Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 28 apr 2015 21:00

Vandaag de betaling mogen doen voor de Ultimate SLX , hopelijk met week of 2 in huis :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Yax
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:47

Yax 28 apr 2015 21:24

Bedankt voor de reacties, kom uit België en de streek waar ik rij is een beetje een mix van ruw asphalt met putjes, de typische vlaamse bettonwegen (dus met die dwarsnaden), klinkers, kasseien (maar die vermijd ik waar mogelijk) en af en toe eens een mooie aphaltbaan. Banden zullen in elk geval 25mm worden. Heb deze nu liggen sinds kort en is toch wel een merkbaar verschil.

Indien de fietspaden Dutch style zouden zijn, no issues maar dat is het hier helaas niet :-)

@Wasbeer: mijn eerste idee was ook de Ultimate SLX maar ben inderdaad nu meer aan het twijfelen tussen de SL en de Aeroad. Bon, er is geen haast bij, zeker niet met de levertermijnen van Canyon...

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 28 apr 2015 23:20

Dus jullie fietspaden zien er een beetje uit zoals jullie snelwegen, meer gaten dan asfalt ? :mrgreen:

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 apr 2015 23:31

Wiliertoerist schreef:Dus jullie fietspaden zien er een beetje uit zoals jullie snelwegen, meer gaten dan asfalt ? :mrgreen:
wij nederlanders maken onze wegen dan weer lekker smal en zetten om het minste of geringste paaltjes neer :roll:

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 28 apr 2015 23:56

Soap schreef:Vandaag de betaling mogen doen voor de Ultimate SLX , hopelijk met week of 2 in huis :D
Dan gaat rap hoor! Lekker zeg
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 28 apr 2015 23:59

JM_H schreef:Duidelijk; weer wat geleerd :)
Kan wel subtieler he, zo'n chip. Lompe dingen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 29 apr 2015 08:49

arnoudrace schreef:
Soap schreef:Vandaag de betaling mogen doen voor de Ultimate SLX , hopelijk met week of 2 in huis :D
Dan gaat rap hoor! Lekker zeg
Ja best wel, laat nu dat echte mooie weer maar komen :D
Nu even de caad10 poetsen en klaar maken en dan mag die naar een ander baasje
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Twan-v-B
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:46

Twan-v-B 29 apr 2015 09:29

Whoehoe! Gisteren toen ik thuis kwam een prachtige Canyon doos in de hal! Wat een machine zeg!

Ben nu bezig met de afstelling en ga zo voor m'n eerste rondje, als het weer het toelaat! Foto's volgen nog :D

Nu heb ik gelijk een vraagje over het afstellen van de shifters, nu heb ik nogal kleine handen en wil ik graag de shifters meer naar het stuur hebben om in de beugels veilig te kunnen remmen indien nodig.

Als ik de shifters dichterbij het stuur draai, verhoog ik de spanning op zowel remkabels als op de schakelkabels lijkt me. Dus als ik het goed heb, draai ik de shifter naar het stuur en verlaag ik de kabelspanning van de remmen en de derrie's? Correct? :oops:

Bij voorbaat dank!

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 29 apr 2015 10:30

Twan-v-B schreef:Whoehoe! Gisteren toen ik thuis kwam een prachtige Canyon doos in de

Als ik de shifters dichterbij het stuur draai, verhoog ik de spanning op zowel remkabels als op de schakelkabels lijkt me. Dus als ik het goed heb, draai ik de shifter naar het stuur en verlaag ik de kabelspanning van de remmen en de derrie's? Correct? :oops:

Bij voorbaat dank!
Nee, er zitten kapjes in de zwarte stoffen zak die je tussen je shifter kunt schuiven waardoor de hendel dichterbij komt. Je kabelspanning moet dan juist vaak wat lager

Afbeelding

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 29 apr 2015 11:38

Uitgaande dat je shimano hebt. Als je die dopjes ertussen doet wordt de spanning op de remkabel hoger. Die zal je dus iets lager moeten maken. Op de schakelkabels heeft het geen invloed,anders zou normaal gesproken tijdens het remmen ook je derailleur verstellen.

Twan-v-B
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:46

Twan-v-B 29 apr 2015 13:11

Haha, ja dat is waar. Zo had ik dat nog niet bekeken.

Ik heb inderdaad shimano 105-5800, hier zitten ook stelschroefjes in de shifters.

Ik ben momenteel niet thuis dus ik zal eens kijken of er bij de 5800 ook van die dopjes zitten.

Bedankt voor jullie reacties!

neilr4
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2014 16:41

neilr4 02 mei 2015 08:02

Ik had een Ultimate CF SL 9.0 Di2 in bestelling dat geleverd zouden worden in week 16, toen verzet naar week 18 en afgelopen donderdag opnieuw uitgesteld naar week 20 dus om nog een uitstel te voorkomen heb ik mijn order gecancelled en een Sensa gekocht. Canyon zijn vast wel goeie fietsen maar structureel is er iets erg mis met het bedrijf want levering blijkt al jaren een probleem te zijn.

Plaats reactie