Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 29 mei 2015 20:56

colnagofreak schreef:Jammer dat je kijk op fietsen zo eenzijdig is Jaap, door dat grote Pinarello-bord voor je kop!
Haha

Josreeuw
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2015 12:33

Josreeuw 09 jun 2015 12:42

Hallo,

Ik wil graag iedereen waarschuwen voor de service afhandeling van Pinarello i.c. de Nederlandse importeur Cardsport.
IK heb een orginele Pinarello Prince uit 2010 , 5 jaar oud en nu blijkt dat ik aan beide kanten van het bracket scheuren in het frame heb.
Helaas zegt de importeur, er is niets aan te doen is want we geven maar 2 jaar garantie.
M.i. moet een frame toch echt veel langer mee gaan en mag dit niet gebeuren.
Als je dan bedenkt dat men zoveel commentaar heeft op Chinese namaak, zou ik toch echt eerst de eigen kwaliteit bekijken c.q. de service verbeteren, want anders kun je beter iedere 2 jaar een Chinese pinarello kopen. De echten gaan dus ook kapot!!
Andere merken zijn niet zo mooi maar vertrouwen wel op hun kwaliteit en geven levenslange garantie op het frame.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 09 jun 2015 14:06

Mijns inziens heb je dus contact gehad met de fietsenwinkel, en die heeft jou gezegd wat Cardsports ervan vond.
Jij moet dus verhaal halen bij jouw winkel, en die gaan op hun beurt aankloppen bij Cardsports. Op zich heb jij niets te maken (geen contact met) Cardsports.

Dus als jij ergens iets wil rapen, dan moet het bij jouw aankooppunt / fietsenwinkel.
In het kader van coulance zou die jou na 5 jaar best een nieuw frame kunnen aanbieden, OF een frame met korting, OF (afhankelijk van hoe sterk je in je schoenen staat, en afhankelijk van soortgelijke gevallen).

Er zullen er hier wel zijn die hier meer ervaring mee hebben, maar het lijkt me nu al dat je iets 'mag' verwachten, in het geval van dit soort schade na deze tijd. Hoeveel dat precies is, laat ik in het midden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6359
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 jun 2015 15:11

Josreeuw schreef:Hallo,

Ik wil graag iedereen waarschuwen voor de service afhandeling van Pinarello i.c. de Nederlandse importeur Cardsport.

Helaas zegt de importeur, er is niets aan te doen is want we geven maar 2 jaar garantie.

Als je dan bedenkt dat men zoveel commentaar heeft op Chinese namaak, zou ik toch echt eerst de eigen kwaliteit bekijken c.q. de service verbeteren, want anders kun je beter iedere 2 jaar een Chinese pinarello kopen.
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Carport schijnt niet de makkelijkste te zijn - maar zoals de zwarten zegt: je bent klant bij je fietsenmaker / dealer en niet bij Cardsport.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 09 jun 2015 17:24

Heb een vergelijkbaar gevalletje gehad met een verkleuring van een Prince frame. Via de detaillist gemeld en deze heeft getracht dit te regelen met de importeur. Deze gaf niet thuis en daarmee is de zaak dan afgedaan. Sta je dus mooi met lege handen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16742
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 jun 2015 18:20

De zaak is pas afgedaan als jij dat vindt. De detaillist is degene die de verplichting heeft garantie te verlenen. Alles wat hij bij de importeur geregeld krijgt is in zijn voordeel.

Nu hoef je buiten de garantieperiode geen compleet nieuw frame te verwachten/eisen maar een leuke korting op een nieuw frame lijkt mij zeker gepast. Het probleem bij een dergelijke regeling is dat je vaak met een overjarig frame of b.v. een Canyon even goed af bent.
Campagnolo Ultra Dork

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 10 jun 2015 08:03

Je garantie is geen twee jaar, dat is de Europese regel die Nederland niet overneemt. De garantie is zo lang als je mag verwachten dat een frame redelijkerwijs mee gaat. En dat is zeker langer dan twee jaar vind ik.

Wat gezegd wordt over dat cardsports hier geen partij in is klopt. Jij hebt het met je leverancier te regelen. Wat die leverancier overigens wel mag doen is het inschakelen van expertise omdat hij zelf niet de kennis in huis heeft om het product te beoordelen of repareren. Dat heeft hij gedaan en hij heeft de conclusie een op een overgenomen. Prima oplossing :)

Wanneer een leverancier zegt; 'ja ik vind ook dat dit vervangen moet worden, maar de importeur blablabla' dan moet je dat schriftelijk bevestigen en naar een partij stappen die je verder kan helpen in het oerwoud van de wet- en regelgeving in dit land :). Jij koopt bij de leverancier en niet bij cardsports.

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 10 jun 2015 21:23

Ik heb ook al eens een slecht garantiegeval meegemaakt. Niet bij pinarello maar bij dat andere grote merk :D
Wat heb ik hier uit geleerd?
Koop een fiets bij een grote gekende fietsenmaker in de buurt, deze hebben meestal een grotere afzetmarkt van het merk dan kleinere zaken.
Probeer bij die fietsenzaak ook goede klant te zijn, laat voor een paar euro minder niets afkomen van het internet of rij voor een paar euro niet verder naar die andere fietsenzaak die iets goedkoper is maar waar je wel 45km met de wagen moet.
Op deze mannier ben je goede klant bij je fietsenzaak waardoor ze wel iets meer voor u doen dan bij iemand anders (wat misschien wel niet mag maar toch verstaanbaar is).En deze kan bij de importeur ook veel meer gedaan krijgen dan een fietszaak die er veel minder fietsen afneemt.

toerfietserftw
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05

toerfietserftw 10 jun 2015 22:17

En zorg ook voor een goede rechtsbijstandverzekering, op z'n minst nemen die een deel van het verlies.
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39579
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2015 09:36

Heren, het is 5 jaar.... Wat kun je verwachten? Alleen coulance via je FM, verder vrij weinig.
En zou Speci of Cdale na 5 jr zomaar een nieuw frame aanbieden? Denk het niet....

Mijn vader heeft 1x de stommiteit begaan om een Opel te kopen. Na 2.5 jaar (dat is nu een jaar of 4 geleden) zat er roest aan de binnenzijde van de dorpel. Opel heeft NIETS gedaan ("tsja, garantie is 2 jaar meneer") om hierin tegemoet te komen, alleen de dealer heeft het keurig opgelost. Leuk detail: alle Renault die hij daarvoor heeft gehad hebben nooit roestproblemen gehad :D
Less is bore

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 11 jun 2015 09:49

Daniel dat zou ik niet te hard zeggen over andere merken! Ik heb namelijk verhalen van een van mijn LBS gehoord dat Specialized dit doet en zo zullen er wel meer zijn. Ik vind dat je na 5 jaar nog steeds een degelijk product mag verwachten. Daarnaast is het al eerder genoemd, na 5 jaar kopen sommige mensen een nieuwe fiets. Als je net ervoor dit meemaakt dan kan dat ervoor zorgen dat je niet meer bij Pina een fiets koopt door de after service. Een tegemoetkoming is dus het minste wat ze kunnen doen, korting o.i.d.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39579
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2015 10:36

"heb gehoord"
Ben heel benieuwd wie er hier op het forum na 5jr een nieuw frame heeft gekregen, welk merk dan ook.
Less is bore

Plaats reactie