Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 mar 2015 08:14

Vos koopt gewoon groot in, daardoor kan hij een lagere prijs bedingen en vervolgens goedkoper zijn dan de concurrentie.
Daarnaast kocht hij in het verleden bij bv Veltec de overjarige modellen op voor een superlage prijs en de importeur was dan blij dat ie ze kwijt was.
Ook partijen van failliete bedrijven kocht hij voor een habbekrats op.
Hij zet gewoon veel om, de mensen komen zelfs vanuit Belgie om een Pina te kopen, rijden daarvoor zo'n 175/200km om veel goedkoper uit te zijn.

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 29 mar 2015 08:56

Dan mag jij mij toch eens uitleggen wat veel goedkoper is? Ik zie namelijk niets staan wat veel goedkoper is. Sterker nog ik zie fietsen en frames staan die duurder zijn

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 mar 2015 13:02

Kijk alleen maar naar de prijzen waarvoor hij een Dogmaframe verkoopt of een complete Dogma voor de prijs van een Dogma frame.
12go heeft ook superprijzen voor bv de F8 en kan daarmee gelijke tred houden met Vos.
Echter Vos heeft ze op voorraad en kan direct leveren, bij 12go moet je maar afwachten. Die hebben niks op voorraad.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 29 mar 2015 14:29

Het is keuzes maken. Specialized doet dit zeer duidelijk. Pinarello niet. Dit willen exclusiviteit uitstralen en dumpen vervolgens via outlets als Vos.
Twitter: @rbruijns

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 29 mar 2015 20:18

pina marvel 2750 bij vos, 2499 bij 12gobiking
dogma f8 4700 bij vos, 4399 bij 12gobiking

Er komt nog wel 175€ bij 12go biking bij voor de shimano 6800 groep. Ze blijven dan nog iets goedkoper en je kunt online kiezen wat je wilt. Bij vos kan dit niet en moet je naar hun toe om vervolgens te hopen dat ze inderdaad de spullen hebben die jij op de fiets wilt.

Grote verschil is dus voorraad. Als je genoeg weet van fietsen lijkt mij kopen bij Vos niet zo'n probleem. Tenminste als ze dan ook voorraad op aanvraag aanvullen :)

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 29 mar 2015 21:26

scottpch schreef:Kijk alleen maar naar de prijzen waarvoor hij een Dogmaframe verkoopt of een complete Dogma voor de prijs van een Dogma frame.
12go heeft ook superprijzen voor bv de F8 en kan daarmee gelijke tred houden met Vos.
Echter Vos heeft ze op voorraad en kan direct leveren, bij 12go moet je maar afwachten. Die hebben niks op voorraad.

Ik weet niet of je er weleens geweest bent maar afgelopen donderdag heb ik bij 12 go
Twee fietsen gekocht voor onze tweeling.
En daar hangen gewoon 7 à 8 honderd race fietsen kant en klaar te wachten op een nieuwe eigenaar.
Waaronder misschien wel 40 marvels

Hoezo geen voorraad

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 30 mar 2015 13:30

Uit Eigen ervaring weet ik dat je daar eerst moet bellen of iets op voorraad is, dat is nl. zeer vaak niet het geval.
Ze adverteren op hun site met alle modellen in alle maten, wat dus helemaal niet waar blijkt.

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 30 mar 2015 15:52

Mijn pina, toevallig ook een marvel, duurde ook wat langer bij 12gobiking net als de trek van een vriendin van een vriend. Dus ik denk dat scott wel een punt heeft. Er waren toen geen marvels op voorraad en ik betwijfel of dat nu wel het geval zou zijn.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 30 mar 2015 18:56

scottpch schreef:Uit Eigen ervaring weet ik dat je daar eerst moet bellen of iets op voorraad is, dat is nl. zeer vaak niet het geval.
Ze adverteren op hun site met alle modellen in alle maten, wat dus helemaal niet waar blijkt.
Ik neem aan dat je het antwoord al weet op deze vraag?

"Ja hoor, is op voorraad!"
Maakt niet uit waar je voor belt. De polici is, lok de klant maar naar de winkel en daar komt 'ie er wel achter. Heb je daar 200 km voor gereden... Jammer dan. :|
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

H_J
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mei 2015 20:45

H_J 09 mei 2015 20:54

Vandaag een Gianna motta fiets gekocht bij VOS Shimano Ultegra afgemonteerd ( staat op de site) maar bij thuis komst bleek de fiets een FSA crank te hebben , andere remmen en een 105 cassette. Nu heb ik bij het kopen dit allemaal over het hoofd gezien mede omdat ik er vanuit ging dat alles ultegra was.

Bij thuiskomst direct mailcontact gezocht met VOS die zei dat de fiets mix is afgemonteerd maar kan daar op de site niets over vinden. Heb hiervan screenshots doorgestuurd hij noemde mij zelfs een eend waarschijnlijk omdat daar wel te zien dat de crank fsa is. (hij heeft nog gelijk ook) neemt niet weg dat de remmen en cassette geen ultegra zijn. Ik probeer nog 1 maal contact te leggen maandag voor een oplossing en anders overweeg ik rechtsbijstand daar ben ik voor verzekerd want ik voel me toch te pakken genomen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 mei 2015 21:00

Zo blijkt maar weer: alleen kopen als je verstand van zaken hebt.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 mei 2015 21:05

Maar Vos doet zulke dingen toch helemaal niet??? :? :o :roll: :shock:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie