Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ISAAC

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 17 jan 2015 09:14

Ik ben in het bezit van een 2013 Proton. Model onder de Element zeg maar. Het is een compromis loze racebak. Ondanks de oversized buizen is het een licht en zeer stijf frame. Weinig comfort, maar veel rendement uit elke trap die je doet. Als je er van houdt perfect, als je comfort zoekt dan niet aan beginnen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6193
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 jan 2015 12:36

redalert schreef:...Ondanks de oversized buizen is het een licht en zeer stijf frame.....
Je bedoelt zeker "Dankzij de oversized buizen..." ?
Oversized zorgt namelijk voor meer stijfheid., waardoor wanddikte weer kleiner gehouden kan worden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

grimpeur2004
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 aug 2010 01:28

grimpeur2004 11 feb 2015 14:44

Heb sinds januari vorig jaar een Isaac Boson Di2 Ultegra, model 2014..
Daarvoor had ik een Cervélo R3, een erg fijne fiets. Het was dus even de vraag of de Isaac zou bevallen.
Welnu, dat was/is geen enkel probleem. Bij mijn keus tussen de Meson en de Boson werd mij duidelijk gemaakt dat de Meson stijver is en minder comfortabel rijdt dan de Boson, reden waarom ik laatstgenoemde heb gekocht.
Service van de dealer is ook perfect. Gekocht bij Meulenreek in Den Bosch en kan voor het onderhoud (ook) terecht bij Meulenreek in Geffen.
Voor de slechte maanden gebruik ik mijn Trek, dus maar snel voorjaar dan kan de Isaac weer aan de bak!!
Lekker op de fiets doe ik liever dan niets!!!
Isaac Boson wit
Trek 5200 blauw

grimpeur2004
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 aug 2010 01:28

grimpeur2004 19 feb 2015 01:18

Inmiddels heb ik, kort na mijn ervaring geschreven te hebben over de Isaac Boson Di2 Ultegra 11speed 2014, deze gisteren ingeruild op een nieuwe Cervélo R2 2015. Niet dat er iets mis was met de Isaac. Prima fiets!!!
Eerder had ik een Cervélo R3 met Shimano Ultegra 10speed. Mijn interesse ging uit naar een versie met Di2 maar die was toen nog véééél te duur, daarnaast stonden me de framekleuren niet aan.. Reden waarom ik toen heb gekozen voor de Isaac Boson, die wel voorzien was van Di2 , en mooi gekleurd was voor een redelijke prijs.
Toen ik echter onlangs een info tegen kwam over de R2, werd mijn liefde voor de Cervélo toch weer aangewakkerd.
Na vorige week gebeld te hebben, vandaag een goede deal kunnen sluiten en de Isaac ingeruild.
Nogmaals, een prima fiets die erg lekker rijdt en mij goed is bevallen. Maar ja, Cervélo krijgt nu toch de voorkeur!!
Zeker nu ook alles van de Di2 groep over gezet kan worden!!
Nog een paar nachtjes slapen.....
Lekker op de fiets doe ik liever dan niets!!!
Isaac Boson wit
Trek 5200 blauw

IsaacKaon
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2015 17:23

IsaacKaon 28 apr 2015 17:40

Hallo Isaac bezitters en liefhebbers,

Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een Isaac Kaon 2015 met de bekende Shimano 105 groep.

In eerste instantie was ik erg gecharmeerd van de Bianchi Impulso met aluminium frame. Ik heb beide fietsen gezien op de beurs in Utrecht. Uiteindelijk ben ik toch voor de Isaac gegaan. Deze fiets zie je toch minder vaak en een ander praktisch voordeel is dat het een carbon fiets betreft. Het is ook een gevoelskwestie. De bekende Italiaan of het Nederlandse product. Ik had al her en der gelezen dat de kwaliteit erg goed zou zijn.

Na een uitgebreide meetsessie zijn we tot de conclusie gekomen dat framemaat 54 het beste bij mij zou passen. Ik ben 1m78 en heb in verhouding wat kortere benen ten opzichte van mijn bovenlichaam.

Tot dusver geen enkele problemen en ik ben zelf erg tevreden met de fiets. Heb er inmiddels twee ritjes mee gefietst. Ik heb hiervoor op een stalen racefiets gereden dus je kunt wel begrijpen dat dit een hele vooruitgang is. Wat een verademing; het rijdt en schakelt soepel en ik ervaar dat ik veel beter mijn kracht kan overbrengen op de pedalen.

Ik heb de fiets overigens gekocht bij Bike OK in Mijdrecht. Ik ben daar uitstekend geholpen.

Foto:

Afbeelding

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 09 mei 2015 19:32

Vandaag een Boson disc gekocht, iemand hier al ervaring mee. Moet alleen nog 2 weekjes wachten.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 02 jun 2015 19:26

Heel veel succes.Het is een mooie fiets.

Rozeer
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2015 14:38
Locatie: Wezep

Rozeer 07 jun 2015 15:52

patmaessen schreef:Vandaag een Boson disc gekocht, iemand hier al ervaring mee. Moet alleen nog 2 weekjes wachten.
Inmiddels al ervaring mee? K zit er ook aan te denken om die te kopen.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 08 jun 2015 12:57

Heb hem inderdaad binnen en moet zeggen dat ik het een geslaagde fiets vind. Heb ook een canyon Al -SLX model 2015 maar deze fiets is toch wel 'rustiger' in rijgedrag. Remt natuurlijk super en geeft ook veel vertrouwen bergaf. Zal proberen er eens een foto van te plaatsen. Weet niet waar je woont anders kun je altijd keer komen kijken / zelf rijden. Heb een XL framemaat. Zeker geen spijt van en oogt ook heel mooi in het echt.

Riz Feijt
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2013 06:15
Locatie: Maastricht

Riz Feijt 08 sep 2015 23:50

Tijd voor wat leven in dit topic!

Heel benieuwd na de nieuwe 2016 modellen die gisteren zijn gepresenteerd!
Echter zal het voor mij nog enkel jaartjes duren voordat ik mijn isaac vervang. Na een noodlottig ongeval, voor mijn oude isaac sonic, op de snelweg heb ik nu een meson op de kop kunnen tikken voor een prikkie en weinig km's gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

Voor de freaks, ja er zit een tripple op zo goed als nieuw! Dus mocht ik met deze groep iemand blij kunnen maken en mocht iemand nog een zwarte 10 speed dubbel of compact groep weten uit te halen... Let me know!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 sep 2015 07:24

Sjoene fiets Riz!
YFood !!!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 sep 2015 15:25

Nette fiets.
Heb zelf aardig wat km. op de Meson en Boson gemaakt. Als ik ze vergelijk met de Propel en TCR zijn de ISAAC frame overall iets minder goed maar als je het prijsverschil ziet (beide Isaac modellen zijn overjarig voor heel weinig te vinden en je bouwt er ook een fraaie fiets mee) zou ik gewoon voor een Isaac gaan.
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 09 sep 2015 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie