Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 13 mei 2015 09:25

Geplande levering in week 21 van de CF SLX 8.0 di2, benieuwd of men die gaat halen.
Betaling is al wel gedaan week of 2 terug. Dus fingers crossed :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 13 mei 2015 10:33

Gister mijn CF SL 9 Aero ontvangen, zou eigenlijk week 21 geleverd worden maar gelukkig dus weekje eerder.
Afbeelding
post images

Gebruikersavatar
Bamboo
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2015 11:25

Gebruikersavatar Bamboo 13 mei 2015 12:07

frankdewildt schreef:Gister mijn CF SL 9 Aero ontvangen, zou eigenlijk week 21 geleverd worden maar gelukkig dus weekje eerder. *foto*
Mooie fiets hoor, wielen zien er ook erg strak uit. Ben benieuwd hoe ze rijden...
Giant TCR1
Raleigh Demarrage

luster
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:21

luster 13 mei 2015 12:09

Gave fiets hoor. Ziet er strak uit. Ze kunnen het blijkbaar wel bij Canyon :-)

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 13 mei 2015 14:58

luster schreef:Ik vind het ook gek. Ik heb alleen een los frame besteld met pedalen. Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn. Ik vind het ook gek dat ze na zoveel tijd nog steeds geen definitieve datum kunnen doorgeven. Canyon zou toch moeten weten waar het frame nu ergens in het productieproces is.
Dat had ik dus niet zo begrepen
Heb idd al meer gehoord dat de frames meer vertraging hadden dan complete fietsen. Niet geheel onlogisch
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 13 mei 2015 16:04

luster schreef:Gave fiets hoor. Ziet er strak uit. Ze kunnen het blijkbaar wel bij Canyon :-)
Mooie fietsen maken kunnen ze wel. Op tijd leveren is lastiger.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 13 mei 2015 16:11

rikkert schreef:
luster schreef:Gave fiets hoor. Ziet er strak uit. Ze kunnen het blijkbaar wel bij Canyon :-)
Mooie fietsen maken kunnen ze wel. Op tijd leveren is lastiger.
Zeker een mooie fiets, ben er ook erg blij mee. Twijfel alleen of ik het stuur nog iets moet kantelen, staat nou ongeveer op 7/8 graden.

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 13 mei 2015 17:49

Er MOET niks Frank, gewoon zo rijden zoals jij het lekker vindt. Als het overigens een kwestie is van kantelen omdat je dan beter bij je shifters kan, probeer dan eens de shifters een stukje te verplaatsen. Die Canyon lintjes kan je zelfs gewoon even afrollen en weer terug plaatsen dus het kost je niet eens een extra lintje.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2506
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 13 mei 2015 18:27

frankdewildt schreef:Gister mijn CF SL 9 Aero ontvangen, zou eigenlijk week 21 geleverd worden maar gelukkig dus weekje eerder.
Afbeelding
post images
Top: prijs kwaliteit nog altijd mijn inziens, de beste bike bij Canyon: de CF SL ;)
al de rest is overkill, of voor mensen met teveel geld lol :D

coen76
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2015 14:32

coen76 13 mei 2015 22:41

thor schreef:
coen76 schreef:Heeft er iemand een foto van een canyon Aeroad CF slx in frame maat xxl?
Geen geweldige foto, maar hierbij mijn fiets in 2XL:

Afbeelding
Ik zie hem nu pas. Bedankt! dit geeft een goed beeld hoe de verhoudingen zijn bij dit frame in deze maat. Hoe lang ben jij? Ik rij nu op een roadlite in de maat xxxl die bevalt goed, dus vraag mij af of dit frame voor mij gaat werken.

coen76
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2015 14:32

coen76 13 mei 2015 22:53

knal schreef:
thor schreef:
coen76 schreef:Heeft er iemand een foto van een canyon Aeroad CF slx in frame maat xxl?
Geen geweldige foto, maar hierbij mijn fiets in 2XL:

Afbeelding

toch vreemd dat bij een grotere maat de aero kroming zover van het wiel afkomt
Zou het dan zo zijn dat ze de frames gewoon lineair opschalen? de wielen blijven de zelfde maat, dan ontstaat er dus zo'n ruimte tussen wiel en frame.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 mei 2015 07:44

toch vreemd dat bij een grotere maat de aero kroming zover van het wiel afkomt[/quote]

Zou het dan zo zijn dat ze de frames gewoon lineair opschalen? de wielen blijven de zelfde maat, dan ontstaat er dus zo'n ruimte tussen wiel en frame.[/quote]

De berijder zit tussen de zitbuis en balhoofd in, dus waarom zou de achterbrug dan meeschalen? Bovendien, bij lineair schalen: een maat S heeft qua hoogte 20 com minder dan een xxl, dan zou de ruimte voor dat wiel hier ook centimeter groter moeten zijn dan hier het geval is. Maar die ruimte op deze foto is idd opvallend groot.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie