Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized S-works Tarmac SL4 of Bianchi Infinito CV

Gebruikersavatar
jdb05
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2014 20:59

Gebruikersavatar jdb05 27 dec 2014 21:47

Leuk weer opeens allerlei reacties op dit onderwerp te lezen :)

Ik begrijp volledig de comments dat de Tarmac en Infinito ander soort fietsen zijn, en daar zit ook een gedeelte van de vraag. Ik herken ook een hoop van de 'klimfietsen' zoals de BMC en Canyon waar ik ook lang naar heb gekeken. Wat ik zoek is een 'all-round' fiets waarmee je enerzijds goed mee kan klimmen en anderzijds iets comfortabeler over het vlakke.

Als je het zo zwart-wit schetst dan zou ik denk ik kiezen voor 'endurance' aangezien ik 80% op het vlakke rijd - al vind ik een Trek Domane of een Cannondale Synapse die ik heb getest te soft. Echter is het volgens mij niet zo zwart-wit en kun je best met een fiets ergens in het midden uitkomen, zeker als je ook met wielen en bredere banden gaat werken. Zoals je bijvoorbeeld leest in reviews over bijv. een BMC SLR die redelijk comfortabel is of een Roubaix waar je goed mee kan koersen etc.

Maar op dit moment neig ik toch wel naar de Bianchi Infinito; stijf en licht genoeg voor klimwerk (alleen wat 'soft' in de afdaling volgens een review van Leon van Bon), en als grote plus het absorberen van de trillingen - en ook niet lelijk om te zien. Met als nieuwe ontwikkeling dat ik toch ook bij dezelfde FM van de Infinito toch ook nog een Oltre wil proberen, die qua geometrie net ietsje beter past (korter balhoofd dan de Infinito waar ik maatje kleiner nodig voor zelfde diepe zit).

Ik ga komende weken nog lekker alle reviews bekijken en webshops afstruinen, en dan heel waarschijnlijk eind januari als ik weer paar dagen vrij ben de Infinito kopen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 dec 2014 22:43

Als je een Synapse te soft vindt en een Oltre qua geometrie beter past zou ik het hele comfort argument overboord gooien en gewoon de mooiste, best passende fiets kopen die je je kunt veroorloven.

Niet dat ik wil zeggen dat een Synapse niet comfortabel is, maar naar mijn idee (en beperkte ervaring) wel een stukje minder dan de Domane en Roubaix. Dat benodigde comfort ga je echt wel uit de bredere banden en eventueel velgen halen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 dec 2014 23:24

jdb05 schreef:.............Met als nieuwe ontwikkeling dat ik toch ook bij dezelfde FM van de Infinito toch ook nog een Oltre wil proberen, die qua geometrie net ietsje beter past (korter balhoofd dan de Infinito waar ik maatje kleiner nodig voor zelfde diepe zit).

Ik ga komende weken nog lekker alle reviews bekijken en webshops afstruinen, en dan heel waarschijnlijk eind januari als ik weer paar dagen vrij ben de Infinito kopen
Mooie keuze.
Waarom geen -10° of zelfs -17° stuurpen op de Infinito als je echt nog dieper wil zitten?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
jdb05
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2014 20:59

Gebruikersavatar jdb05 15 jun 2015 14:09

Nu ik weer eens ingelogd ben hier op het forum nog een kleine update nav. de eerdere post. Uiteindelijk heb ik niet voor een Bianchi of Specialized gekozen, maar ben ik voor een Wilier Cento1 SR gegaan. Hoewel technisch de Bianchi heel goed aansloot bij wat ik zocht (goede reviews) vond ik het uiterlijk toch minder mooi. Anderzijds zat ik eerder al te twijfelen over de Wilier, en ook bij de fietsenmaker sprong deze er positief uit.

Tot nu toe (na ong. 1.500km) bevalt de Wilier erg goed. De fiets is heel strak en stijf - het fijn om hard over het vlakke te rijden, of bijv. zittend te versnellen - daar blinkt hij echt in uit. Tegelijkertijd is de fiets erg comfortabel (tov. wat ik gewend was). Waar ik eerder weggetrild werd, voel ik nu oneffenheden in het wegdek nauwelijks meer. Voor het klimmen mag de fiets misschien ietsje slapper zijn, met name bij de zadel vooral voor korte en/of stijle klimmen - op langere lopende klimmen is het wel ook heerlijk fietsen. Ook maakt de ISP het wat lastiger afstellen en duurt het ietsje langer voor je de juiste zit hebt gevonden. Maar overall is het een mooie allround fiets.

Dank allemaal in ieder geval voor het meedenken :)
Zie hieronder wat foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jun 2015 14:32

Mooie fiets! Maar volgens mij ben je daar in het bos over een smurf gereden... :mrgreen: ;)
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie