Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio 505 hersteld niet

gateman
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2015 20:23

gateman 01 mei 2015 20:53

Vandaag de Mio 505 willen uit proberen die ik op marktplaats heb gekocht (geen bon :( )Nieuw volgens vorige eigenaar en zo zag het er ook wel uit. Alles nog geseald en niet geregisteerd. Zag dat het alleen een oudere versie van een besturingssysteem was en kaarten uit 2013. Maar alles werkt. De Mio aangesloten op de Mac en ik kreeg alleen de mogelijkheid om er kaarten van 2014 op te zetten. Dat leek me wel de moeite waard. Maar na het opnieuw opstarten geen kaarten wel navigatie. Toen de stappen gevolgd om MIO_system opnieuw te formatteren en te herstellen.Dit in de hoop dat ik mijn kaarten van 2013 weer terug zou krijgen. Nu doet hij helemaal niks meer en geeft na opnieuw opstarten alleen maar aan dat hij verbonden moet worden met de Mac of PC. Heb ze allebei al geprobeerd. Ook dit gedaan maar niks werkt meer. Ik baal hier ontzettend van zeker na de wild west verhalen die ik gelezen heb. Die neem ik altijd met een korreltje zout. Nu niet meer. Het enige wat ik kan bedenken op dit moment is dat MIO de update versie 4.2 er af heeft gegooid en geen andere versie heeft terug geplaatst nodig om te kunnen herstellen. In de cycloagent staat n.l. wel welke kaartversie maar niet welke software versie. Hopelijk denk ik in de goede richting

Tangman
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2015 11:19

Tangman 02 mei 2015 11:40

Ik heb de update ook gedaan met mijn Mio cyclo 315hc.
Ik had hetzelfde verhaal aan de hand.
Mio reageerd helemaal nergens op. Pas na ruim een week kreeg ik een niks zeggend mailtje terug.
Op facebook staat het helemaal vol met klachten en niemand heeft een antwoord met enige betekenis gekregen.
Op facebook word al helemaal niet gereageerd door mio zelf. Terwijl er 10tallen klachten zijn.
Het komt erop neer dat als je de 4.2 update doet dat je een niet werkend apparaat terug krijgt. En dat mio je niet gaat helpen om het goed te krijgen.
Schandalig slechte helpdesk!!!!

Ik had zelf geen kaarten meer na mijn update. Na het formatteren van mijn mio heb ik mijn kaarten terug gekregen en werken mijn cadans en snelheids sensor na behoren.
dit is wat ik gedaan heb. En bij mij werkte het.

http://service.mio.com/M0100/DownLoad_F ... rland.html

Groeten Rick

gateman
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2015 20:23

gateman 02 mei 2015 12:17

Rick dank voor je antwoord. Mio heeft inderdaad een hele slechte service. Wat jij hebt gedaan heb ik ook al een aar keer gedaan. Zonder resultaat helaas. Bij mij staan de kaarten wel keurig in het system mapje, dat is dus het probleem niet. Hij blijft vragen om weer aangesloten te worden aan de PC maar start dus zelf niet op. Wanneer ik hem aansluit aan Cycloagent zie je ook de kaarten staan van 2014 en hij zegt dat hij up to date is. Alleen zie ik bij de software versie 0.. staan. Daar gaat het volgens mij mis. Ik denk (hoop) dat ze geen oudere versie terug gezet hebben om een Mio te kunnen herstellen. Dus wachten is w.s. op een nieuwe update.

gateman
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2015 20:23

gateman 02 mei 2015 12:24

Is er iemand die misschien een backup van zijn werkende Mio 505 (map Mio_system) wil maken en deze (tegen betaling) naar mij wil sturen? Ik denk dat dit het probleem zal verhelpen.

jts1970
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2013 14:18

jts1970 02 mei 2015 14:47

Op het forum van http://www.Cyclogps.com is vaak wel ondersteuning te krijgen. Er posten daar ook medewerkers van mio

gateman
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2015 20:23

gateman 02 mei 2015 15:43

Dank voor je reply. Probleem is dat mijn (technisch) Engels niet zo goed is. Ik heb nog steeds de hoop dat iemand voor mij het mapje Mio_system wil kopiëren. Weet bijna zeker dat ik gewoonweg het besturingssysteem niet meer heb

Plaats reactie