plantagenet schreef:@ pinarello: zie ik het nou goed? Een Bianchi als avatar?
Mont Ventoux beklimmen
- Italia_david
- Forum-lid
gaaf hoor.. ik denk dat we zondag of maandag omhoog gaan.. super veel zin in.pinarello schreef:Idd nog een week. Volgende week dinsdag Bedoin, donderdag Sault en zaterdag Malaucene in de Gran Fondo Mont Ventoux.
daarna naar de alpen lekker kou leiden
#passioneceleste #ridebianchi
- FaustoCoppi
- Forum-lid
Ik ga eind juni de Mont Ventoux voor het eerst bedwingen. Aangezien we op 1.5 uur rijden op de camping zullen staan, zal ik 1 tot maximaal 2 keer die kant op gaan met de auto. Ik wil 'm sowieso vanaf de klassieke kant (Bedoin) doen. Welke kant is daarnaast nog meer aan te raden als ik drie keer wat te veel van het goede vind, Sault of Malaucene?pinarello schreef:Idd nog een week. Volgende week dinsdag Bedoin, donderdag Sault en zaterdag Malaucene in de Gran Fondo Mont Ventoux.
Ik zou vanaf Malaucène aanraden, erg mooie klim van die kant. Tevens fiets je dan niet twee maal hetzelfde laatste stuk; dat doe je wel als je vanaf Bedoin en vanaf Sault fietst. Vanaf Malaucène is het ook zwaarder dan vanaf Sault.FaustoCoppi schreef:Ik ga eind juni de Mont Ventoux voor het eerst bedwingen. Aangezien we op 1.5 uur rijden op de camping zullen staan, zal ik 1 tot maximaal 2 keer die kant op gaan met de auto. Ik wil 'm sowieso vanaf de klassieke kant (Bedoin) doen. Welke kant is daarnaast nog meer aan te raden als ik drie keer wat te veel van het goede vind, Sault of Malaucene?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sault is erg makkelijk, zoek de profielen maar op. Mijn keuze: auto im Bedoin zetten, door de Gorges de la Nesque naar Sault en dan omhoog. Via Malaucene afdalen en dan terug Bedoin.
En uiteraard ook een keer de klassieke Bedoin klim.
Less is bore
- Italia_david
- Forum-lid
i know.. ben er al twee jaar geweest met de onder andere de Ventoux for cancer (belgische alphe d'huzes)Jans schreef:@Italia_david en alle anderen. Er is in de omgeving meer dan de Ventoux. Ik hoop dat jullie daar ook nog tijd voor hebben en vooral nemen.
super omgeving, ook leuk om daar even de kleine madeleine mee te pakken.
inderdaad is de beklimming van malaucene erg mooi, maar persoonlijk vind ik hem wel grillig in percentage.
#passioneceleste #ridebianchi
- FaustoCoppi
- Forum-lid
Dank voor die optie. Gorges de la Nesque leek me inderdaad ook wel wat, zo kan ik dit mooi combineren.daniel1975 schreef:Sault is erg makkelijk, zoek de profielen maar op. Mijn keuze: auto im Bedoin zetten, door de Gorges de la Nesque naar Sault en dan omhoog. Via Malaucene afdalen en dan terug Bedoin.
Nou ja, erg makkelijk...... Het blijft zo'n 25Km klimmen, waarbij de laatste 6 Km net zo zwaar als de geroemde Bedoin-klim. En de Gorges is ook nog dik 20 Km tegen (geloof ik) 4% gemiddeld. Maar wel een enorm mooi rondje, dus wat dat betreft een goed advies.daniel1975 schreef:Sault is erg makkelijk, zoek de profielen maar op. Mijn keuze: auto im Bedoin zetten, door de Gorges de la Nesque naar Sault en dan omhoog. Via Malaucene afdalen en dan terug Bedoin.
Daarnaast wil ik ook nog even een lans breken voor het gebied achter Malaucene. Niet richting de Ventoux, maar juist de andere kant op. Mooie weggetjes en landschappen en pittige klimmetjes. Echt de moeite waard!
Gorges is inderdaad mooi. En vrij makkelijk vind ik toch. Kun je eventueel ook combineren met de col de abeilles (via de kleine D weg, niet via de D2) als je niet de Ventoux op wilt. Persoonlijk vind ik het rondje richting Suzette ook heel fraai (ten westen van de Ventoux, bedoel je die ook, Hanz?)
De Ventoux vanaf Malaucene vind ik persoonlijk zwaarder dan vanaf Bedoin. Vanaf Bedoin vind ik leuker.
De Ventoux vanaf Malaucene vind ik persoonlijk zwaarder dan vanaf Bedoin. Vanaf Bedoin vind ik leuker.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik bedoelde inderdaad een rondje richting Suzette. Toen ik daar vorig jaar was, was dat rondje wel een hoogtepunt.53x11 schreef:Gorges is inderdaad mooi. En vrij makkelijk vind ik toch. Kun je eventueel ook combineren met de col de abeilles (via de kleine D weg, niet via de D2) als je niet de Ventoux op wilt. Persoonlijk vind ik het rondje richting Suzette ook heel fraai (ten westen van de Ventoux, bedoel je die ook, Hanz?)
En of Malaucene of Bedoin nu zwaarder is, daar ben ik voor mezelf nog niet uit. Ben er nu 3x geweest. In september nog maar eens kijken
- daniel1975
- Forum-lid HC
Suzette is idd fraai !!
Less is bore