Fietsvrienden, graag uw advies. Mijn ouwe trouwe alu Koga Granraces 66 cm frame is aan vervanging toe. Nu weeg ik 115 kg, lengte 2 meter, en fiets ik ruim 5000 km per jaar.
Ik ben wat huiverig voor carbonframes, met mijn gewicht. De meeste carbonframes zijn ook max in 63cm verkrijgbaar, maar dat is op te lossen met langere zadelpen en stuurpen.
Wat te doen? Bij het aloude vertrouwde aluminium blijven of toch gaan voor carbon? Titanium vind ik ook prachtig maar hoor ook daarover verschillende geluiden (bij grote maat frames met hoge belasting toch wat slapjes).
Budget is circa 2500 euro en dat zou de mooie Koga Kimera haalbaar maken.
Tot slot: de discussies over de wielen ken ik. Rij zelf op handgespaakte cxp33, 36 spaaks en die gaan twee jaar mee, dan zijn de spaken uit de velg getrokken. Ga qua wielen toch voor deze cxp's of voor Marchisio Solida's.
Van jullie wil ik vooral graag ervaringen en adviezen over gewicht en carbon.
Hartelijk dank bij voorbaat.
ps op een of andere manier heb ik dit topic onder mountainbikes gezet. wellicht kan een moderator het verplaatsen naar de race-afdeling?
Zwaargewicht en carbon
-
- Forum-lid
Misschien dat andere renners ook wat informatie kunnen geven over het max. draaggewicht van de fiets.
Bij Cannondale was het rijdersgewicht max. 125KG + ~4,2KG aan extra bepakking. Deze getallen heb ik uit de handleiding van 2010.
Bij Cannondale was het rijdersgewicht max. 125KG + ~4,2KG aan extra bepakking. Deze getallen heb ik uit de handleiding van 2010.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
red bull heeft een hele grote carbonfiets: ik vind hem top maar goed smaken verschillen. en de wielen zullen toch het meest bepalend voor je gewicht
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
115 is i.c.m. sterke handgespaakte wielen geen enkel probleem voor de meeste carbon frames.
Kijk eens bij aanbod. Daar staat een Specialized roubaix S-works voor een schijntje (t.o.v. de nieuwprijs).
Frame is volgens de verkoper te groot voor 1.90 en dat is een statement want iemand van 1.95-2.00 gaat daar beter op passen.
Frames in deze maat zijn zeer lastig te verkopen dus voor jou weer een kans....
Kijk eens bij aanbod. Daar staat een Specialized roubaix S-works voor een schijntje (t.o.v. de nieuwprijs).
Frame is volgens de verkoper te groot voor 1.90 en dat is een statement want iemand van 1.95-2.00 gaat daar beter op passen.
Frames in deze maat zijn zeer lastig te verkopen dus voor jou weer een kans....
ReinR schreef: red bull heeft een hele grote carbonfiets: ik vind hem top maar goed smaken verschillen. en de wielen zullen toch het meest bepalend voor je gewicht
Ik ben/was, wellicht ten onrechte, in de veronderstelling dat in carbon een 63cm de grootste framemaat is bij Roseversand?
ik heb de fiets zelf gezien bij een fietsmaat die zelf 2 meter is, de framemaat weet ik niet. wil hem wel vragen.
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;