Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cyclocross fietsen

mickelzzon
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jan 2015 07:53

mickelzzon 01 jun 2015 14:04

Het is toch een Ridley geworden, de X-Ride 10 disc. Ik kwam voor de X-ride 20 met 105 maar die was er niet in mijn maat. Voor nog geen 200 euro kon ik de Ultegra 11 speed X-Ride 10 disc meenenen en dat is um dus geworden.
Schakelt als boter en rijd super. Alleen zou ik de wielen willen vervangen door bijvoorbeeld een Hope Pro set (MTB wielen) maar Mantel zegt dat dit niet kan met een 11 speed Shimano cassette.
Ik heb wel de Shimano's RX31 disc gezien maar die heeft centerlock i.p.v. 6 bolt. Nu is daar wel een conversieset voor maar hoe sterk is dat en is dat aan te raden?
De 4ZA Cirrus wielen hebben een gewichts limiet van 95 kg, ik ben 10 kg zwaarder en heb meestal ook een rugzak van een paar kilo bij me dus ik twijfel of de Cirrus wielen het wel gaan houden. Shimano geeft 120Kg op bij de RX31 en dat lijkt me meer dan voldoende. Ik heb ruim een jaar op een 3T Accelero alu set gereden met een gewichtslimiet van 110 kg max, en die waren bij verkoop van mijn racefiets nog net zo recht als ze uit de doos kwamen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 jun 2015 14:08

"Schakelt als boter"

Is dat positief of negatief?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

mickelzzon
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jan 2015 07:53

mickelzzon 01 jun 2015 14:29

MarkVeenstra schreef:"Schakelt als boter"

Is dat positief of negatief?
Dat is heel positief, die nieuwe Ultegra serie schakelt zo soepel dat je het alleen maar merkt met trappen maar vaak niet eens hoort dat de ketting op een ander wieltje komt te liggen. Zowel op als neer schakelen gaat soepel en dat was met de vorige 6700 serie anders.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 01 jun 2015 20:47

@mickelzzon: Gefeliciteerd met je mooie crosser!
Ik ben ook aan het zoeken naar een nieuwe crosser, deze heb ik momenteel o.a. op het oog: http://www.ridley-bikes.com/be/nl/bikes ... disc-1502a

Heb jij jou fiets bij Mantel gekocht?, ze staan namelijk niet op de website.
Heb je nog een leuke korting kunnen regelen?

mickelzzon
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jan 2015 07:53

mickelzzon 01 jun 2015 22:24

rednas schreef:@mickelzzon: Gefeliciteerd met je mooie crosser!
Ik ben ook aan het zoeken naar een nieuwe crosser, deze heb ik momenteel o.a. op het oog: http://www.ridley-bikes.com/be/nl/bikes ... disc-1502a

Heb jij jou fiets bij Mantel gekocht?, ze staan namelijk niet op de website.
Heb je nog een leuke korting kunnen regelen?
Ik heb mijn fiets bij Vos in Zwanenburg gekocht. Ik kwam eigenlijk voor de X-Ride 20 disc met 105 afmontage maar die was er alleen in maat 58 en dat is veel te groot voor mij. De verkoper wees me op de X-Ride 10 disc met Ultegra 6800 afmontage en gelet op het kleine prijsverschil ben ik voor 1399 voor de X-Ride 10 Disc gegaan. Ik wist wat ik wilde hebben en binnen welk budget en dan ben je ook snel klaar. Die X-Fire 10 disc heb ik daar ook zien hangen, mooie fiets hoor maar helaas fors boven mijn budget. Qua prijs zit Vos al redelijk onder de standaard prijzen dus op wat flat pedalen na heb ik niet verder afgedongen op de prijs. Had ik misschien moeten doen maar aan de andere kant ben ik zeer in mijn nopjes met de fiets, en dat is ook wel wat waard.
Ik heb veel negatieve reacties over Vos gelezen en eerlijk gezegd ging ik er ook met een beetje dubbel gevoel naar toe. Maar ik ben er goed geholpen en ze hebben me zelfs even naar het dorpje gebracht toen de ING mijn vooraf verhoogde dag limiet niet had doorgevoerd en ik niet meer dan de standaard dag limiet kon pinnen. Schijnt wel vaker voor te komen maar uiteindelijk toch netjes opgelost en kon ik al fietsend naar huis. Ik woon in Amsterdam dus Halfweg/Zwanenburg is een kippen stukkie.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 02 jun 2015 20:44

Ik ben ook bij Vos geweest om te kijken, ook slechte verhalen gehoord, maar als je weet wat je wilt hebben en goed oplet zal het wel meevallen.
Misschien haal ik hem ook daar, hij doet helaas alleen niet mee aan NFP (fiets van de zaak).
Maar zijn prijs is inderdaad al heel aantrekkelijk.

mickelzzon
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jan 2015 07:53

mickelzzon 04 jun 2015 20:37

rednas schreef:Ik ben ook bij Vos geweest om te kijken, ook slechte verhalen gehoord, maar als je weet wat je wilt hebben en goed oplet zal het wel meevallen.
Misschien haal ik hem ook daar, hij doet helaas alleen niet mee aan NFP (fiets van de zaak).
Maar zijn prijs is inderdaad al heel aantrekkelijk.
Bestaat dat nog dan, fiets van de zaak? Dat was toch met ingang van 2015 afgeschaft, daar is de werkkosten regeling voor in de plaats gekomen, of zoiets.
Waar je bij Vos wel ff op moet letten is dat alles wel goed vastzit. Ik heb gistermiddag een tocht gedaan en vond mijn zadel wat kraken. Op een gegeven moment zat dat ding dus gewoon los, stom vergeten alles na te lopen met een moment sleutel maar dat is iets wat de FM behoort te doen. Wellicht hebben ze het over het hoofd gezien maar je kunt er maar beter even op letten.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 04 jun 2015 22:30

(off-topic) Op mijn werk gaat het gewoon door, maar valt het volgens mij onder de werkkosten regeling.

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 19 jun 2015 15:29

Mijn sirocco havoc cyclo

Afbeelding

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2012
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 19 jun 2015 21:19

Mooi hoor!

Ik heb deze week m'n crosser even een uurtje uitgelaten, wat blijft het toch leuk om te doen!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 19 jun 2015 22:35

tommeke14 schreef:Mooi hoor!

Ik heb deze week m'n crosser even een uurtje uitgelaten, wat blijft het toch leuk om te doen!
Precies! Ik probeer iedere week in de avonduren 2 uurtjes in de bossen en over de hei te crossen. Ook leuk dat het nu langere tijd droog is geweest en je de crosser niet hoeft te poetsen na een tochtje.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2012
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 19 jun 2015 23:36

Heerlijk! Vooral het niet hoeven schoonmaken (en zelf niet vies worden ;) ) is fijn.

Plaats reactie