Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 02 mei 2015 08:37

Dat zie je bij alle producten waar een grote vraag naar is. De productie is nog niet op stoom, toeleveranciers kunnen de vraag niet aan. Dus dat er structureel iets mis is ben ik niet met je eens. Dat het voor de consument soms jammer is klopt.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 02 mei 2015 08:56

RuudRuud schreef:Dat zie je bij alle producten waar een grote vraag naar is. De productie is nog niet op stoom, toeleveranciers kunnen de vraag niet aan. Dus dat er structureel iets mis is ben ik niet met je eens. Dat het voor de consument soms jammer is klopt.
Na 5 jaar :lol: ! Doe me een lol, wie gelooft dit.
What makes the boat go faster?

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 02 mei 2015 12:52

Het is echt een probleem. Ze kunnen structureel niet waarmaken wat ze beloven. Volgens mij is dit een van de eerste lessen van marketing.

Ik vind het bewonderingswaardig dat canyon al jaren haar interne processen niet op orde heeft, waarbij vertraging van leveringen tot stand komt, en dat de consument dit slikt of zelfs rechtvaardigt.

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 02 mei 2015 17:20

Ik heb duidelijk gelukt gehad. Mijn fiets was er met twee weken.

neilr4
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2014 16:41

neilr4 02 mei 2015 17:50

Livio Livius schreef:
RuudRuud schreef:Dat zie je bij alle producten waar een grote vraag naar is. De productie is nog niet op stoom, toeleveranciers kunnen de vraag niet aan. Dus dat er structureel iets mis is ben ik niet met je eens. Dat het voor de consument soms jammer is klopt.
Na 5 jaar :lol: ! Doe me een lol, wie gelooft dit.
Thank you :mrgreen:

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 02 mei 2015 20:32

Vier weken langer wachten vergeet je snel hoor als je op zo'n topfiets rijdt
ooit allemaal op een Scalpel

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 02 mei 2015 20:35

Velolove idd juist. Wat een fietsen zijn me dat. Iedereen wil er trouwens ene laatste tijd... Al die zegen op canyons....

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 02 mei 2015 20:46

Livio Livius schreef:
RuudRuud schreef:Dat zie je bij alle producten waar een grote vraag naar is. De productie is nog niet op stoom, toeleveranciers kunnen de vraag niet aan. Dus dat er structureel iets mis is ben ik niet met je eens. Dat het voor de consument soms jammer is klopt.
Na 5 jaar :lol: ! Doe me een lol, wie gelooft dit.
Ik ken genoeg partijen waar dit ook bij gebeurt (keer op keer). Jij kent ze ook...

Het staat je uiteraard vrij om een ander merk te kiezen. Ooit gehoord over levertijden van weken bij andere merken? Ik wel en zolang de consument het blijft slikken zal er niets veranderen.

Canyon kan ook 25% duurder worden en alles op voorraad gaan leggen. Het is gewoon inherent aan het gekozen businessmodel verwacht ik.

Maar als jij de oplossing hebt, zonder extra kosten, wil ik graag met je praten :)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 02 mei 2015 21:10

Jij schrijft dat de productie nog niet op stoom is maar het is gewoon een feit dat er per batch een beperkt aantal worden besteld in China en door Canyon in elkaar worden gezet. Qua rest van de onderdelen (drivetrain) is er genoeg voorraad, alleen krijgt Canyon niet alles in 1 keer van Shimano/Campa/SRAM. Daarnaast krijgt eerst de duitse markt voorrang en dan de rest van Europa. ben zelf een zeer tevreden Canyon rijder met Ultimate CF SL en Speedmax CF.
Daarnaast probeert Canyon zoweinig mogelijk over te hebben aan het eind van het seizoen dus bestellen ze per definitie te weinig.
What makes the boat go faster?

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 02 mei 2015 21:37

Ik stel dat dit een van de redenen kan zijn. Niet dé oorzaak.

Bij een frame wat al jaren hetzelfde is gaat dit niet op natuurlijk.

De oorzaken die jij noemt zijn keuzes van Canyon. Deze keuzes zorgen ervoor dat ze fietsen aan kunnen bieden op de manier die ze willen.

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 02 mei 2015 22:46

Maar we zijn het er dus over eens dat canyon dat de verlate levertijden schering en inslag bij Canyon is en dus de processen niet onder controle hebben. (Als ze zich hierop concentreren zouden ze nog efficiënter kunnen werken).
En als canyon per definitie te weinig besteld, valt er daar nog heel veel te verbeteren.

Dat ze goede fietsen leveren bewijzen de testen en reviews.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 mei 2015 22:59

ik vermoed toch ook dat het een keuze is. Als je een miljoenen bedrijf bent als Canyon (2 prof ploegen Canyon is niet niks, volgens duitse wikipedia omzet van 69,859 Mio EUR in 2012), kun je echt wel een goede deal met Shimano/Campagnolo/SRAM sluiten om onderdelen snel te laten leveren. En invloed op het productieproces in china/taiwan oid lijkt me ook niet zo heel ingewikkeld.

Plaats reactie