemonteerd om precies te zijn.
Erg blij mee!
Afbeelding

Ga dit draadje ook in de gate houden :)

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 28 apr 2015 16:43

@phranck
leuke fiets mijn beide buurmannen hebben dezelfde fiets.

gerritvisser
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2008 22:54

gerritvisser 01 mei 2015 09:03

Hallo, Ik ben in het bezit (2 weken) van de Sensa Calbria en ben hier zeer tevreden over. Echter heb ik er 25 mm banden (continental 4000) op laten leggen en nu viel mij gisteren op dat deze bij de voorvork aan de bovenkant de vork raakt. (heel lichtjes via die "friemeltjes" die nog op het loopvlak zitten).
Heeft iemand anders dit ook kan dit kwaad?
gr,
Johan
Johan

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 01 mei 2015 09:27

Ik kan je niet helpen met dit probleem, maar ik zou ook gelijk even je voorvork checken, daar schijnen wat problemen mee te zijn: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &start=912

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 01 mei 2015 11:00

Die kleine draadjes rubber doen er natuurlijk niet toe. de vraag is hoeveel mm zit er precies tussen de band en de vork.

gerritvisser
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2008 22:54

gerritvisser 01 mei 2015 15:01

@Rondje: dit kende ik al en bij aflevering zaten er aan beide kanten al een doorzichtige stikker op, kreeg er een extra setje bij en daarna ook nog een setje per post.
@Spaceship: Ik heb geen idee hoeveel mm er tussen zit maar het zijn inderdaad de kleine draadjes rubber. Een slinger aan het wiel en rolt keurig en remt niet af dus ik vermoed geen probleem. Alternatief is dat ik er een 23mm bandje op leg maar de 25 mm is wel erg comfortabel.
Johan

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 01 mei 2015 15:58

gerritvisser schreef:Hallo, Ik ben in het bezit (2 weken) van de Sensa Calbria en ben hier zeer tevreden over. Echter heb ik er 25 mm banden (continental 4000) op laten leggen en nu viel mij gisteren op dat deze bij de voorvork aan de bovenkant de vork raakt. (heel lichtjes via die "friemeltjes" die nog op het loopvlak zitten).
Heeft iemand anders dit ook kan dit kwaad?
gr,
Johan
Verwaarloosde friemeltjes aan de zijkant van een band hebben bij mijn vorige fiets diepe krassen aan de binnenkant van mijn voorvork gesleten. Moest hem zelfs vervangen. Naast het rubber sleept het ook allerlei zand en prut mee. Ik zou het weghalen.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 01 mei 2015 17:38

Stekels gewoon afknippen voor gebruik. Voor je er erg in hebt heb je fikse schade aan de voorvork door die onzin.

Plaats reactie