Hallo allen,
Ik heb mij sinds kort aangemeld op dit forum om eens lekker te lezen en adviezen tevragen.
Ik fiets nu op een merida matts mountainbike, maar wil de overstap maken naar een race- of fitness fiets.
Ik zou graag een fiets willen waar ik niet te ver voorover gebogen zit ivm. een beetje gevoelige rug.
Niet hinderlijk, maar af en toe wel aanwezig.
Nu kwam ik bij Merida de "ride 100 24" tegen.
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand alternatieven.
Ik persoonlijk heb ik liever een racefiets dan een fitnessfiets.
Ik zie graag jullie reacties te gemoet!!
Groet, Marcel
Ervaring en adviezen gevraagd
Marcel,
ik kan enkel advies geven over je rugproblemen, als je jezelf laat opmeten bij een erkende afsteller (bikefit) dan kan misschien ook je probleem verhelpen dat je er soms last van hebt. Zo had ik een probleem dat ik last kreeg van men heup af en toe en na een bike fit heb ik geen enkele last meer gehad;) aanrader dus.
met de fiets zelf kan ik je niet helpen, ken de kwalitiet van merida niet.
ik kan enkel advies geven over je rugproblemen, als je jezelf laat opmeten bij een erkende afsteller (bikefit) dan kan misschien ook je probleem verhelpen dat je er soms last van hebt. Zo had ik een probleem dat ik last kreeg van men heup af en toe en na een bike fit heb ik geen enkele last meer gehad;) aanrader dus.
met de fiets zelf kan ik je niet helpen, ken de kwalitiet van merida niet.
Je zal zelf wat moeten zoeken met "gran fondo" en "comfort race". De goedkoopste die ik kan verzinnen: https://www.canyon.com/nl/roadbikes/ser ... ce-al.html Ik weet niet of budget merken als Sensa, Bianchi, Bulls al aantrekkelijke alternatieven hebben.