Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Maruss
Forum-lid
Berichten: 822
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 14 mei 2015 13:26

Het beste is waarschijnlijk het frame raw bestellen en hier laten spuiten door een gerenommeerde spuiter.

Als je het in China wilt laten doen neem dan contact op hoe je leverancier het wil hebben. Bij Velbuild willen ze volgens mij gewoon een jpg, gif, png file waar je een beetje het kleuren patroon duidelijk maakt, en dan duidelijk je kleurcodes doorgeven.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 14 mei 2015 14:23

Even een dom vraagje maar als je een nieuw frame besteld zitten er dan ook gelijk lagers in het balhoofd? Zoja, is dit alle frames zo?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 mei 2015 14:27

Normaal krijg je er een (goedkope) headset bij, meestal een Neco. (niks mis mee trouwens)
Afbeelding

Tillyburg
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2015 13:07

Tillyburg 16 mei 2015 19:59

ik zou graag wat foto's van mijn nieuwe fiets willen uploaden alleen weet ik helaas niet hoe ik ze op deze site krijg.

Heb tijd geleden via Aliexpress. een geweldig mooi full carbon frame besteld.

Het is id wel een kopie van een bestaand merk. en mijn ervaring met het materiaal uit china is tot nu toe zeer goed. fiets rijd echt fantastisch.
Het spuit werk is echt geweldig mooi niks op aan te merken. mensen om me heen zeggen dan ook van dat kan toch niet voor dat geld.... tot ze de fiets in het echt zagen en toen gelijk begonnen te twijfelen, ..... is het niet gewoon een productie fout.. afdankertje van het echte colnago.. ??? (dat is zeker niet zo, daar bij Colnago kennen ze geen foutjes)
Ik weet het zelf ook niet en wil het ook niet weten, een ding weet ik wel en dat is dat ik een orgineel frame niet kan betalen laat staan met de huidige FFWD 5r wielen erin al helemaal niet.

Ik ben helemaal Happy,

(ps. op aliexpress vind je alles voor je fiets, van binnenbanden tot carbon frames tot zadel en kleding. allemaal nep/namaak.maar voor mij goed genoeg)

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 16 mei 2015 21:10

daniel1975 schreef: Het topic is bedoeld voor het delen van ervaringen van fietsonderdelen welke zijn geproduceerd door en onder naam van chineese producenten.
Het importeren van nep-merkartikelen is verboden en moedigen wij ook niet aan.

Edit Freerider: Ook het zelf plaatsen van "nep"-logo's van bestaande merken is niet toegestaan. Hier dus geen foto's van plaatsen svp!

SLB087
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2015 19:47

SLB087 17 mei 2015 20:06

Ik ben van plan een fietsframe te bestellen vanuit china.
Mijn grootste zorg is de douane in belgie.
Ik heb vernomen dat ze zeer streng toetreden op chinese fietsonderdelen.

Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet omzeilen?

Kan ik dat eventueel bestellen en via nederland (nederlandse douane) naar mij toesturen (postnl)?
Of spelen ze dat door naar de belgische douane?
Graag had ik alle info daaromtrent verkregen

Vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 mei 2015 20:36

misschien dit topic even doorlezen? staat redelijk wat info betreft verschepen naar België en/of Nederland vanuit China.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mei 2015 20:41

SLB087 schreef:.........
Ik heb vernomen dat ze zeer streng toetreden op chinese fietsonderdelen.

Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet omzeilen?
..........
Als ze hun werk niet doen zijn het luierikken en als ze het wel doen dan vraag je maar om het te omzeilen.

Koop je gewoon een frame in België.
Lees eerst even dit topic door, of gebruik de zoekfunctie rechtsboven.Een beetje inspanning zoals de douane nu en dan kom je er wel :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 17 mei 2015 20:48

Emil1 schreef:Hallo allemaal,

Momenteel ben ik mijn Chinees aan het opbouwen. (Velobuild VB-R 022) Aangezien er best al wat van rondfietsen kan ik mijn vraag hier vast wel kwijt.

Na het plaatsen van de vork viel het mij op dat er beste een ruime spleet tussen de voorvork en het balhoofd blijft bestaan. (zie foto)

Afbeelding

Toch zit er geen speling op het balhoofd als ik met de voorrem ingeknepen de fiets beweeg.
(Remblokken staan ondertussen wel goed afgesteld hoor :D )
Kan dit verder kwaad of is dit puur optisch?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Die spleet kan veroorzaakt worden doordat de conus (ring) niet goed op de vork is geperst.
Maar ook kan het lager iets uitsteken. Sommige combinaties van lagers en conus kunnen wat dikker uitpakken dan anderen. Je kunt een andere conus proberen maar je moet kijken of het goed matched.

wat voor merk balhoofd heb je nu gemonteerd?

radje
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jun 2011 22:16

radje 20 mei 2015 15:28

Spaceship schreef:
Emil1 schreef:Hallo allemaal,

Momenteel ben ik mijn Chinees aan het opbouwen. (Velobuild VB-R 022) Aangezien er best al wat van rondfietsen kan ik mijn vraag hier vast wel kwijt.

Na het plaatsen van de vork viel het mij op dat er beste een ruime spleet tussen de voorvork en het balhoofd blijft bestaan. (zie foto)

Afbeelding

Toch zit er geen speling op het balhoofd als ik met de voorrem ingeknepen de fiets beweeg.
(Remblokken staan ondertussen wel goed afgesteld hoor :D )
Kan dit verder kwaad of is dit puur optisch?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Die spleet kan veroorzaakt worden doordat de conus (ring) niet goed op de vork is geperst.
Maar ook kan het lager iets uitsteken. Sommige combinaties van lagers en conus kunnen wat dikker uitpakken dan anderen. Je kunt een andere conus proberen maar je moet kijken of het goed matched.

wat voor merk balhoofd heb je nu gemonteerd?
Ik zit nar die foto te kijken... weet je zeker dat je de ring die over je vorkbuis moet tikken ver genoeg hebt...maar nog belangrijker niet verkeerd om hebt zitten....
Op de foto lijkt het dat die ring verkeerd om zit(de dikkere kant richting het balhoofdlager)...

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 20 mei 2015 18:04

RaceFietserke schreef:haha :p

Danny, mooie fiets ;) waar heb je dat frame besteld?

Aliexpress young cycling

verbraakje
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57

verbraakje 21 mei 2015 10:43

Afbeelding

Plaats reactie