Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

RB1965
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 19:10

RB1965 26 mei 2015 16:33

twee weken geleden voorraadfiets (SLX 9) besteld om snel een fiets te hebben. vorige week zou hij verzonden worden. Vandaag gebeld wordt twee weken later.

vind het een slechte zaak dat er leverweken worden genoemd worden aan de voorkant van het kooptraject, om vervolgens na aankoop te melden dat het al geruimere tijd niet lukt om op tijd te leveren.
Had ik niet verwacht bij een fiets die op voorraad is.

GdK
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2014 21:13

GdK 26 mei 2015 16:43

Langer moeten wachten op je fiets is nooit leuk. Bij mij was de levering gewoon snel. Zatermiddag besteld, dinsdagmorgen in huis.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 mei 2015 18:38

RB1965 schreef:twee weken geleden voorraadfiets (SLX 9) besteld om snel een fiets te hebben. vorige week zou hij verzonden worden. Vandaag gebeld wordt twee weken later.

vind het een slechte zaak dat er leverweken worden genoemd worden aan de voorkant van het kooptraject, om vervolgens na aankoop te melden dat het al geruimere tijd niet lukt om op tijd te leveren.
Had ik niet verwacht bij een fiets die op voorraad is.
o.a. uit dit canyon topic blijkt dat een fiets echt alleen door canyon gelijk wordt geleverd als ie op de site echt op voorraad staat. Jouw bericht heeft het zowel over status 'op voorraad' als over een leverweek? Indien een leverweek genoemd staat wordt er geen zekerheid geboden (staat ook ergens met kleine lettertjes volgens mij)

RB1965
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 19:10

RB1965 26 mei 2015 18:46

Nee er stond op voorraad.

Het geeft niet dat iets levertijd heeft, maar communiceer dat dan correct. Waar ik me wel aan stoor is onjuiste informatie.
Vorige week donderdag nog mailcontact gehad en werd gemeld wordt morgen of begin volgende week verzonden.
Vandaag te horen gekregen kan nog wel twee weken duren, want het is zo druk omdat we zo succesvol zijn.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 mei 2015 19:17

RB1965 schreef:Nee er stond op voorraad.

Het geeft niet dat iets levertijd heeft, maar communiceer dat dan correct. Waar ik me wel aan stoor is onjuiste informatie.
Vorige week donderdag nog mailcontact gehad en werd gemeld wordt morgen of begin volgende week verzonden.
Vandaag te horen gekregen kan nog wel twee weken duren, want het is zo druk omdat we zo succesvol zijn.
dat is wel gek, want op voorraad betekent zoals gezegd vaak dat er snel geleverd wordt.
edoch, over 2 weken (als je op de nieuwe fiets zit) ben je die 2 weken vertraging zo vergeten!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 mei 2015 19:29

meuk schreef:Dank Bigfloor.

@Brekson: mijn fiets was 3 jaar en 3 maanden, dus volgens mij kom ik niet meer in aanmerking. Maar ga ze vandaag iig even bellen.
is er nog iets uit telefoontje met canyon gekomen? ben benieuwd!

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 26 mei 2015 20:04

Helaas idd net paar maanden buiten crash replacement, maar er was wel wat mogelijk; ze wilden bijv. bij aanschaf nieuw frame wel gratis spullen overzetten. Eerst eens kijken wat ik precies ga doen, maar denk toch AL SLX frame.

Speaking of which...

Ik had een Ultimate CF (2011/2012) maat 2XL/62cm, maar had altijd idee dat deze net te groot was, moest echt net 0 setback rijden om na onderstaande meting goed op fiets te zitten. Nu zijn dit mijn gegevens (fietspositiemeting 2012 bij SMA Midden-Nederland op basis van mijn CF):
Lengte: 191,1 cm
Binnenbeenlengte 93
Romplengte: 63,5
Schouderbreedte: 37
Armen: 65

Hart zadel - bracket: 83,1 cm
Crancklengte: 175 mm
Stuurpen: 120 mm
Zadelpunt achter bracket: ideaal is 8 cm
Punt zadel- hart stuur: 59 cm

Bovenstaande lichaamsgegevens via PPS invullen levert dat een XL/60cm op. Is het dus verstandig om op basis van lichaamsgegevens, maar ook op basis van fietspositiemeting te kiezen voor de XL (en niet voor de 2XL zoals mijn CF was)? Ik ben niet zo heel goed in het interpreteren van die tabellen... :)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 mei 2015 20:14

goeie service van dat overzetten.

volgens mij bepaal je in een meting eerst de hoogte van het zadel + de setback en op basis van die gegevens vervolgens de lengte van je zit.
dat er 0 setback is geadviseerd zegt nog niet direct iets over de maat (want bij XL en 2XL de zitbuishoek hetzelfde volgens mij)

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 26 mei 2015 20:17

Die setback 0 was denk ik (maar alweer 3 jaar geleden) mijn conclusie. Ik had de CF aangeschaft en daarna pas die meting laten doen om me goed op die fiets te laten positioneren. Beter natuurlijk andersom...

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 mei 2015 21:58

meuk schreef:Helaas idd net paar maanden buiten crash replacement, maar er was wel wat mogelijk; ze wilden bijv. bij aanschaf nieuw frame wel gratis spullen overzetten. Eerst eens kijken wat ik precies ga doen, maar denk toch AL SLX frame.

Speaking of which...

Ik had een Ultimate CF (2011/2012) maat 2XL/62cm, maar had altijd idee dat deze net te groot was, moest echt net 0 setback rijden om na onderstaande meting goed op fiets te zitten. Nu zijn dit mijn gegevens (fietspositiemeting 2012 bij SMA Midden-Nederland op basis van mijn CF):
Lengte: 191,1 cm
Binnenbeenlengte 93
Romplengte: 63,5
Schouderbreedte: 37
Armen: 65

Hart zadel - bracket: 83,1 cm
Crancklengte: 175 mm
Stuurpen: 120 mm
Zadelpunt achter bracket: ideaal is 8 cm
Punt zadel- hart stuur: 59 cm

Bovenstaande lichaamsgegevens via PPS invullen levert dat een XL/60cm op. Is het dus verstandig om op basis van lichaamsgegevens, maar ook op basis van fietspositiemeting te kiezen voor de XL (en niet voor de 2XL zoals mijn CF was)? Ik ben niet zo heel goed in het interpreteren van die tabellen... :)
Als PPS dat tooltje van Canyon is, zou nog 10 keer zelf meten. OIk moest op basis dat tool een XL hebben: 1.90/90. Maar heb een L genomen. Langer had mijn frame niet moet en zijn, anders was mijn stuurpen <10cm geworden en mijn stuurpen staat 5 mm boven de headset. Dus zeker niet blind varen op PPS.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 mei 2015 23:04

Klinkt als xl als goede keuze.... komt uit je gevoel dat je 2xl net wat lang is, uit t pps tooltje komt het ook.
En dan mijn eigen ervaring, ik zit op een ultimate al mast L, met 1.85 en relatief lange ledematen (dacht bbl 89cm, maar weet t niet zeker... wel is mijn span 1.92... dus heb wat aapfactor).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 27 mei 2015 10:09

meuk schreef:

Bovenstaande lichaamsgegevens via PPS invullen levert dat een XL/60cm op. Is het dus verstandig om op basis van lichaamsgegevens, maar ook op basis van fietspositiemeting te kiezen voor de XL (en niet voor de 2XL zoals mijn CF was)? Ik ben niet zo heel goed in het interpreteren van die tabellen... :)
Met vrijwel identieke lengtematen heb ik destijds voor een XL gekozen wat een zeer goede keuze bleek....

Plaats reactie