Wie kan me helpen ?
Ik heb speling op mn trapas dus ga ik hem vervangen of in ieder geval de lagers.
De cranks gedemonteerd vervolgens met de speciale sleutel voor shimano trapas te demonteren de linker borgmoer los gedraaid deze is van kunstof.
Vervolgens dacht ik de andere kant los te draaien deze is van staal maar die zit muurvast.
Mijn vraag is moet deze wel los?
Of gaat het hele binnewerk áan één kant eruit.
Voor ik de boel met brute kracht kapot trek vraag ik me dus af of die stalen borgmoer er af moet.
Ik hoor het wel bij voorbaat dank
gr Bianchi
trapas mtb vervangen
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Oke,
Dat dacht ik al dan denk ik dat ik een zwaardere sleutel nodig heb met een grotere hefboom.
Het is nog niet gelukt.
Jammer dat bbb zijn gereedschap niet wat zwaarder uitvoert dan kan je er tenminste nog een pijp op zetten zonder dat de sleutel verbuigt.
Bedankt grt
Dat dacht ik al dan denk ik dat ik een zwaardere sleutel nodig heb met een grotere hefboom.
Het is nog niet gelukt.
Jammer dat bbb zijn gereedschap niet wat zwaarder uitvoert dan kan je er tenminste nog een pijp op zetten zonder dat de sleutel verbuigt.
Bedankt grt
kijk even op de website van shimano. (shimano.com)
daar vind je van ieder onderdeel, dus ook je crank hoe het in elkaar zit, welke draad met welke richting er op zit etc. etc.
in principe moet je met je BBB echt wel vooruit kunnen.
spuit er anders een beetje kruipolie over en laat het een nachtje zitten. beetje voorzichtig (!) verwarmen met fohn wil ook wel eens helpen.
daar vind je van ieder onderdeel, dus ook je crank hoe het in elkaar zit, welke draad met welke richting er op zit etc. etc.
in principe moet je met je BBB echt wel vooruit kunnen.
spuit er anders een beetje kruipolie over en laat het een nachtje zitten. beetje voorzichtig (!) verwarmen met fohn wil ook wel eens helpen.
Koga Miyata Roadracer 2007, ultegra, triple
Koga Miyata Lightrunner 2008, deore LX
Koga Miyata Lightrunner 2008, deore LX
-
- Forum-lid
Bedankt
Het is gelukt met een pijp van één meter op de sleutel.
Hij was gemonteerd zonder montage pasta dan krijg je dit soort dingen.
De sleutel heeft het wel gehouden hij is alleen iets te plat voor dit soort werk en is iets verbogen.
Het is gelukt met een pijp van één meter op de sleutel.
Hij was gemonteerd zonder montage pasta dan krijg je dit soort dingen.
De sleutel heeft het wel gehouden hij is alleen iets te plat voor dit soort werk en is iets verbogen.