Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 08 mei 2015 19:46

Ik heb ook de nieuwe software geinstalleerd en ben nog geen fouten / bugs tegen gekomen.

twinny
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:37

twinny 08 mei 2015 19:58

Ook hier een tevreden gebruiker van de 505hc.
Al sinds 2013 en niks wat niet werkt. Updaten gaat probleemloos en heb echt totaal geen gezeik.
Maar je leest alleen de problemen op dit soort forums. De tevreden gebruik laat zich niet horen.
Apex Flare 3.0 Disc Di2 QS45 Carbon Disc
Gs1200 lc Rallye

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 08 mei 2015 21:23

blijkbaar zijn die gps-toestellen echt de grens van het technisch haalbare. Ik heb een cyclo 300 en die heeft altijd net voldoende gefunctioneerd. De grappigste problemen heb ik echter met de kaart. Daar staat zo nu en dan een weg op die in het echt niet bestaat. In de buurt van Woerden wil hij altijd dat ik de Rijn oversteek op een plek waar de laatste 50 jaar geen weg/brug kan zijn geweest. ;) Ik heb al twee keer te maken gehad met een gecrashd toestel, steeds na een update. Nu zijn ze een nieuwe achterkant aan het fabrieken omdat er een vleugeltje van de bevestigingsspil is afgebroken. Verder heb ik al twee stuurmounts gesloopt, zonder dat ik het gevoel heb iets raars te hebben gedaan. Als ik niet wist van de problemen met Garmin-apparaten zou ik denken dat het echt een baggerding was.
Er zijn vast nog wel meer mensen die iets te klagen hebben maar het nalaten omdat het nergens goed voor is.
En oh ja: die batterij-duur van 4 uur is ook niet indrukwekkend.

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 11 mei 2015 18:16

Fouten in een kaart kun je het apparaat zelf toch niet verwijten? Ze gebruiken kaarten van derden, bij Mio de Teleatlas en de OSM. Beiden geen product van Mio.
Ik heb afgelopen weekend met mijn Mio 300 nog een tocht van 4 uur gemaakt. Batterij nog 48% capaciteit. Scherm verlichting gaat na 1 minuut op gedimde stand maar is dan nog prima te lezen ( het zonnetje scheen!).
Ik vind wel de gevoeligheid van het scherm niet optimaal. Reageert redelijk traag. Dat is bij de Garmin een stuk beter.

japino
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 mei 2014 12:00

japino 11 mei 2015 18:22

Avvocato schreef:Mijn 505 geeft de cadanssensor niet meer weer, wel de snelheidssensor. Zou het aan de batterij kunnen liggen (op zich vreemd want de twee sensoren hebben maar een batterij)?
Dit probleem heb ik nu ook. Was het probleem opgelost met een nieuwe batterij?

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 13 mei 2015 09:30

Weet ik nog niet. Ik heb er van het weekend een nieuwe in gedaan nadat hij ook de snelheidssensor niet meer weergaf. Na de volgende rit laat ik weten of het helpt ;)

Gebruikersavatar
Totofan
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 nov 2013 20:59
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Totofan 14 mei 2015 18:56

Nieuwe software geïnstalleerd , ben ook de kaarten kwijt, kan niet meer navigeren.
Ik kan wel de route die ik fiets opnemen, en alles word weergegeven op Mioshare, en Strava.
Ik hoop dat Mio met oplossing komt, ben we tevreden over de Mio 303 hc.

Groet Marcel
Lekker fietsen op mijn Bulls Harrier......en veel genieten.

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 15 mei 2015 06:08

Ik heb de update 2 keer gedaan, bij de 2e keer had ik ook de kaarten weer terug. Wat ik jammer vond was dat het apparaat ook alle geschiedenis kwijt was (jaartotaal ed) Gelukkig staan deze nog wel in CycloAgent
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Wbosma
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2015 10:15

Wbosma 17 mei 2015 10:20

Gisteren na regenachtige koude tecklenburg rundfart lukte het ons niet om onze Mio's met het touchscreen uit te zetten.
Vingers te koud?? Te nat???

Gebruikersavatar
Totofan
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 nov 2013 20:59
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Totofan 18 mei 2015 21:18

Vandaag eens mijn Mio gereset en opnieuw geïnstalleerd, ik heb de kaart weer terug.
Het duurt wel even maar volgens mij werkt alles weer naar behoren.

Groet Marcel
Lekker fietsen op mijn Bulls Harrier......en veel genieten.

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 25 mei 2015 09:56

Avvocato schreef:Weet ik nog niet. Ik heb er van het weekend een nieuwe in gedaan nadat hij ook de snelheidssensor niet meer weergaf. Na de volgende rit laat ik weten of het helpt ;)
Snelheidssensor werkt weer met nieuwe batterij, nog steeds geen cadans :(

japino
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 mei 2014 12:00

japino 28 mei 2015 14:37

Bij mij lijken zowel de snelheidssensor als de cadanssensor het te hebben opgegeven. Ook met een nieuwe batterij geen sjoege. Hele apparaat nog eens gereset en alles opnieuw geïnstalleerd (ging in 1x goed trouwens), maar dat hielp ook niet. Ik ga de klantenservice maar eens bellen. Ik wacht ook al ruim een maand op een nieuwe oplader, dat schiet ook niet op. De Mio is een mooi en gebruiksvriendelijk apparaat (als alles het doet).

Plaats reactie