Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2015

Erik
Forum-lid

Erik 17 mei 2015 22:10

Ik ben duidelijk weer een van de weinige die gewoon lekker naar de koers heeft zitten kijken.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 17 mei 2015 23:04

Campionissimo schreef:Eigenlijk zou de rest gewoon moeten weigeren om nog tegen Astana te koersen. Eind jaren '90 was het peloton ook in staat om een (destijds lachwekkend, zeker met de kennis van nu) statement te maken. Ik zie Pantani nog op 't asfalt zitten...
Maar die staakten dan ook niet omdat ze niet tegen gedrogeerde ploegen wilden rijden maar omdat ze grootschalige dopingjacht van de Franse justitie schandalig vonden. De heren wensten niet als criminelen behandeld te worden en protesteerden daarbij tegen het uit de tour zetten van Festina, TVM, Banesto, ONCE en nog wat ploegen. Natuurlijk al even hypocriet maar niet om de reden die jij noemt ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dc
Forum-lid

dc 18 mei 2015 08:15

Wel weer grappig hoezeer Kruijswijk hier is doorgezaagd (matige knecht, Lotto die te hoog van de toren blaast) en nu eigenlijk gewoon prima in vorm blijkt te zijn.

En Lotto Jumbo die met wat meer mazzel zomaar twee ritten had kunnen winnen, iets wat met zulke achterlijke ploegleiders en kansloze renners toch wel knap is :D

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 18 mei 2015 08:37

@dc je doelt wellicht hierop?
mrcoffee schreef:Kruijswijk op 8 minuten van de favorieten en jawel onze grote vriend Zakarin op 17 minuten...

Tja, ontluisterend voor Kruijswijk denk ik. Die kan zijn ronde aspiraties gelijk weer bij de kliko zetten. Een goede ronde rijden is leuk maar een goede ronde rijden als kopman is een ander verhaal. Ze hebben bij Lotto-Jumbo te hoog van de toren geblazen.

Sofar, resetten en nu gewoon voor neven klassementen en etappes gaan rijden en is die kansloze dagdromerij van het GC ook weer over.
Kruijswijk doet het precies goed: proberen een dagzege te pakken. Een goed klassement (mninimaal top 10) kan hij redelijkerwijs toch niet rijden want hij heeft helemaal niemand om hem in de beklimmingen te steunen. Dan vind ik het dom van het management van Lotto-Jumbo om dan (wellicht voor de Bühne) te zeggen dat "ze" voor een top tien klassering gaan.

Dat Kruijswijk een goede renner is, een prima klassement kan rijden en ook een aansprekende dagzege kan pakken staat buiten kijf. Allebei is, gezien zijn eenzame strijd, een brug te ver. Mijn respect heeft hij in zijn voorgaande edities vande Giro allang gewonnen. En het respect is alleen maar hoger geworden door in de laatste twee lastige etappes voor de aanval te kiezen.

Nee hoor, met Kruijswijk is helemaal niks mis.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 18 mei 2015 09:13

Helemaal mee eens Mrcoffee, hij doet alles wat in zijn bereik ligt.
Omdat je nu niet elke week op het podium staat wil niet zeggen dat een mislukte renner ben.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mei 2015 09:52

Stelling: als Astana niet op deze manier rond zou rijden had ie wel een etappe gepakt.

Ik vind het eigenlijk niet eens leuk meer om te kijken, terwijl ik de afgelopen jaren meer en meer fan ben geworden van de Giro. Ik vind het heel knap van Erik dat hij gewoon lekker naar de koers kan zitten kijken. Ik kan het niet op deze manier :(
En ik ben niet de enige, over hele wereld worden er enorme vraagtekens gezet. 3 man bij de eerste 5, en 6 bij de eerste 27..... Ik denk dat Brian Cookson niet echt lekker slaapt momenteel.
Less is bore

phil
Forum-lid

phil 18 mei 2015 10:17

Wellicht verkeerde topic, maar ja, gaat toch echt over de Giro 2015:

http://www.extrasport.be/helaas-te-onge ... or-fictie/

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 18 mei 2015 10:28

Wat een draak van een tekst. Vrijwel onleesbaar. Eén grote monologue intérieur en dan ook nog eens gesteld in de derde persoon.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 18 mei 2015 12:16

Een paar vragen die ik dan toch heb......

Er wordt zaterdag door Landa een tijd verbeterd op een klim die door Berzin in de 1994 werd gezet.
Rijden ze dan nu met nog meer/betere doping dan toen?
Er wordt gezegd dat de epo van toen minimaal 10% prestatie scheelde, wat gebruikt de rest dan nu want die worden er niet op 10% af gereden. MAW er is niets veranderd :-) he zelf alweer de vraag beantwoord.

Maruss
Forum-lid

Maruss 18 mei 2015 12:43

ik kijk nog steeds met groot genoegen. Tenminste zolang Contador de Astana trein van zich af weet te houden. Voor mjn gevoel rijdt Astana wel hard maar niet heel slim. Ok ze winnen etappes maar dat is niet hun grote doel, of zoals gisteren Tiralongo uitlegde eerder een kwestie van een slechte uitvoering van een strategisch plan (vooruit rijden om Aru te ondersteunen, maar dan te ver vooruit zitten) . Daarnaast lijkt Landa vooral Porte te helpen bij demarrages van Aru. Zodra Aru weg probeert te springen is Contador alert en rijdt er vrij snel naartoe. Porte wordt dan op een aantal fietslengtes gereden, maar gelukkig voor hem zit dan steeds Landa er tussen waardoor hij een stukje makkelijker weer aansluiting vindt dan wanneer Landa gewoon was blijven zitten en aansluit achter Porte.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mei 2015 13:08

Contador gaat dit duel verliezen. Aru is te sterk of moet een keer een ongekende inzinking hebben.
Ik heb geen idee van Aru's tijdritten trouwens.
Less is bore

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 18 mei 2015 13:21

daniel1975 schreef:Contador gaat dit duel verliezen. Aru is te sterk of moet een keer een ongekende inzinking hebben.
Ik heb geen idee van Aru's tijdritten trouwens.
Een verkeerde transfusie en het is klaar ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie