Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

DDevil
Forum-lid

DDevil 26 apr 2015 23:20

oldandslow schreef:
DDevil schreef:Heeft er toevallig al iemand geprobeert 28mm op een Dengfu FM028 of FM029 proberen te zetten?

Ik wil meer kilometers gaan maken over doorgaans mindere wegen en met wat meer comfort. Daarom wil ik de stap naar 28mm bandjes gaan zetten, àls het past. Maar ik heb geen bandje of kennis met een 28mm bandje over.
Bij mijn FM 28 gaat het in ieder geval.
Afbeelding
Afbeelding

Ik moest wel een beetje geweld gebruiken omdat het wiel waar de band op ligt een 135 mm naaf heeft. Maar er is ruimte genoeg over zoals je hopelijk op de foto´s kunt zien.

Sorry, fiets nog niet gepoetst. :oops:
Hartelijk bedankt alsnog voor de foto's, heb de post al eerder gelezen maar zie dat ik niet gereageerd had :oops:

Dat is toch ook wel erg krap, ik zal hem op 25 houden als ik dat zo zie. Iets anders, weet iemand waar de Dengfu derailleurhangers te krijgen zijn?

Ik denk dat het de Wheels MFG dropout 148 is, heeft iemand dat al eerder geprobeerd of kan iemand het bevestigen.
Afbeelding

Ik denk zelf dat deze dus dicht bij genoeg zal komen, iemand die zoiets eerder heeft meegemaakt / gebruikt? Anders ga ik het gewoon testen en zal ik het rapporteren.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 27 apr 2015 17:59

Ik heb dit frame gezien bij Velobuild, het lijkt een look a like maar volgens mij toch anders als ik kijk naar de staande buis/zadelpen of heb ik het mis?

http://www.velobuildmall.com/vb-r-024-c ... le-30-off/
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 apr 2015 18:25

DDevil schreef:.............
Ik denk dat het de Wheels MFG dropout 148 is, heeft iemand dat al eerder geprobeerd of kan iemand het bevestigen.

Ik denk zelf dat deze dus dicht bij genoeg zal komen, iemand die zoiets eerder heeft meegemaakt / gebruikt? Anders ga ik het gewoon testen en zal ik het rapporteren.
Volgens mij is de ronding toch net iets anders.
Als deze past zal hij toch iets minder goed aansluiten.

Of is het gezichtsbedrog?

Als je hem al hebt kan je het wel gewoon proberen, als hij echt niet past gaat dat direct duidelijk zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Tom-s
Forum-lid

Tom-s 27 apr 2015 19:36

Hij lijkt op veel van die andere standaard derailleurhangers.
Op ebay verkopen ze ook de FR-315 derailleurhanger voor Flyxii welke er veel op lijkt.
Kost je een paar euro, is het proberen waard.

DDevil
Forum-lid

DDevil 27 apr 2015 20:02

Tom-s schreef:Hij lijkt op veel van die andere standaard derailleurhangers.
Op ebay verkopen ze ook de FR-315 derailleurhanger voor Flyxii welke er veel op lijkt.
Kost je een paar euro, is het proberen waard.
Top, dat is hem inderdaad! Hulde :D

DDevil
Forum-lid

DDevil 27 apr 2015 20:11

Voor de verduidelijking, ik had hem dus nog niet. Ik ben nog aan het zoeken maar heb de optie van Tom-s gebruikt om 2 te bestellen, erg betaalbaar.

Lector
Forum-lid

Lector 28 apr 2015 11:26

Afgelopen zaterdag was de absolute vuurdoop voor mijn chinees: Luik-Bastenaken-Luik in de regen volle afstand van 273 km. Fiets gaf geen krimpt, ik ben na zaterdag compleet overtuigd van de degelijkheid van Velobuild!

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 apr 2015 12:26

@Lector
Goed om te horen.

Weten jullie waar deze jmcarbonframe.nl persoon zijn frames bestelt?
Albert Einstein

Lector
Forum-lid

Lector 08 mei 2015 08:21

Ik zit met een probleem, sinds een week ofzo zit er een hele rare kraak in de buurt van mijn crank. Ik krijg geen mechanische oorzaak gevonden. Zou het (langzaam) scheurend carbon kunnen zijn? Of is dat echt niet mogelijk?

joeywl
Forum-lid

joeywl 08 mei 2015 08:22

Trapas lager eruit halen, schoonmaken, opnieuw montage pasta aanbrengen en je probleem is zeer waarschijnlijk opgelost.

d-theunise
Forum-lid

d-theunise 08 mei 2015 11:40

idd kraken is meestal het gevolg van te weinig vet op een bepaald onderdeel

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 08 mei 2015 12:14

d-theunise schreef:idd kraken is meestal het gevolg van te weinig vet op een bepaald onderdeel
Bijvoorbeeld de cups. Daar komt het kraken meestal vandaan. Insmeren met montage pasta en weer goed vast zetten.
Albert Einstein

Plaats reactie