Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 14 mei 2015 14:02

Kiekeboe schreef:
frankdewildt schreef:Gister mijn CF SL 9 Aero ontvangen, zou eigenlijk week 21 geleverd worden maar gelukkig dus weekje eerder.
Afbeelding
post images
Top: prijs kwaliteit nog altijd mijn inziens, de beste bike bij Canyon: de CF SL ;)
al de rest is overkill, of voor mensen met teveel geld lol :D
Ik geef je groot gelijk maar de kleur :?
De Cyan vind ik niks . en De andere konden ze beter stealth maken met rode letters.
Dit is overigens erg subjectief

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 14 mei 2015 19:56

coen76 schreef:
thor schreef:
coen76 schreef:Heeft er iemand een foto van een canyon Aeroad CF slx in frame maat xxl?
Geen geweldige foto, maar hierbij mijn fiets in 2XL:

Afbeelding
Ik zie hem nu pas. Bedankt! dit geeft een goed beeld hoe de verhoudingen zijn bij dit frame in deze maat. Hoe lang ben jij? Ik rij nu op een roadlite in de maat xxxl die bevalt goed, dus vraag mij af of dit frame voor mij gaat werken.
Ik ben 1.92 en heb de maat van de fiets laten bepalen dmv een retul bike fit.
survival of the fittest

Daanbels
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2014 20:33

Daanbels 17 mei 2015 23:29

Donderdag heb ik zonder voorbedachte rade een Canyon Aeroad CF SLX 7.0 besteld met ultegra mechanische groep in de kleuren zwart grijs geel.
Ik was eigenlijk totaal niet van plan om van fiets te wisselen maar ineens kon ik mijn fiets goed verkopen en had ik zo ineens een andere nodig. Het liefst had ik een fiets met dura-ace maar de levertijd was me echt te lang.
Nu is de levering gepland in week 22. Ik zie maar weinig foto's van de fiets met deze kleurstelling dus ik ben zeer benieuwd. Zodra hij binnen is maak ik foto's. Hij lijkt mij in ieder geval wel erg mooi. Tevens is de prijs kwaliteit verhouding naar mijn idee geweldig. €3200,- voor een topframe, ultegra afgemonteerd en mavic cosmic carbon sle wielen. Vandaag door twee grinta's gebladerd en zie eigenlijk weinig vergelijkbaars.

Enig probleem is dat ik al jaren met rood wit zwart rij en dus mijn gehele (assos) outfit moet aanpassen. Tevens is mij oakley radar ook meteen not done :? (wit-rood) helm en schoenen idem :roll:

Dus ik heb weer een verlanglijstje op te stellen.

Een voordeel de nieuwe clubkleuren zijn zwart / fluor geel / wit.

Jammer dat anderhalve week zo lang duurt.....

Jorisvc
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43

Jorisvc 17 mei 2015 23:37

idd een topfiets voor die prijs... ben benieuwd naar de kleuren :-)

th0m
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 18 mei 2015 12:22

Daan, hier heb je in ieder geval een iets beter idee van hoe je fiets er uitziet dan de studio foto's op de Canyon site: http://road.cc/content/news/128126-firs ... oad-cf-slx

Veel plezier ermee. Ik vind het eigenlijk een zeer geslaagde kleurencombo, en als je je outfit niet te veel wilt veranderen dan kun je altijd ook je stuurlint en zadel wijzigen (of alleen stuurlint, zadel zit je toch op) dan is het fluo wat minder uitgesproken.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 mei 2015 12:43

Leuke kleur. Had zelfs nog meer geel op gemogen, vind ik
Afbeelding

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 mei 2015 22:39

volgens dit verhaaltje komt er (zelfs nog voor de Tour) een nieuwe CF SLX uit: http://www.fiets.nl/2015/05/19/review-c ... cf-sl-8-0/
iemand al meer info?

Gebruikersavatar
MaVe46
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 nov 2013 14:05
Locatie: Limburg

Gebruikersavatar MaVe46 20 mei 2015 11:27

monsieurpinot schreef:volgens dit verhaaltje komt er (zelfs nog voor de Tour) een nieuwe CF SLX uit: http://www.fiets.nl/2015/05/19/review-c ... cf-sl-8-0/
iemand al meer info?
Volgens mij gaat het om een nieuwe sl en niet de slx ;)

Mvg martijn
Mvg Martijn
=========

GIANT TCR 0
Colnago E1

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5198
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 20 mei 2015 12:00

Maar het gaat hier toch niet om de SLX? Nee, om de SL. Optisch is er geen verschil te bespeuren tussen de SL met de X en de SL zonder de X. Beide types komen uit dezelfde mal. Canyon brengt de SL vooral als definitieve vervanging van de ‘oude’ CF die tot en met modeljaar 2013 nog gewoon leverbaar was. Overigens: er staat dit jaar een nieuwe Ultimate SLX ‘op stapel’. Naar alle waarschijnlijkheid wordt deze vlak voor de Tour geïntroduceerd. Of en wanneer die te koop gaat zijn is nog onduidelijk.
-----------------------

Ik snap er trouwens weinig van. Ze zeggen dat deze nieuwe SL de vervanger wordt van de 'oude' CF tot modeljaar 2013, maar is de huidige Ultimate CF SL niet de vervanger van die 'oude' CF?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 20 mei 2015 12:47

ze hebben het inderdaad toch echt over de Ultimate SLX (zou eigenlijk Ultimate CF SLX moeten zijn)
is de CF SLX niet de vervanger van de oude CF SLX? en de CF SL een goedkopere versie van de nieuwe CF SLX?

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 20 mei 2015 16:31

th0m schreef:Daan, hier heb je in ieder geval een iets beter idee van hoe je fiets er uitziet dan de studio foto's op de Canyon site: http://road.cc/content/news/128126-firs ... oad-cf-slx

Veel plezier ermee. Ik vind het eigenlijk een zeer geslaagde kleurencombo, en als je je outfit niet te veel wilt veranderen dan kun je altijd ook je stuurlint en zadel wijzigen (of alleen stuurlint, zadel zit je toch op) dan is het fluo wat minder uitgesproken.
Wat een ontzettend gave kleurstelling inderdaad!

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 21 mei 2015 12:20

Soap schreef:Geplande levering in week 21 van de CF SLX 8.0 di2, benieuwd of men die gaat halen.
Betaling is al wel gedaan week of 2 terug. Dus fingers crossed :D
Helaas niet deze week, wordt dus geduldig nagels bijten :lol:
Vanwege een enorme vraag naar onze producten en tekortkomingen in onze productie- en logistieke faciliteiten kunnen wij momenteel producten niet zo snel uitsturen als we zouden willen. Hierdoor kan de levering van je fiets of frameset vertraagd zijn tot twee weken. Deze informatie kan mogelijkerwijs tegenstrijdig zijn met informatie die je eerder deze week hebt verkregen van ons. In de tussentijd kunnen er echter nog veranderingen zijn opgetreden in de planning en de levering van componenten.

We pogen veel bestellingen voor deze termijn van twee weken de fabriek uit te krijgen, dus de mogelijkheid bestaat dat je bestelling alsnog binnen de gestelde periode de fabriek verlaat. Als fietsliefhebbers begrijpen we als de beste hoe vervelend het is om te wachten op een nieuwe fiets. We kunnen je verzekeren dat iedereen binnen Canyon zijn best doet om al onze klanten op tijd van zijn fiets te voorzien, maar soms is de tijd onze tegenstander.

Een definitief aflevermoment is pas bekend, wanneer je een automatisch bericht krijgt van Canyon met daarin het bericht dat de laatste etappe onderweg is. Bij verdere onduidelijkheden kun je contact opnemen met het servicekantoor. Een volledig accurate leverdatum kunnen we echter van tevoren nooit geven.

We hopen dat je deze vertraging van de positieve kant bekijkt, namelijk dat de grote algemene interesse in Canyon een bevestiging is dat je dezelfde keuze hebt gemaakt als vele anderen.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie