Kettingreinigen
Zoekfunctie....
Heerlijk dit soort verwijzingen! Heb je kettingreinigen wel eens ingetikt op het forum? Wellicht eens doen. Dan zie je hoeveel resultaten daaruit rollen. Die beantwoorden mijn 3 vragen (die ik om die reden kort en genummerd had gesteld) niet.havana schreef:Zoekfunctie....
Wellicht is er wel iemand die kort antwoord kan geven op mijn 3 vragen zonder te verwijzen naar de zoekfunctie.
1) Ligt aan het weer: als je in de regen rijdt veel vaker (lees: na bijna elke rit) dan in alleen droge omstandigheden.
2) weinig: een emmertje met sop (dubro, ontvet inderdaad uitstekend zoals ze claimen!) en een stevige spons/borstel. Ingesopte ketting flink rond laten draaien met de borstel op de cassette
3) Spul om de ketting weer te smeren (PTFE chainlube oid, echt overal te koop, ik ben zelf fan van de spuitbussen van Innotech 105), voor een tientje ben je klaar.
4) koop zo'n ding om te controleren of je ketting aan vervanging toe is, als je dat op tijd doet scheelt het enorm in de levensduur van veel duurdere onderdelen als cassette en voor-kettingbladen
http://www.rosebikes.com/article/rohlof ... /aid:23016
2) weinig: een emmertje met sop (dubro, ontvet inderdaad uitstekend zoals ze claimen!) en een stevige spons/borstel. Ingesopte ketting flink rond laten draaien met de borstel op de cassette
3) Spul om de ketting weer te smeren (PTFE chainlube oid, echt overal te koop, ik ben zelf fan van de spuitbussen van Innotech 105), voor een tientje ben je klaar.
4) koop zo'n ding om te controleren of je ketting aan vervanging toe is, als je dat op tijd doet scheelt het enorm in de levensduur van veel duurdere onderdelen als cassette en voor-kettingbladen
http://www.rosebikes.com/article/rohlof ... /aid:23016
-
- Forum-lid
En met dit topic erbij komen we dan op 165..... Maar dat is natuurlijk de kracht van dit forum: alle onderwerpen leer op keer herkauwen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)