Giro 2015
Astana staat wel met 3 man in de top 5, die kunnen dus nog een leuk spelletje gaan spelen.
Verder heb ik buiten Degenkolb om alleen maar Katusha, Sky, Etix, Movistar en dan nu Astana gezien dit Seizoen. De rest lijkt min of meer voor spek en bonen mee te doen...
Verder heb ik buiten Degenkolb om alleen maar Katusha, Sky, Etix, Movistar en dan nu Astana gezien dit Seizoen. De rest lijkt min of meer voor spek en bonen mee te doen...
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zojuist op Twitter;
De klassementsrenners vandaag: 1684hm/u, 6wt/kg
Landa was nog 15-20sec sneller.
De klassementsrenners vandaag: 1684hm/u, 6wt/kg
Landa was nog 15-20sec sneller.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, dat wordt ik pas als de cijfers uit de topjaren van LA worden gehaald
Less is bore
- Campionissimo
- Forum-lid
Tiralongo, ook al zo'n lekkere knakker... Man o man.
Toen ik net het duimpje en de grijns van Tiralongo zag knakte het. Flashback naar de Festina knechten die in 1997 ritzeges aan elkaar regen in de Tour, Hincapie die in 2005 de koninginnenrit won. Weggezapt naar car s.o.s. op National Geographic. Wielrennen komt wel weer eens als Astana en een aantal andere ploegen niet meer meedoen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Campionissimo
- Forum-lid
Ik ben benieuwd naar het geleverde vermogen van Tiralongo op de laatste klim. Dit is niks minder dan het opsteken van een dikke middelvinger naar iedereen die een schone wielersport voorstaat.
Leek mij nochtans eerder een serieuze inzinking van Slagter (begrijpelijk na een zware eerste week en een solopoging vanop 55 km) en dan in tweede plaats een beter getimede aanval van Tiralongo... Of het clean is zullen we binnen enkele maanden wel horen. Onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen?
- Sweety2008
- Forum-lid
Vind ik ook onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Ghost Nivolet 6LC
Man man . Iedereen was zwaar aan het terugkomen.Campionissimo schreef:Ik ben benieuwd naar het geleverde vermogen van Tiralongo op de laatste klim. Dit is niks minder dan het opsteken van een dikke middelvinger naar iedereen die een schone wielersport voorstaat.
In mijn ogen niet eens zo zeer het verschil tussen de inzinking van Slagter en de snelheid van Tiralongo maar vooral de macht waarmee Tiralongo het groepje met Hesjedal en Kruijswijk achterliet. Hierin neem ik ook het rijden van de mij tot deze week totaal onbekende spanjaard Landa mee die gisteren een nummertje opvoerde maar balend over de streep kwam omdat hij Intxausti niet meer kon bijhalen (duidelijk niet omdat het hem aan macht en snelheid ontbrak op de slotklim maar omdat hij te laat was aangegaan).
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen? Op die manier heb ik sinds 1991 volstrekt naïef het epo-circus voorbij zien komen. Die renners waren ook allemaal onschuldig tot het tegendeel was bewezen. Per saldo weten we nu dat epo zijn intrede deed en de eerste gebruikers (Indurain, Gewiss, etc.) liet vliegen door een middel waarvoor de dopingbestrijders tien jaar lang geen test hadden. Het gevolg was dat het voor de rest van het peloton kiezen of delen was: of zelf ook aan de epo of je kon net zo goed stoppen met wielrennen. Daardoor kijken we nu gemakzuchtig terug op die tijd want, ach, ze gebruikten allemaal dus het was alsnog eerlijk. Hier en daar werd een renner gepakt, na hun carrière bekenden er een paar en door secundair bewijs konden ze Armstrong en zijn ploeg aanpakken, maar de rest is nooit bewezen en hun overwinningen bleven staan. En de bedriegers van toen zijn ook nu nog actief als managers, artsen en ploegleiders.
Waarom ik dit aanhaal? Omdat ik het gevoel heb dat we weer terug zijn bij de situatie van de vroege jaren negentig: er rijden een paar ploegen rond die de juiste middelen kennen en de rest heeft het nog niet. Net als 20 jaar geleden zoemen de namen van deze middelen al rond maar er zijn nog geen betrouwbare tests. Astana, Sky, Movistar, Etixx-QS, op een paar individuele renners uit andere ploegen na telt de rest niet mee dit jaar. Die ploegen zullen voor dezelfde keuze komen te staan als twintig jaar geleden: ook gebruiken of afhaken. Het zit wielrenners in het bloed (pun not intended) om te willen koersen dus over een paar jaar is de cirkel rond en is het nieuwe, schone imago waar zo hard aan zou worden gewerkt verdwenen. Veel toeschouwers willen bedrogen worden, ik niet meer.
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen? Op die manier heb ik sinds 1991 volstrekt naïef het epo-circus voorbij zien komen. Die renners waren ook allemaal onschuldig tot het tegendeel was bewezen. Per saldo weten we nu dat epo zijn intrede deed en de eerste gebruikers (Indurain, Gewiss, etc.) liet vliegen door een middel waarvoor de dopingbestrijders tien jaar lang geen test hadden. Het gevolg was dat het voor de rest van het peloton kiezen of delen was: of zelf ook aan de epo of je kon net zo goed stoppen met wielrennen. Daardoor kijken we nu gemakzuchtig terug op die tijd want, ach, ze gebruikten allemaal dus het was alsnog eerlijk. Hier en daar werd een renner gepakt, na hun carrière bekenden er een paar en door secundair bewijs konden ze Armstrong en zijn ploeg aanpakken, maar de rest is nooit bewezen en hun overwinningen bleven staan. En de bedriegers van toen zijn ook nu nog actief als managers, artsen en ploegleiders.
Waarom ik dit aanhaal? Omdat ik het gevoel heb dat we weer terug zijn bij de situatie van de vroege jaren negentig: er rijden een paar ploegen rond die de juiste middelen kennen en de rest heeft het nog niet. Net als 20 jaar geleden zoemen de namen van deze middelen al rond maar er zijn nog geen betrouwbare tests. Astana, Sky, Movistar, Etixx-QS, op een paar individuele renners uit andere ploegen na telt de rest niet mee dit jaar. Die ploegen zullen voor dezelfde keuze komen te staan als twintig jaar geleden: ook gebruiken of afhaken. Het zit wielrenners in het bloed (pun not intended) om te willen koersen dus over een paar jaar is de cirkel rond en is het nieuwe, schone imago waar zo hard aan zou worden gewerkt verdwenen. Veel toeschouwers willen bedrogen worden, ik niet meer.
fietsen doe ik net als een prof,