FFWD F6R vs. COSMIC SLE
-
- Forum-lid
Ik ga hoge carbon clincher aanschaffen, maar twijfel tussen FFWD F6R of Cosmic SLE? Beide met zwarte decals. Prijsverschil is te verwaarlozen en niet relevant. Qua looks wint de SLE set voor mij. Wat is jullie advies?
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Dit zijn beide geen carbon clinchers in principe. De F6r is een carbonvelg met een aluminium remrand en de SLE zijn volledig aluminium met een carbon kapje. Een keuze maken zou in mijn ogen eenvoudig zijn. Ik vind de Mavic's er erg mooi uit zien en ze zijn super stijf. Het wiel is i.t.t. de ffwd volledig zwart en sinds dat ze geleverd worden met de nieuwe naven zijn ze ook een heel stuk lichter geworden. Ze zijn zelfs net zo licht als menig full carbon clinchers uit de hoge prijsklasse.
Je kunt nog even kijken naar de breedte van beide velgen. De SLE's zijn smal en sturen daardoor iets moeilijker, willen vooral rechtuit. Ook zijn ze daardoor gevoeliger voor zijwind. Dat heeft ook met 't profiel te maken. Een ander wiel in deze categorie wat ook de moeite waard is is de shimano rs81 C50 (50mm carbon/alu) Wel een andere prijs maar doet niet onder voor bovengenoemde wielen.
-
- Forum-lid
Het zijn idd de Mavic SLE's geworden. Vandaag wat heuvels in t zuiden gefietst en dat beviel prima. De remrand is ff wennen, maar zeker niet verkeerd. Remt zeer snel. Geluid is echt minimaal, valt me 100% mee, heb geen opmerkingen gehad. Vergelijkbaar met full carbon wielen. Vind alleen de body te stil.
-
- Forum-lid
Hoop voor je dat ze heel blijven, de garantie bij mavic is een drama.
Canyon Ultimate SLX
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Bestaat er zoiets als carbon reparatie spul?