Het was een onverwachte beweging. Mijn driejarige dochter liet zich vallen en ik ving haar op. Een scherpe pijn in mijn linkerknie deed me het uitschreeuwen. De pijn verdween gelukkig snel. Ik heb nog wel even op de rollers gereden. De knie is helaas te gevoelig om voluit te gaan. Ik sla de geplande zware training over.

Redacteur Edwin Driessen ziet zichzelf als het prototype van een anti-klimmer. Toch probeert hij met coach Adrie van Diemen van webtrainer.com zijn klimmerscapaciteiten te verbeteren. In januari tikte hij op de weegschaal 95,5 kilo aan. In september en oktober waagt hij zich aan twee cyclo’s in de Alpen. Hij blogt over zijn ervaringen in Van Bakbeest tot Klimgeit.

Voor het eerst heb ik last van een schuldgevoel. De afgelopen weken heb ik me aan het trainingsschema gehouden, en af en toe zelfs iets meer gedaan. Nu heb ik voor het eerst een training overgeslagen en dat zit me niet lekker. Hoewel het niet trainen vanwege pijn in de knie verstandig is, klinkt er toch een stemmetje in het achterhoofd: ”slappeling!”, gonst het door mijn hoofd.

Ik neem me voor om vanmiddag op de rollers te gaan rijden. Gewoon een half uurtje in D1 om te voelen hoe het gaat met de knie. Als het goed gaat, plak ik er nog een training aan vast, zo niet dan neem ik rust.

Dit staat er in het schema komend weekend:

22 maart:

30D1. Je eerste oefening voor vandaag is een duurtraining.
De oefening bestaat uit 1 herhaling. Elke herhaling duurt 30 minuten.

5h(5D3-10D2) De tweede oefening is een MLSS-training. Trainingskoers.

4h(20D2-10D1) Je derde oefening is een intensieve duurtraining. De oefening bestaat uit 4 herhalingen. Elke herhaling duurt 20 minuten. Tussen de herhalingen train je 10 minuten in trainingzone D1.

Duur: 3:45

 

23 maart:

2 en een half uur D1 – D2.

 

Volg Edwin via Fiets.nlStrava of Twitter: @edwindriessen.